Hallo dames Daarnet had ik het er met mijn man over wat we wel en niet lusten ik vertelde hem dat ik vroeger helemaal gek was op Hamka's ships, maar omdat ik sinds ik getrouwd ben met mijn man moslima ben geworden ik die ships natuurlijk niet meer eet omdat ik er vanuit ging dat er ham in zit maar ik keek nu net op de site en er staat dat het de smaak heeft van ham en kaas, maar ik kan er niet echt uit opmaken of er wel echt ham in zit? mag ik deze nou toch eten of moet ik teleurgesteld worden hier de ingredienten van de site, Maïs, zonnebloemolie (23%), tarwebloem, ham- en kaassmaak [aroma (bevat weipoeder (van melk), kaaspoeder, melkeiwit, boterolie), emulgator (mono- en diglyceriden van vetzuren), smaakversterkers (mononatriumglutamaat, dinatriumguanylaat), suiker, kaliumchloride, specerijen, kruiden, rookaroma, kleurstoffen (paprika-extract, anatto), voedingszuur (ascorbinezuur)], zout.
ships zijn schepen. Je zal chips bedoelen. Verder lijkt er geen echte ham in te zitten, maar ik kan het mis hebben.
Hmm.. het lijkt alsof er geen vlees in zit, maar waarvan dat aroma gemaakt is is dan de vraag. lastig!
Oooooh goed om te weten!! Ik weet wat ik ga halen als ik klaar ben met mn dieet (ben vegetariër maar vond ham kaas chips altijd errrg lekker
aah bedankt!!! ik sta hier te springen van geluk! je mag deze chips dus inderdaad gewoon eten! joehoe ik was er vroeger zo dol op, maar dacht dat ik die niet meer mocht ooh lijk wel een klein kind zo blij!
Ik heb het nooit gegeten. Ook geen dierlijke vetten. Hoe weet je waar dir aroma's van zijn gemaakt? Ik zeg zelf bij twijfel niet doen. Er zijn genoeg andere smaken die je kan hebben
Ik zou het niet eten. Ook al staat er geen 'ham' op de ingredientenlijst, er worden hoogstwaarschijnlijk wel vleesextracten gebruikt bij de bereiding. Chips, dat is toch ten alle tijden vegetarisch? - Goeie Vraag
Ik zou even bellen met de informatielijn van welke dierlijke vetten de emulgatoren gemaakt zijn. Als dat niet van varkensvet is mag je het denk ik wel hebben.
Zei de fabrikant me twee jaar geleden toen ik dat weten moest i.v.m. verzenden naar varkensvleesvrij land.
Volgens mij worden die aroma's van goedkope chemicaliën gemaakt en niet van iets dierlijks. Al voor ik het lijstje had gezien ging ik er van uit dat er geen varkensvlees gebuikt is, want dat zou alleen maar onnodig duur zijn voor de producenten. Nu ik dit lijstje zo lees, ben ik er helemaal van overtuigd dat iedereen die geen varken wil eten die chips gewoon kan eten. Natuurlijk hoeft dat niet voor andere producten met hamsmaak te gelden. @TS: veel eet plezier, haha .
Je hoeft ze niet te laten staan omdat er varkens aan te pas zijn gekomen. Maar als je de chemicalienlijst leest zijn er natuurlijk zat andere redenen om ze maar niet te vaak te eten