Antidepressiva en zwangerschap

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by GuusMama, Mar 26, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. GuusMama

GuusMama Lid

Mar 21, 2013
    25
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo: )

Heb een vraag over de mogelijkheid om antidepressiva te gebruiken tijdens zwangerschap en borstvoeding.
    Vier maanden geleden ben ik begonnen met symbalta ivm lichten angst en paniek stoornis en depressieve klachten. De huisarts heeft toen al duidelijk gemaakt dat je dit medicijn voor minimaal een jaar moet gebruiken omdat de klachten anders erger terug kunnen komen. De behandeling met medicatie is gecombineerd met behandeling door een psycholoog.
    Nu ben ik sinds drie weken begonnen met afbouwen en sinds het weekend volledig gestopt omdat we graag willen gaan proberen om zwanger te worden. Helaas gaat het niet goed, en komen mijn klachten al snel weer helemaal terug. Heb gehoord dat je met antidepressiva geen bv mag geven en niet thuis kan bevallen? Hoop dat u mij antwoorden kan geven!
    Alvast bedankt!!

2. Evelien

Evelien Fanatiek lid

Jul 23, 2012
    1,874
    0
    0
    hoi,

dit hangt af van de soort antidepressiva die je gebruikt. en daarnaast is het ook afwegen. als jij je niet goed voelt, dan kan het niet anders dan dat je gebruikt. het is belangrijk dat je hierbij goede begeleiding krijgt. het is verstandig om bij een gynaecoloog op spreekuur te gaan om een plan te maken. ook al ben je nog niet zwanger! Vraag een verwijzing van de huisarts. de meeste verloskundigen praktijken geven ook al een preconceptioneel spreekuur, je kan het dus ook via hen gaan doen

groeten evelien

Share This Page