hamster met bult / gezwel bij zijn oor

Discussie in 'De lounge' gestart door Noa14, 14 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    We zagen vanochtend dat één van onze hamsters een bult bij zijn oor had. Zielig, ziet er niet goed uit :(
    Toen ik dat op google intypte kwam eruit naar voren dat dit een van de meest voorkomende kwalen is bij hamsters, 'gezwellen bij oren'

Hij is nog wel heel actief, rent nog steeds zijn grote hok in de rondte en eet/drinkt prima.

Hij is nu 2,5 jaar........

We gaan morgenavond maar even met hem langs de dierenarts.

Iemand hier ervaring mee?

2. Luna86

Luna86 VIP lid

11 jan 2009
    14.827
    9.336
    113
    Gelderland
    Ik heb er ervaring mee maar helaas niet zo'n goeie. Mijn hamster vroeger had dit ook en is de volgende dag dood gegaan.
    Hopelijk valt het mee bij jullie.

Suc6 morgen

3. Mayon

Mayon Niet meer actief

Mijn zusje had een hamster met een buikgezwel geloof ik, heeft best lang geduurd. Echt een bult aan de zijkant.

4. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Geen hamsterervaring maar wel muizen met gezwelletjes, zijn er ook gevoelig voor, en zijn er ook mee naar de dierenarts geweest. Ze zijn er uiteindelijk allemaal aan dood gegaan, alleen de één wat sneller dan een ander.

Eentje had het wel heel slecht en hebben we laten inslapen. Sommige zeiden dat we 'm in een potje met ether moesten stoppen en een ander zei dat we een baksteen op 'm moesten laten vallen...maar dat kunnen wij niet hoor, dan maar wat geld kwijt aan de dierenarts.

Succes!

5. Ellenore

Ellenore Fanatiek lid

13 mei 2008
    2.035
    0
    0
    Hamsters (dwerg hamsters) worden vaak niet ouder dan 2/3. Ze overlijden vaak met een hele hoop gezwellen. Ik ben ook een keer met mijn hamster naar de dierenarts gegaan. Daar heb ik hem in laten slapen. Het koste 20 euro, maar ik kon het niet over mijn hart krijgen om hem zo te laten lijden.

6. Noa14

Noa14 Fanatiek lid

4 mrt 2011
    1.327
    0
    0
    NULL
    Noord-Holland
    Bedankt voor jullie reacties. Wat kunnen mensen harteloos zijn...een baksteen op ze laten vallen!?! Nee sorrie ik snap dat echt niet. We hebben gekozen voor beestjes en zullen er dan ook tot het einde goed voor zorgen.

We zijn net met hem bij de dierenarts geweest, het is een ontsteking want er kwam viezigheid uit wat stonk. Toch ff antibiotica proberen want verder is hij heel tierig. Eet en drinkt hartstikke goed.

Hopen dat íe zn laatste halfjaartje het nog redt bij ons :)

Mocht íe alsnog doodgaan dan heb ik er alles aan gedaan en heeft hij best een lang en sowieso GOED leventje bij ons gehad!

7. Gravid

Gravid Niet meer actief

Mijn hamster had het inderdaad ook, hij was toen net 1 denk ik.
    Hij heeft misschien nog een maand geleefd, toen is hij dood gegaan :(

8. Tinkerbel80

Tinkerbel80 Niet meer actief

Die van mij hebben dat ook gehad. Allemaal. Ook mijn gerbils. Waren allemaal aan het eind van hun latijn :( Gewoon ouderdom.

9. Sann

Sann VIP lid

27 jan 2007
    16.307
    2
    38
    Brabant
    Gelukkig dat het geen gezwel was. Wij hebben vroeger veel hamsters gehad met als top 5 tegelijk doordat we er eentje zwanger uit de dierenwinkel mee kregen. alle 5 gestorven aan gezwellen.
    Een baksteen er op laten vallen dan heb je wel een zieke geest om zoiets te zeggen. Maar in een bakje met een watje met ether er bij doen kan heel prima hoor.Dat hebben wij bij onze laatste 3 gedaan om ze de stress van naar de dierenarts en een grote naald te besparen want eht zijn ontzettend gevoelige beestjes. We hadden het bewuste bakje al een paar dagen in de kooi staan zodat het vertrouwd rook en toen uiteindelijk zijn ze zachtjes ingeslapen door de ether. Wel ff eng de eerste keer maar voor het beestje een hele zachte rustige dood.

Deel Deze Pagina