Hallo meiden, Ik denk dat mijn probleem sommige van jullie wel bekend in de oren klinkt. Tot vier jaar geleden had ik maatje 36, zat lekker in m'n vel, kon alles eten wat ik wou. Niks te klagen dus. Heb mijn vriend leren kennen en dat was natuurlijk één en al gezelligheid 's avonds op de bank. Lekkere hapjes, en ook vaak uit eten. Ben de afgelopen jaren dus ook maar liefst 14 kilo aangekomen!! Echt niet normaal. Het zit me eigenlijk heel erg dwars, maar als ik een poging doe om af te vallen, hou ik dit maar maximaal twee weken vol. En vervolgens eet ik weer alles wat ik lekker vind. Wie heeft er tips voor mij om af te vallen?? Behalve beweging, want sporten lukt me ook niet. Geen discipline... Alvast bedankt! Groetjes Imoan
Ik zweer bij een koolhydraatarm dieet..en ben bang dat je niet ontkomt aan wat beweging! Beweging is nl. erg belangrijk!
Ik denk dat discipline en doorzettingsvermogen het beste recept is! Ik ben ook een paar jaar wat dikker geweest, en heb toen ook vanalles geprobeerd. Wat bij mij het beste werkte was het punten/calorieën tellen. Misschien voor jou ook een idee? Dan zit je niet vast aan een bepaald dieet, maar kun je gewoon eten wat je zelf wil, tot een max. van 1000caloriën of 40 punten. Die tabellen kun je op internet wel vinden. Afvallen blijft lastig en wens je heel veel succes! Ik hoop dat je kilootjes er snel weer vanaf vliegen!
Niet teveel op focussen werkt bij mij altijd.. Als ik er heel erg op let lijk ik alleen maar aan te komen.
ik volg sinds kort het 40 punten dieet, en dat bevalt me prima. Ben vorig weekend begonnen, en de eerste 2 kilo zijn eraf. Maar een goed dieet valt of staat toch met lichaamsbeweging.
Heel flauw maar eh: volhouden?! Ben zelf twee keer 15 kilo afgevallen (1x voor mijn zwangerschap en 1x daarna, dus geen jojo) dus weet hoe moeilijk het is maar het belangrijkste van elk dieet of poging om af te valen is toch echt volhouden tot je er bent. En andere magische truc is er niet anders was dat echt wel wereldwijd bekent en was iedereen op zijn streefgewicht!
Tsja, als je van te voren al zegt dat je geen discipline hebt, ben ik bang dat er verder niet zoveel tips of wondermiddelen zijn. Afvallen begint met het hebben van discipline, heb je dat niet, dan zul je elke keer weer terugvallen in je oude, verkeerde patroon.. Dus als eerste....knop omzetten en zorgen dat je er voor GAAT...Niet teuten, je wilt die kilo's toch kwijt? Daar kan alleen jìj voor zorgen, door jezelf in de hand te houden en je eigen een schop onder je kont te geven vwb beweging! En vooral jezelf niet zielig vinden omdat je àl die lekkere dingen niet meer "mag" hebben. Probeer je voor te stellen hoe heerlijk je je eigen zult voelen min die 14 kilo en hoe trots je op jezelf zult zijn als je eenmaal zover bent....
ja zonder beweging kom je nergens meis... dus schop jezelf onder je kont en geef je op voor iets wat je leuk vind geen saaie oefeningen maar bv op dansen, op teamsport noem maar iets, ga de hond van de buren uitlaten (als je er zelf geen hebt) lekker wandelen met de kleine (is ook goed voor je kleine!!) Dan zal je zien dat je veel meer kunt eten als dat je niet sport, afvallen zonder sporten legt op den duur je stofwisseling "stil" Het gaat om afwisseling; Heel simpel gewoon "normaal" eten; 1/2 boterhammen in de ochtend (ik maak altijd deal een met gezond en een met zoet zoals halva jam ofzo) Dan tussendoor een stuk fruit, bakje yoghurt (lekkere van optimel, mager hoeft niet smaakloos te zijn) een ontbijtkoekje (volkoren) een evergreen Tussen de middag weer 1-2 boterhammen Tussendoortje Savonds; 2 ons groentes aardappelen / zilvervliesrijst / pasta (afwisseling!!) en maximaal 100 gram vlees (kip, rund, dus beetje mager) Eventueel savonds snoepwerk; augurkjes japanse mix Brood moet je ook afwisselen! Dus neem de ene keer volkoren, de andere keer mout, neem een keer crackers, rijstewafels Je moet geen enkele dag steeds hetzelfde nemen das belangrijk zo houd je je stofwisseling actief en op scherp.. En dan kan je best nog veel eten en toch afvallen. En een keertje zondigen mag best, spreek af bv zaterdagavond. In principe is een sonja bakker weekmenu een goede leidraad om gezonde keuzes te leren maken, evt met een schep groentes extra of een boterhammetje extra, want vind het soms wel wat weinig wat zij voorschrijft..
Simpele tips: Vijf keer per dag wat eten: dus ontbijt, lunch en avond eten en twee tussendoortjes zoals fruit of ontbijtkoek hooguit een a twee glazen vruchtensap per dag en 2 liter drinken. Opscheppen in de keuken en niet meer nemen dan dat. (evt ook wegen wat je eet, dan ben je heel bewust bezig) Als toetje gezonde dingen of slanke producten. EN natuurlijk volhouden volhouden volhouden. Verder is bewegen in die zin belangrijk, dat je lekker te trap neemt ipv de lift, net even langer wandelen dan je van plan was, dat soort dingen. succes ermee!
hihi! heel erg bekend! ben zelf toen ik met mijn partner ging samenwonen ook helemaal los gegaan met hapjes etc. en nu heb ik 6 jaar en 2 kinderen verder maat 40 i.p.v 36. vooral ook omdat ik totaal geen discipline heb. dus ik lees even mee,eigenlijk kan ik alle regels al dromen en ken ik menig dieet uit mn hoofd,maar ik heb altijd wel een excuus,een etentje,verjaardag,de helft uit het boek van sonja bakker lus ik niet etc.etc
als je iets niet lust moet je het JUIST eten, dan eet je minder en je leert meer waarderen dan, zoiezo een beter voorbeeld voor je dochter aangezien kids de eetgewoontes overnemen van hun ouders vaak. nie lusse nie is voor kindjes, niet voor volwassenen...
Hoi, Wat mij erg hielp was het online afslankprogramma van Sonja Bakker. Dan krijg je 10 weken lang elke week een persoonlijk weekmenu, je kunt vooraf ook aangeven wat je wel en niet lust. Werkte voor mij echt super. En wanneer ik bv. een verjaardag had ofzo kon ik dat aangeven en dan mocht ik toch een stukje taart en een paar toastjes of iets dergelijks en dan plande ze gewoon een balansdag in. Wat voor mij ook een extra motivatie was was dat ik voor het dieet had betaald dus het zou dan zonde zijn als ik er met de pet naar gooide. Kijk anders even op de site. En inderdaad wat iedereen zegt, beweging is belangrijk. Pak de fiets met boodschappen doen, kinderen halen of naar het werk. Maak een lekkere lange wandeling, met de kinderen, man of een vriendin. Ik ga altijd een lekkere lange boswandeling maken met me hond en me beste vriendin en daarna trakteren we onszelf op een lekker bakje thee in het bosrestaurant In elk geval succes met je afslankpoging!
Mijn gouden tip zit niet zozeer in het eten, maar in het bewegen. Zwemmen vind ik een echte aanrader! Groetjes Annedore
idd, je zult echt moeten gaan sporten, anders kom je er niet. ik heb ook geen discipline, maar sport nu alweer 16 maanden. ik heb namelijk iets gevonden dat ik echt leuk vind om te doen. dus toch even je schouders eronder zetten!
Ik raad je ook aan om in ieder geval te beginnen met sporten. Minder eten helpt maar is maar een tijdelijke oplossing. Je moet ook nog genieten van het leven vind ik. Ikzelf vind Pilates super om te doen. Het is heel effectief, je traint je hele lichaam en je groeit ook nog een 2 cm . Je boekt gelijk resultaat. Succes. Grt Vanilia
Jullie hebben gelijk wat de beweging betreft! Denk nu al vier weken elke dinsdag: morgen ga ik op de fiets naar het werk. Maar als de wekker dan gaat de volgende dag, heb ik geen zin meer en pak ik alsnog de auto. Wat sporten bij een sportschool betreft, ik ben vorig jaar twee maanden heel braaf gegaan en toen kwamen de smoesjes weer. Terwijl ik het wel lekker vind om te doen, gek hé?! De drempel is gewoon zo hoog! Maar het 40 punten dieet ga ik s opzoeken, en dan toch maar proberen om op de fiets te gaan! Wandelen met de kleine doe ik al regelmatig. Hopelijk ga ik de knop bij mezelf snel vinden, zodat ik hem om kan zetten! Thanks voor de duidelijke maar ook fijne reacties.
Misschien een beetje laat, maar borstvoeding werkt geweldig! Ik zit nu al onder het gewicht dat ik had voor ik zwanger werd!
Daar ging het bij mij ook snel mee, maar ik ben helaas na 5 weken gestopt wegens omstandigheden. Daarna is er weer 3 kilo bij gekomen!
Dat staat dan wel in alle tijdschriften en heel veel mensen ervaren dat, maar dat geldt niet voor iedereen. Ik behoor daartoe. Alle (5) kinderen van mij hebben BV gehad. Dochtertje zelfs bijna 2 jaar, maar ik val er geen gram mee af.
Ik kan over t algemeen eten wat ik wil, klein beetje opletten is voldoende. Maar als ik zwanger ben wordt mn vet op de 1 of andere manier stevig opgeslagen en dat raak ik niet meer kwijt. Ben 8-1 aan het Cambridge dieet begonnen en nu al iets van 18 kilo kwijt.(zie onderschrift) Nog ongeveer 11 te gaan en dan ben ik op mn oude gewicht. Ik vind t voor mij het ideale dieet. Duidelijk, makkelijk en snel. http://www.zwangerschapspagina.nl/algemene-clubs/179754-cambridge-dieet.html Kun je ervaringen lezen van t clubje wat het ook aan t doen is.