vandaag mijn eerste fm gehad, punctie moet tussen nu en zondag plaats gaan vinden omdat daarna het lab dicht gaat. Alleen... ik had maar 5 follikels van 10-11-2x12-12,5 mm en nog 5 van rond de 6 mm. Vanaf vandaag ga ik dubbele doses spuiten om de boel nog wat meer op gang te krijgen, maar ik ben een beetje bang dat we in tijdnood komen te zitten... hoeveel follikels hadden jullie voor de punctie en hoe groot? en hoe snel groeide dat allemaal? ik ben heel benieuwd!!
Ik had een stuk of 12 follikels groter dan 14 mm (dat is een beetje een grens) en nog een hoop kleintjes. Uiteindelijk 17 eitjes. Bij mij kwam ook alles wat later opgang hoor, heb ook wat langer door moeten stimuleren. Maar ze kunnen toch niet zomaar het lab dicht gooien als er nog patiënten aan het stimuleren zijn?
Het verschillde bij mij heel erg per poging. Deze laatste ronde heb ik gestimuleerd vanaf 7 mei en de punctie was pas op 4 juni. Behoorlijk wat langer dan normaal dus, maar ik reageerde in eerste instantie onvoldoende op de medicatie. Uiteindelijk had ik 12 eicellen -> 10 rijp -> 6 bevrucht -> 4 blasto's -> 1 vers terug en 2 goed genoeg voor cryo. Maar ik snap niet dat jouw lab dicht gaat?! Ze kunnen je nu toch niet gaan 'rushen'? Dat is toch helemaal niet goed voor het proces?!
Ik heb vrijdag of zaterdag punctie en had er gister bij de eerste FM 4 van rond de 12 mm en nog 3 kleinere. Ik ben er best tevreden mee. Gaat om het eindresultaat denk ik. Succes
Ik had bij de eerste fm ook niet veel hoor! FM1: 3 grotere eitjes, 4 kleinere FM2: 7 grotere, 3 kleintjes erbij punctie: 12 follikels, 10 eitjes gevonden Heb totaal maar 11 dagen gespoten, en niet eens de dosis verhoogd omdat dat niet meer kon omdat er al een paar eitjes te groot voor waren. Komt vast goed! Succes met de punctie in ieder geval!
ik had er 3 tussen de 17 a 19mm na 13 dagen spuiten wat vreemd trouwens dat het lab dicht gaat , wij werden zelfs op een zondag gewoon geholpen ( heerlijk stil is het dan meestal werken de labs gewoon weg door net als spoed operaties en dat soort dingen hoop voor je dat je op tijd geprikt kan worden
Succes met de poging. Maar wel even een tip. Als je follikels nog niet groot genoeg zijn....geen punctie laten doen dan! Kan zijn dat je eitjes dan nog niet rijp zijn en je je 1e poging dan al weggooit. Voor de punctie stoppen = poging behouden!
Thnx allemaal voor de info! Idd krabje, als het niet bijtrekt, willen we geen punctie! Dat het lab dichtgaat, wisten wr al toen we begonnen aan deze eerste poging, schijnt redelijk gebruikelijk te zijn on een kerststop te hebben. Maar gijn is anders idd. Gezien de verhalen ban sommigen van jullie is er nog van alles mogelijk, dus we gaan maar uit van het beste! Woensdag gaan we weer meten!
Het ziekenhuis waar ik loop heeft ook een winter / kerststop; laboratorium onderhoud. Het is balen dat als je net in deze periode met een behandeling bezig bent, maar goed onderhouden apparatuur is natuurlijk een must. Voor ons betekent het ook een maand wachten. Over je follikels; inderdaad, afbreken als ze niet groot en rijp genoeg zijn! Het is anders zonde van je poging. Ik had 16 follikels groter dan 14 mm en nog een stuk of 10 die wat kleiner waren. Hoeveelheid zegt niet zoveel, als ze maar van goede kwaliteit zijn. En hoe meer het er zijn hoe meer kans je op overstimulatie hebt en dat wil je ook niet. Dus wees blij met de 10 follikels die je nu hebt en hopelijk groeien ze allemaal nog voldoende voor een punctie. Succes!
Heel goed! De dubbele dosering heeft goed gewerkt! Punctie gehad, opbrengst was 12 eitjes, 7 embryo's, 1 terugplaatsing en 3 cryo's. Het is dus allemaal heel goed bijgetrokken in een paar dagen.. Nu heel hard duimen draaien!
Ik had met de fm 18 eiblaasjes. 1van 18mm en 17 van 14-15 mm. Uiteindelijk 7 eitjes gebonden. 6 bevrucht. 1 tp en 3 ingevroren.
Je gaat je braaf houden aan de datum van het zkh? Goed hoor! Ik kon dat nooit... Succes en ik duim voor je!