Ik heb in mei een vrijgezellenfeest. Overdag wordt het waarschijnlijk hier iets in het dorp/buurt. Maar daarna willen ze uit eten en uitgaan in Rotterdam. Dat zie ik dus niet zitten, ver van huis en ben dan 30 weken zwanger. Dus ga alleen mee met dat gene wat we overdag in de buurt doen en ga dan dus niet mee uit eten en naar de discotheek
Ik vind het bij een vrijgezellenfeest juist belachelijk dat er vanuit word gegaan dat je eventjes minimaal 80 euro betaald. Als ik een vrijgezellenfeest zou hebben zou ik dat echt niet willen. Ik had laatst ook een vrijgezellenfeest en vond het erg duur en ook raar dat er vanuit word gegaan dat je dat ervoor over heb. Ik ben een halve dag geweest omdat ik een ander feest had in de avond. evengoed waren de kosten nog 60 euro. Ik vond het vrij prijzig voor wat we gingen doen.
Bij mijn vrijgezellenfeest is er ook iemand maar 'even' meegeweest. Mijn stiefmoeder was erbij in de middag, maar is daarna weggegaan. Ik weet niet meer waarom, hoor, volgens mij andere plannen die al langer stonden ofzo, maar ik vond het verder niet raar ofzo. Alleen heeeeeel erg jammer, maar ik was al superblij dat ze voor die paar uurtjes gekomen was (toch dik anderhalf uur in de auto ervoor).
Heb binnenkort ook een vrijgezellenfeest en ik ga alleen de dagactiviteit mee. Kost 50 euro en komt nog 10 bij voor de vrijgezel. Dat vind ik echt het maximale. Eigenlijk ben ik blij dat ik al hoogzwanger ben en de rest vd activiteiten niet mee kan want dan zou het veel te duur worden. Van 60 euro kan ik een hele week eten, en we moeten ook nog een cadeautje kopen voor de bruiloft. Daarbij is het nu een activiteit die ik wel leuk vind maar er zitten soms dingen bij die je echt alleen doet omdat de vrijgezel het leuk vind en er zelf geen fluit aan vind. Mijn idee: ik vind het niet vreemd dat de genodigde kiest welke activiteit ze meegaat, wat haar financieel het best uitkomt.
Ik vind het ook niet gek als iemand maar een deel mee zou kunnen doen door omstandigheden. Vind idd dat vrijgezellenfeesten ooit wel erg duur zijn, en als je alles bij elkaar opteld voor een bruiloft op een behoorlijk bedrag uitkomt. Mijn vrijgezellenfeest was erg geslaagd! middag activiteit met picknick, Thema avond icl eten en drinken. Is een fotograaf bij geweest, benzine voor degene die rijden is betaald en heb op de bruiloft een mooie grote foto gehad van het feest ( ingelijst) en ze waren 65 euro pp kwijt. Een mooi bedrag voor een hele dag. Heb ook aangegeven dat het echt niet te duur mocht zijn!
Ik heb het vrijgezellenfeest van mijn zus georganiseerd en de schoonfamilie van mijn zus kon het hele bedrag niet betalen (was totaal zo'n 50 euro). Ze zijn toen alleen meegeweest met het uit eten gaan. Waar ik alleen wel kwaad over was en ook onwijs sneu vond voor mijn zus. Ze zouden ook bij de High Tea (met servies alles erop en eraan) komen bij mij thuis. Deze had ik niet in de kosten meegerekend maar helemaal uit eigen zak betaald. Maar daar kwamen ze gewoon niet opdagen met achteraf de opmerking dat ze daar toch geen zin in hadden :x. Manlief heeft ook eens moeten weigeren voor een vrijgezellenfeest (weekend). Kosten waren zo extreem (1200 euro). Dat was echt niet normaal meer.
tja das maar net wat jij er voorover hebt ik zie het maar zo we hebben allemaal een leuke dag en zoiets doe je niet maandelijks dus als je dan bvb 12 mnd elke mnd 15 euro spaart zie ik het probleem niet. ( tenzei je echt niks kan missen in de mnd)
ik zit met hetzelfde dilemma.... Een stampvolle ga ingepland, waarvan 75 euro al naar erotisch dineren gaat in Rotterdam! Daar haal ik 2 weken boodschappen voor! Vandaag de mail gehad, en voor 1 April moet het geld al gestort zijn!
Het is een beetje dubbel vind ik.. De activiteit overdag, is vaak wat aparter/actiever, dan het avondprogramma: Eten is niet zo bijzonder (tenzij je ook dáár wat aparts voor hebt)... Dus tja, dan kan ik me voorstellen als mensen het te duur vinden, dat ze voor het eten afhaken. Anderzijds: Het is wél érg ongezellig voor de vrijgezel als halverwege het 'feestje' de helft in eens afhaakt.... Dat was hier helaas wel het geval. Een paar hadden al wat anders en een paar anderen (collega's van diegene) haakten toen ook maar af voor het eten.. Bleef dus al met al een klein groepje over voor het eten. Qua prijs was het (dacht ik) wel redelijk, met 60/65 euro voor het hele programma (smorgens thee drinken/smiddags actief survival programma/ s avonds wokken) . Het is gezelliger voor de vrijgezel dus om met z'n allen af te sluiten vind ik... maarja ik kan me voorstellen dat de keuze voor diegene die meegaan, juist naar de daginvulling gaan.
Als er een vrijgezellenfeest wordt georganiseerd dan doe je dat toch met zijn allen? Je pland een avond in en daarin wordt een datum gepland en bekeken wat er gedaan wordt, wat de evt kosten zijn en of dit voor iedereen oké is? Ik vind dit eigenlijk niet meer dan logische! **** Hier een aantal vrijgezellenfeesten gehad en de bedragen lagen tussen de 45-100 euro. Oké het is duur een bruiloft, je moet nieuwe kleding halen, vrijgezellenfeest, cadeau op de bruiloft.
MamavanEsmee, dat is nieuw voor mij. Dit is vooraf al beslist door 4 dames, en het is kiezen of delen!
Nou ik vind de bedragen die tegenwoordig uitgegeven worden voor vrijgezellenfeesten echt belachelijk hoog. Had ook een vrijgezellenfeestje en was 150 euro kwijt. Vriend feestje van de man, 250 euro. Dan allebei nog een outfit voor de bruiloft, want je komt niet in de spijkerbroek. Nou reken maar uit. Snap wel dat niet iedereen dit zo maar kan missen. Ik zat er ook aan te denken om voor het eten weg te gaan bij het vrijgezellen feestje maar toch uiteindelijk maar meegegaan.
Ik heb eigenlijk al heel veel vrijgezellenfeesten gehad en nooit onder de 150 euro gezeten. Ik sta ervan te kijken dat het ook voor bv 60 euro kan... Ik moet zeggen dat ik ook wel een keertje stond te kijken toen het iets van 450 euro was voor een avondje stappen in Parijs maar oke, dit was dan weer zo'n goede vriendin dat ik het ervoor over had. Maar maat houden blijft lastig bij dit soort dingen, mede omdat altijd de beste vriendinnen of zussen het organiseren en niks te veel vinden voor hun geliefde zus/vriendin. Ik zou zelf liever het avondprogramma bijwonen maar ieder zo haar keuze.
ik heb vandaag het vrijgezellenfeest gehad van mijn vriendin. kosten: ongeveer 20 euro pp. en superleuk dat we het hebben gehad!! ik zei geen geld te hebben voor het eten, was prima en ik was de enige niet
Ohja moet er wel bij zeggen dat ze het van mij wel van tevoren weten. Zou niet zomaar weggaan terwijl ik gezegd heb de hele dag mee te gaan oid.....
ik vind 150 euro erg veel voor een feestje van een ander. als het nou je beste vriend of vriendin is dan is dat tot daar aan toe maar als ik voor alle vrienden die wij hebben zo`n bedrag moet neerleggen plus inderdaad kleding voor de trouwerij en een huwelijkscadeau dan mag ik wel een aparte spaarrekening openen!
Tja... Een vriendin van mij gaat begin september trouwen en ik ben begin augustus uitgerekend, dus ik vrees dat dat vrijgezellenfeest voor mij niks wordt. Vind ik wel heel erg jammer. Wat betreft de bedragen: ik ben ook verbaasd dat mensen iets kunnen organiseren voor onder de 125-150 euro. Maar dat hangt er natuurlijk ook heel erg vanaf wat je gaat doen! Ik vind het zelf wel leuk (en mijn vriendinnen ook) om iets van een workshop te doen. Het is dan natuurlijk wel een sport om iets te doen dat iedereen leuk vindt, zodat ze er allemaal geld voor over hebben. Daar heeft het ook wel mee te maken, denk ik. Ik bedoel: ik ga echt geen 150 euro uitgeven voor een vrijgezellenfeestje waarop we gaan survivallen, of iets anders sportiefs. Daar heb ik gewoon een hekel aan, dus dat vind ik zonde van mijn geld.
Ja, als je veel vrienden hebt die trouwen wordt het natuurlijk te gek. Onze vriendenkring is niet zo 'trouwerig' (wij zijn zelf ook niet getrouwd), dus dat scheelt wel. Bovendien hebben wij ook niet zo'n enorme vriendenkring.