Advies gevoelige situatie

Discussie in 'De lounge' gestart door tuc, 24 jun 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tuc

tuc Niet meer actief

Vriendin belt mij net redelijk ongerust. Ze legde uit dat ze expres mij belde omdat alle andere vriendinnen in hetzelfde dorp wonen (ik dus niet) en daar men elkaar kent.
    Haar man is leider bij het voetbalelftal van zoon, er is vandaag een nieuw kind mee komen trainen. 1 ouder (van een kind dat er al langer bij is) neemt meteen de man van mijn vriendin apart. Die ouder herkende het kind en de vader. Het kind heeft bij haar zoon in de klas gezeten. De vader van de jongen is beschuldigd en veroordeeld voor een zedenmisdrijf met een kind. De ouder legde uit dat het kind plotseling van school was gehaald en dat zij ineens uit het huis weg waren waar ze woonden. School kon er nooit iets over zeggen. Toen het uiteindelijk tot een veroordeling is gekomen wel, er waren nl allerlei verhalen en ongeruste ouders.

Maar de man van mijn vriendin weet niet goed wat hij hiermee moet. De ouder heeft beloofd verder even niemand in te lichten tot hij weet wat hij moet doen. Ik heb geadviseerd dat hij de voorzitter in vertrouwen moet nemen en vragen wat te doen.
    Als er een veroordeling is geweest is er neem ik aan straf uitgezeten, maar ja wat dan? Die ouder die dit meldde is ontzettend ongerust dus dit krijgt hoe dan ook een staartje als hij niks doet.
    Ik denk dat hij enkel de voorzitter moet inlichten en dan samen verder denken wat er moet gebeuren?

2. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Arme jongen, hij is wel de dupe zo :( die man heeft geen functie met kinderen bij de club, dus wat zou ze moeten doen? Waarom zou het besproken moeten worden? Als hij functie krijgt zal hij een vog moeten overleggen.

Damay77, Paris91, suus1983 en 6 anderen vinden dit leuk.
  3. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Wat lastig zeg.

Het inlichten van de voorzitter zou ik zeker doen. Dan ligt het ook bij hem en is het niet iets wat je zelf geweten hebt zonder er iets mee te doen. Dat vergeef je jezelf niet, mocht er iets gebeuren. Verder heb ik geen idee wat er wel kan/mag en wat het beste is.

Biebsje vindt dit leuk.
  4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.173
    10.700
    113
    Wat denk je van, helemaal niks?
    Die man is daar als vader van een voetballertje. Wat zit je dwars? Mocht hij ooit coach willen worden oid, dan hoort daar een VOG bij, die hij dan niet zal krijgen. Je hoeft zo iemand echt niet te zien als een of ander roofdier dat loert naar gelegenheden om zich aan jouw kind te vergrijpen.

Madeliefke, MaMa, Lamode en 28 anderen vinden dit leuk.
  5. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Wat lastig. In welke leeftijdscategorie is dit? Als dit in het team van mijn kind was zou ik het willen weten. Mijn kind zou dan niet zonder toezicht in de buurt mogen van deze ouder. Liever te voorzichtig dan later spijt.

MaMa, mh81, Zeebra en 5 anderen vinden dit leuk.
  6. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Ik snap hem ook niet helemaal, is die vader betrokken bij de begeleiding van andere kindjes op de voetbal club of is het gewoon een vader die zijn kind komt brengen?

tuc vindt dit leuk.
  7. tuc

tuc Niet meer actief

Dat is idd ontzettend zielig.
    Waarom hij er iets mee moet, omdat de ouder die het hem vertelde heel erg ongerust is en die dat aan alle ouders wil melden. Die geeft ook aan, ik vind het supersneu voor het kind, maar ik wil hier ook geen risico mee lopen met onze eigen kinderen. Dus hij wil dit op een rustige manier laten verlopen.

Madelie vindt dit leuk.
  8. tuc

tuc Niet meer actief

Het is gewoon een vader die zn kind komt brengen. Wel is er nu de competitie begint rijdiensten e.d. Maar verder gene functie.

9. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.148
    3.026
    113
    Nederland
    Hier sluit ik me bij aan. Ik zou zelf als ouder wel extra alert zijn, maar verder het erbij laten. Die jongen kan er niks aan doen.

Cedi, Saartje33 en tuc vinden dit leuk.
  10. tuc

tuc Niet meer actief

Ik ben coach geweest op de hockeyvereniging en heb nooit een VOG hoeven tonen.

Madelie en GossipGirlxoxo vinden dit leuk.
  11. tuc

tuc Niet meer actief

Ik wil een beetje vaag blijven, maar 9+

GossipGirlxoxo vindt dit leuk.
  12. Narcisje

Narcisje VIP lid

17 mrt 2016
    12.797
    8.466
    113
    Vrouw
    Ik begrijp de reacties wel. Ergens voelt het ook naar om er iets mee te doen, vooral omdat je het kindje wil beschermen tegen ellende waar hij niets aan kan doen. Maar ondanks dat die vader geen coach is/wordt, zal hij mogelijk toch moeten rijden naar wedstrijdjes en aanwezig zijn bij activiteiten van de club.

Athina, Madelie en tuc vinden dit leuk.
  13. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Gevoelsmatig zou ik zeggen: het kind is welkom, de vader niet. Geen functie en ook niet op het terrein. Wettelijk...tja ik denk niet dat je veel kunt doen. En ik zie zo'n man wel als iemand die op m'n kind loert.

Jackie87, Zeebra, Cedi en 8 anderen vinden dit leuk.
  14. GossipGirlxoxo

GossipGirlxoxo Niet meer actief

Ja wat je zegt die rijdiensten, ik vind dat die man dat niet zou mogen doen. Al die ouders brengen hun kinderen met het vertrouwen dat de kinderen in goede veilige handen zijn. Dat botst voor mij met zijn verleden.

Zeebra, Marti, SAARC en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. tuc

tuc Niet meer actief

Dat klopt, punt is dat de ouder die dat meldde er zeker iets mee wil. Die is niet op andere gedachten te brengen. Man van vriendin wil proberen te voorkomen dat het escaleert.

16. Septembre

Septembre Bekend lid

19 jan 2021
    973
    1.324
    93
    Hoe weet je dat?

Zuul en Zeebra vinden dit leuk.
  17. xxmoixx

xxmoixx VIP lid

11 jun 2018
    5.314
    4.385
    113
    Vrouw
    Precies dit.. Maar zitten er dan geen consequenties aan als iemand vrij komt? Bv niet in de buurt van scholen/sportclubs etc komen? Het enige wat ik kan bedenken is het met het hoofd van de sportclub bespreken en wellicht dat zij met de ouders van het jongetje afspraken kunnen maken. Bv dat hij hem afzet maar niet gaat rijden, niet bij de kleedkamers in de buurt komt etc.

18. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.179
    1.363
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Maar is ook bekend wat die ouder er mee wilt?
    Mag die vader niet meer komen? Mag hij geen rijdiensten doen (dat zou begrijpelijk zijn...) Wat voor actie verwacht die moeder?

Ingewikkeld, ook voor die mensen... Geen idee hoe ik zou reageren als het mij zou overkomen (een veroordeelde ouder tegen komen..) maar ergens hoop je ook dat als je al door de wet bent veroordeeld dat je daarna dan ook weer door moet kunnen gaan ofzo... hoewel je je diep van binnen tegelijkertijd ook afvraagt of hun eigen kind geen gevaar loopt..
    Hmm, niet echt een zinvolle post geloof ik :roflmao:

19. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Met rijdiensten kan toch overlegd worden door coach dat ze liever hebben dat alleen zij rijdt? Zonder t al te zwaar te maken.

Allerbeste lijkt mij wel om roddels te beperken en de kop in te drukken. Dingen gaan snel eigen leven leiden. Ten koste van een voetballend jochie

mamameer, puzzelstukje, JupitR en 3 anderen vinden dit leuk.
  20. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Een vader die kijkt naar zijn zoon die voetbalt zal echt niet ter plekke t veld op rennen en in billen knijpen.

Iertje81 en Zoe123 vinden dit leuk.

Deel Deze Pagina