Hopelijk na de zomer voor een tweede!

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Mamavanlois, 22 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Hallo allemaal!!

Ik ben nieuw hier!!
    Bij mijn eerste zwangerschap schreef ik op een ander forum en dat heeft me altijd erg goed gedaan. Het lijkt me leuk om met andere meiden te kunnen kletsen over NOD's, zwanger worden en zijn. Hoef ik vriendlief ook niet steeds lastig vallen als ik weer eens de behoefte heb om erover te praten.

We hebben al een dochtertje, geboren in januari 2013. Een prachtmeid maar owzooo ondeugend. Echt een heerlijk kind.

Ik zou heel graag voor een brusje gaan maar helaas kan mijn lichaam dat nu nog niet handelen. Hopelijk gaan we na de zomer aan de slag :D
    Vriendlief is nog een beetje afwachtend en vind het onzeker.. Toch hoop ik dat we uiteindelijk al voor de zomer de pil laten staan maar er nog niet heel actief mee bezig te gaan.

Meer lotgenootjes die zin hebben om mee te kletsen??

Groetjes Mamavanlois

2. Myo

Myo Fanatiek lid

11 feb 2011
    1.352
    0
    36
    Hallo,
    Mag ik met je kletsen? Wij willen graag een derde kindje. Alleen zou het verstandig zijn om ook even te wachten. Onlangs is geconstateerd dat mijn schildklier te traag werkt en ben ik met medicatie begonnen. Gelukkig waren we er op tijd bij, waren de bloedwaarden niet heel laag, maar het zou natuurlijk verstandiger zijn om eerst af te wachten tot de waarden weer helemaal normaal zijn. Praktisch gezien, ben ik nog met mijn rijbewijs bezig (mag bijna voor de 2de X afrijden) en zijn de eerste 2 kindjes natuurlijk nog erg jong (de omgeving verklaart ons vast voor gek ;)) Maar mijn hart is steeds bang, dat van uitstel afstel komt, zeker omdat ik niet meer de jongste ben (bijna 34). En mijn hart overruled mijn verstand zeker in de vruchtbare periode (hormonen! :)). We gebruiken bewust geen pil vanwege de kinderwens, maar wel condooms om het nog uit te stellen. Alleen zijn we daar sinds kort niet heel consequent mee geweest. :):)

Spannend bij jou ook mamavanlois! Spelen er bij jou ook specifieke gezondheidsklachten? Is je vriend afwachtend en onzeker wat betreft een tweede kindje of over het tijdstip?
    Misschien is het voor jullie ook een idee om iig alvast met de pil te stoppen en bv condooms te gaan gebruiken? Wat ik om mij heen lees, kan ontpillen ook voor een boel vertraging zorgen. En zo kan je vriend ook nog even rustig aan het idee wennen.

3. Leaf

Leaf Niet meer actief

Hallo!

Wat leuk dat jullie voor een tweede gaan :D. Wij gaan voor ons eerste kindje alleen zit ik nog in de "ontpil" fase.
    Misschien een idee om alvast van de pil af te gaan? Of ging dat bij de eerste voor jou meteen goed? Het verschilt natuurlijk per persoon.

Waar is vriend onzeker over eigenlijk?

4. Femkee

Femkee Actief lid

6 nov 2012
    247
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoihoi!

Ook wij gaan na de zomer voor een tweede. Onze dochter is van maart 2013 :). Reden om nu nog niet voor een tweede te gaan is, mocht het meteen weer raak zijn, dat het dan een kerst/oud en nieuw kindje word, en dat willen we voorkomen :). Februari is een drukke maand, en in maart ben ik en onze dochter jarig... Vandaar dat we wachten tot augustus/september. Bij onze dochter was het in 1 keer raak, dus vandaar...

Wij gebruiken sinds de geboorte van onze dochter, ook alleen condooms. Niet fijn, maar het gaat. Ik zal in elk geval heeeeel blij zijn als die rotdingen het huis uit zijn :D.

Lijkt me gezellig om hier mee te kletsen :)

Groetjes!

5. Juffie2

Juffie2 Niet meer actief

Wij willen ook na de zomer de natuur haar gang laten gaan ;) onze zoon is van oktober. Als het ons gegeven is nog een kindje te krijgen, is dat ons derde kindje. Onze oudste zoon is helaas vlak voor geboorte overleden. Omdat die twee zwangerschappen dicht op elkaar zaten, wil ik nu zeker tot en met september wachten zodat mijn lijf goed aangesterkt is ;)

6. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Hoi,

Hier nog een mama die ongeduldig zit te wachten op de 2de. Eerst was mijn vriend er wel voor te vinden om te beginnen als onze jongen 1 jr was, maar nu wil hij toch wachten (grrr).
    Hij wou wachten tot onze jongen 2 jr was eerst, maar daar zijn we druk over aan het praten en gaan er wss voor na de zomer.
    Lijkt me heerlijk weer zwanger zijn, bevallen van een wondertje en een brusje voor onze jongen!

7. Janna

Janna Fanatiek lid

Hopelijk gaan wij de komende maanden ook voor een tweede beginnen. Mijn dochter is van december 2011. Vlak voor haar eerste verjaardag waren we bezig voor een tweede. Helaas kreeg mijn man toen ziekte van pfeiffer. We hebben het toen uitgesteld met de gedachte dat dat voor een paar maanden zou zijn. Helaas kreeg ik het na een paar maanden ook en ik ben er nog steeds niet helemaal bovenop. Omdat dat een tweede zwangerschap / kindje nog steeds te zwaar zou zijn (af en toe redden we het al amper met die ene!), zijn we nog steeds niet bezig, maar onze wens is er niet minder op geworden. Hopelijk gaat het van de zomer zo veel beter, dat we weer kunnen beginnen.

Wat is de reden dat jouw lichaam een brusje nu nog niet zou kunnen handelen?

8. Mamavanlois

Mamavanlois Actief lid

10 apr 2014
    313
    9
    18
    Drenthe
    Hee meiden!! Jeetje wat een boel reacties!!!

Wat onwijs leuk dat we al een mooi klets clubje krijgen zo!
    Ik ben nu op m'n werk en reageer ff via m'n telefoon.. Niet ideaal
    Dus reageer even kort. Ik probeer t weekend op iedereen persoonlijk te reageren.

Ik hoop ook wel dat we in juni ongeveer de pil gaan laten staan maar t moet voor vriendlief ook goed voelen. Ik ben vandaag gebeld door m'n coach dat ik iig m'n contract met 6 mnd verlengd heb gekregen. Is dat iig een zorg minder voor hem haha. De reden vanwege mijn lichaam is vanwege bekkenklachten welke ik nog steeds heb van m'n eerste zwangerschap.. Ik baal er zelf enorm van dat t nog niet over is maar ooit moet t toch goedkomen zou je denken.. Haha. Fysio adviseerd minimaal 3 mnd wachten met zwanger worden. Dan s t ontpellen is wel heel erg slim.. Hopen dat m'n vriend dat ook ziet zitten.

Ik moet even weer verder. Reageer snel even op iedereen!!

Lfs j.

Deel Deze Pagina