Frambozenbladthee voor snelle bevalling

Discussion in 'Zwangerschap' started by Sunshine88, May 21, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik lees hier en daar dat frambozenbladthee helpt voor een snelle bevalling, minder bloedverlies en dat de kans op scheuren ook kleiner word.
    Zou het ook helpen om de weeen op te wekken?
    Nou vraag ik me af vanaf wanneer je dat moet gaan drinken want ik ben nu 40 weken + 4 dagen en ben bang om ingeleid te worden.
    Zou het nog helpen als ik er nu mee zou beginnen om het te drinken?

Dames die er ervaring mee hebben?

Alvast bedankt.

X

2. Rosado

Rosado Niet meer actief

Toevallig zat ik vandaag in mijn boekje waar de vk alles van de controles enzo inschrijft te lezen en daar staat ook in dat je vanaf week 37 mag beginnen met het drinken van frambozenbladthee. Ik denk dat het feit dat je er niet voor de 37 weken mee mag beginnen wel betekent dat het ook de weeën op gang kan brengen. Maar helemaal zeker weten doe ik het niet, bespreek het anders met je vk de eerst volgende keer dat je op controle moet.

3. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Ik heb het gedronken vanaf week 37. Heb een frambozenplant gescoord bij het tuincentrum, bijna kaal geplukt :p en de blaadjes op een lage temp in de oven laten drogen. Was niet vies, ook niet bijzonder lekker. Of het heeft geholpen? Beviel met 40.2... Sneller zal het er niet van gaan denk ik... Toch werd het in de oudheid en nu nog op veel plaatsen in de wereld gebruikt ter ondersteuning van de bevalling. Baadt het niet dan schaadt het niet denk ik dan maar!
    (bij mij hielp trouwens sex met het opwekken van de bevalling :D Als je daar nog fut voor hebt zou ik dat eens proberen! :p)

4. duimerijntje

duimerijntje Bekend lid

Jun 22, 2008
    720
    0
    0
    Ik heb het ook gedronken vanaf 40 weken, heel veel liters! Maar moest ingeleid worden met 42 weken. De bevalling was niet heel snel, ben flink ingescheurd en heb ook veel bloed verloren. Dus het heeft bij mij zeker niet geholpen.

Verder heb ik nog geprobeerd:
    - seks, dagelijks, ook niet geholpen
    - bitter lemon
    - traplopen

Dit keer doe ik helemaal niets meer! Geloof nergens meer in...

5. Amfy

Amfy Niet meer actief

ik het heb vanaf 37 weken gebruikt ook omdat het zou helpen.

ik heb een bevalling gehad van 47 uur en 12 hechtingen ;)

wel weinig bloed verloren z'n 300 ml

6. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja heb ookal trappen lopen geprobeerd en seks maar het hielp niks.
    Denk dat ik nog maar even rustig afwacht.
    Of misschien dat ik maandag een ananas ga halen schijnt ook te helpen moet alleen even opzoeken of dit niet schadelijk is voor de baby.

7. corrientjuh

Jun 23, 2010
    93
    0
    0
    Justitie
    Zuid Holland- Westland
    Ik weet niet of het drinken van frambozenbladthee mij geholpen heeft... Maar ik begon het te drinken toen ik 39.4 dagen zwanger was. (Had die dag bij de vk een inwendig onderzoek en ze zei dat bij mij alles potdicht zat en dat er nog niets verweekt was).
    Toch ben ik 2 dagen later bevallen! Vanaf het eerste rommelende gevoel in kijn buik totdat onze kleine meid er was duurde het 'maar' 7 uurtjes, dus best raps voor een 1e. Was trouwens amper ingescheurd: 1 hechting

8. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

Dec 29, 2010
    1,049
    3
    36
    Ik heb er 6 geprobeerd en heb een gezond kindje gekregen. Schadelijk zal het dus niet zijn :D ze is wel heel blond... :p Wie weet van al dat gele fruit hihi maar ze is er absoluut niet sneller door gekomen hoor... dus als je het lekker vindt vooral eten, maar ik heb vanaf week 37 een heleboel ananas(hart) gegeten zen ze kwam pas met 40.2.....

9. goofychick

goofychick VIP lid

Dec 31, 2007
    12,116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Een lange wandeling doet ook heel veel, bij mij 2 keer raak

10. Beheer

Beheer Administrator
    Staff Member

Feb 11, 2005