Buikpijn boven in buik, harde buiken en misselijk

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Esmaralda, Sep 9, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Hallo,

Ik heb hier eerder een topic geopend over veel harde buiken en ketonen in de urine. U zei dat ik dat even aan mijn verloskundige moest vragen. Dit heb ik gedaan en het was normaal zei ze.

Alleen nu ben ik overgedragen naar de gynaecoloog, en dus weg bij mijn eigen verloskundige. Nu heb ik sinds gisterochtend enorme buikpijn bovenin mijn buik, ten hoogte van mijn maag en net onder mijn ribben. Het voelt krampachtig en stekend, ook ben ik steeds erg misselijk. Dit zijn vlagen, zo erg dat ik soms bijna moet overgeven.
    Het aantal harde buiken is ook toegenomen, en ik krijg ze al als ik van mijn zij naar rug draai.

Is dit normaal? En wat kan het zijn? Want maak me zorgen om de buikpijn.
    Mijn bloeddruk is altijd wat aan de hoge kant geweest tussen de 140/85. De laatste keer is mijn bloeddruk opgenomen geweest door een stagiaire die twijfelde over mijn waarde, maar mijn verloskundige heeft het niet nagemeten. Dus ik vertrouw die waarde niet echt.
    De keer ervoor was het 140/80.

Alvast bedankt voor u antwoord! Ik moet pas 17 september voor het eerst naar de gynaecoloog (voor een geplande keizersnede.)

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,

Dit zijn wel klachten die bij een hoge bloeddruk kunnen horen dus ik zou even het ziekenhuis bellen en het overleggen.

Groeten evelien

3. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Bedankt voor u antwoord. Moet ik nu bellen (huisartsenpost) of kan het ook tot morgen wachten? Ik loop nog niet bij de gynaecoloog, maar ze kennen me nog wel van mijn oudste zoon als het goed is. Kan ik dan gewoon al bellen?

4. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Als je er nog tussen in zweeft zou ik dan nog even je verloskundige bellen. Niet de huisartsen post in ieder geval.

Groet evelien

5. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Oke dank u wel :) Ik ga morgen dan maar even bellen.

6. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

Nov 8, 2009
    4,023
    10
    38
    Female
    Somewhere
    Had gisteravond toch nog de vk gebeld omdat ik buikpijn bleef houden. Ze is langs geweest en heeft mijn bloeddruk nagekeken. Die was veel te hoog, 190/95, dus ben doorgestuurd naar het ziekenhuis. Er zat ook eiwit in mijn urine.
    Daar ben ik voor observatie opgenomen en ben vanochtend weer ontslagen omdat alle waardes opeens weer goed waren.
    Ben nu medisch geworden door mijn bloeddruk, moet het rustig aan doen en moet volgende week voor controle terugkomen.
    Het is beginnende zwangerschapsvergiftiging, maar omdat ze er op tijd bij zijn mocht ik naar huis, ook dankzij de betere waardes.

Dacht geef even een update ;)

7. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    Hoi,
    Goed dat je gebeld hebt. Ik bedoelde ook meteen bellen inderdaad en niet de volgende ochtend. Soms kunnen de waardes weer normaliseren inderdaad. Succes in ieder geval!

Share This Page