alcoholvrij biertjuh?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door nienke70, 24 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. nienke70

nienke70 Fanatiek lid

16 aug 2006
    1.149
    0
    36
    ik had mijn vraag al een paar dagen eerder aan de verloskundigen op dit forum gesteld maar heb nog steeds geen antwoord gehad, waarschijnlijk omdat mijn topic gesloten is.

maar hoe zit het nou eigenlijk met een alcoholvrij biertje drinken.

bij gelegenheid vind ik het toch wel lekker om een biertje te drinken maar omdat ik nu zwanger ben en echt alles er voor wil doen om deze zwangerschap tot een goed einde te brengen laat ik vanzelfsprekend alcohol staan.

bij gelegenheden bedoel ik dus verjaardagen , avondje uit of bv. extreme warmte.

een amsteltje malt bevat volgens het etiket minder dan 0,1% alcohol. lijkt mij een te verwaarlozen percentage.
    maar zekerheid voor alles!!!

weet iemand hier antwoord op en het belangrijkste wat ik eigenlijk wil weten is of er dan toch nog een limiet is wat je mag nemen of kan je dit onbeperkt drinken.

met een avondje uitgaan drink je toch meer als normaal (zeg 8 à 10 flesjes) en eerlijk gezegd ben ik helemaal geen fan van zoete frisdrank en water gaat mij na een paar glazen ook wel vervelen.

2. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik weet niet zeker of het drinken van alcohol vrij bier kwaad kan. Misschien weet je eigen verloskundige of huisarts of je het wel of beter niet kan drinken.

3. Natasja

Natasja VIP lid

1 aug 2005
    25.784
    22
    38
    docente engels
    Capelle aan den IJss
    Alle topics staan onder vk gesloten, alleen jij en de vk kunnen daarin antwoorden. Dat is niet de reden, zie : over de site.

groetjes

4. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Je brengt me wel op ideeen! Ik mis mijn biertje toch zo ...! Waarom zou het kwaad kunnen, eigenlijk? Als je het met mate drinkt.

Groetjes,

Dominique

5. Sientje

Sientje Fanatiek lid

4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Denk niet dat t een probleem is, maar zoals ook hierboven al geopperd wordt, twijfel je echt, bel dan even met je vk.
    groetjes,

6. wendy80

wendy80 Bekend lid

21 jun 2006
    510
    0
    0
    moeder
    overijssel
    Deze vraag heb ik een tijdje geleden
    ook gesteld.
    Ik heb vele alcoholvrije biertjes uitgeprobeerd.
    Het beste kan je bavaria nemen,hierin zit 0,0 procent alcohol
    en deze smaakt nog lekker ook.

Liefs Wendy

7. jopie

jopie VIP lid

10 aug 2006
    6.030
    1
    0
    Putten
    Ik heb ook bavaria 0,0% gekocht en die is inderdaad prima te drinken!

8. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    Sinds ik zwanger ben heb ik een enorme trek in bier, zeker toen het nog zo lekker warm was. (normaal gesproken hou ik helemaal niet van bier) Maar omdat ik malt bier niet te drinken vind, ga er zowat van over me nek, heb ik Grolsch Lemon met 2,5% alcohol erin ontdekt. Zo heel af en toe neem ik daar een biertje van. :oops: En wat ook erg lekker is is Shandy. Daar zit 0,5 % alcohol in. Voor de mensen die Shandy niet kennen, het is een mix van 7up en een beetje bier. Een oud bruintje op z'n tijd is ook wel lekker, en als je straks borstvoeding geeft is het goed voor het "zog".(borstvoeding)

Groetjes Suus

9. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Volgens mij is het in andere landen ook heel normaal als zwangere vrouwen af en toe 1 wijntje of 1 biertje doen. Ik drink af en toe wel eens 1 glaasje. Volgens mijn arts kan het geen kwaad, als het er maar niet meer dan 1 is.

10. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    ben benieuwd in welke landen je wel mag drinken dan? hier (spanje) zijn ze al streng met de alcohol vrij bier, omdat er toch nog 0.06 alcohol in zit... maar met gewoon bier en alcohol mag absoluut niet.
    tijdens de borstvoeding is een alcohol vrij biertje op zijn tijd zeker best goed.

met gewoon alcohol, het schijnt dus dat de baby in je buik 2 uur stopt met ademshaling oefeningen te doen.

oh en het alcohol vrij bier met 7up smaakt net naar echte shandy!heerlijk!!

11. Lientje

Lientje Fanatiek lid

24 nov 2005
    4.063
    0
    0
    Financieel advies
    Zeeland
    Huh, ik had juist begrepen dat het goed was als je af en toe wat dronk, voor de bloedsomloop enzo. Frankrijk, Duitsland enz. had ik gehoord. Als ik er niet op vertrouwde dat het kon, zou ik het echt niet doen. Maar je brengt me wel aan het twijfelen. Waar heb je dat gevonden, over die ademhaling?

12. elfje

elfje Fanatiek lid

11 mrt 2006
    1.964
    0
    0
    in nederland hoeft er onder de 0,5% geen vermelding op de verpakking te staan....

wanneer je een pak jus d'orange een dag open laat staan in de koelkast, zit er ongeveer 0,5% alcohol in!!!!!!

volgens mij kan dus af en toe een "malt" biertje geen kwaad.... grolsch 2,5 is daarintegen weer een stuk meer alcohol (5x zoveel)....daar zou ik wat voorzichtiger mee zijn.

liefs elfje

13. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Jaaaa, lekker! Ik heb vandaag een Bavaria Malt gedronken, lekker koud zo uit het flesje. Dat heb ik gemist zeg! Het heeft niet helemaal de kick van een normaal biertje :D , maar ja, daar kan ik mee leven. Het was echt genieten!

Nog bedankt voor het idee!

Groetjes,

Dominique

14. judithteresa

judithteresa Bekend lid

2 jul 2006
    506
    0
    0
    journaliste/fotografe/webdesigner/model
    Fuerteventura-Canarische Eilanden
    http://www.alcoholenzwangerschap.nl/

http://www.jellinek.nl/drugsvoorlichtin ... &kolomID=3

Bewezen is dat de baby, bij gebruik van één tot twee glazen alcohol, gedurende langere tijd stopt met het maken van ademhalingsbewegingen. Nu haalt een baby in de baarmoeder niet echt adem, hij krijgt zijn zuurstof immers via de placenta, maar de adembewegingen die hij maakt zijn wel nodig om de longen goed te laten ontwikkelen.
    Bij gebruik van zes of meer glazen alcoholhoudende drank per dag is, naast eerder genoemde effecten, het risico op aangeboren afwijkingen bij de baby verhoogd en het ontstaan van het Foetaal Alcohol Syndroom.
    op www.medicinfo.nl

kan die andere links even niet vinden sorry:(

15. Suusje03

Suusje03 Actief lid

11 feb 2006
    362
    0
    0
    Full time mamma
    Zaanstad
    [quotegrolsch 2,5 is daarintegen weer een stuk meer alcohol (5x zoveel)....daar zou ik wat voorzichtiger mee zijn.

liefs elfje[/quote]

Je moet ook niet denken dat ik elke dag aan de Grolsch zit hoor. Maar zo met die extreme warmte van de afgelopen tijd drink heb ik 2 flesjes in de week gedronken. Een gewoon biertje bevat iets van 5% alcohol geloof ik en ik vond 2,5% een aardige tussenweg aangezien ik zowat over me nek ga van alcoholvrij bier :confused: Heb nu al weken geen biertje meer gedronken en zelfs geen shandy, gewoon omdat ik er nu geen trek meer in heb. Ik denk dat een rood wijntje meer "schade" aanricht omdat daar veel meer alcohol in zit...

Groetjes Suus

16. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    Ik geloof dat ik me ook wel veilig voel met af en toe een malt biertje met minder dan 0.5% alcohol er in.

Alles met mate. Alles met mate.

17. safian78

safian78 Actief lid

26 jan 2006
    428
    0
    0
    Ik heb gister heerlijk 2 biertjes gehad, van Dommelsch, alcoholvrij, zit minder dan 0,1 % in, nou als dat kwaad kan weet i khet niet meer.....

18. Nemo

Nemo Niet meer actief

Bavaria heeft wel 0.0%

19. Dominique71

Dominique71 Bekend lid

25 mrt 2006
    978
    0
    0
    O! Mooi!

20. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?act ... =172&c=257

Alcohol bereikt ongeboren kind via moeder
    -Als je alcohol drinkt, wordt deze via de maag en dunne darm in het bloed opgenomen.
    -Bij een zwangere vrouw komt de alcohol direct via het bloed door de placenta in het lichaam van het ongeboren kind. Het alcoholpromillage is op dat moment bij de baby hetzelfde als bij de moeder.
    -Ook als de placenta nog niet 'af' is en zelfs al vóór de innesteling komt alcohol bij de vrucht terecht.
    -Bij de moeder breekt de lever de alcohol weer af.
    -Bij de baby is dit niet het geval, omdat de lever nog niet is volgroeid. Gevolg: de baby plast de alcohol uit en de drank komt in het vruchtwater in de baarmoeder terecht. De baby, die voortdurend vruchtwater drinkt, krijgt de alcohol hierdoor opnieuw binnen

ik zou het risico niet nemen met een grols 2.5 of af en toe een biertje.
    ook mate lijkt mij teveel.

Deel Deze Pagina