Hamster

Discussie in 'De lounge' gestart door kleinliefje, 21 feb 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Ik zou persoonlijk voor 2 cavia's gaan. We hebben 2 konijnen en 5 cavia's en ik vind de cavia's een stuk leuker dan onze konijnen, terwijl ik vroeger zelf een konijn heb gehad.

2. Daniellexxx

Daniellexxx Bekend lid

11 feb 2013
    658
    158
    43
    Noord-Holland
    Verdiepingen tellen niet mee bij het grond oppervlak. Wij hebben met onze Rus geen problemen gehad en die zit in een kooi met net aan de minimum maten 60x30. Maar onze Syr heeft duidelijk laten merken het niet eens te zijn met zijn kooi. Ging net zo lang aan het slopen tot hij ontsnapte. Nu in zijn Alaska gaat het goed.

Fijn dat jullie Rus zo lief en tam is! De onze hangt steeds in je vingers zodra je hand in de kooi is...

3. Kimberly 33

Kimberly 33 Fanatiek lid

19 mrt 2014
    2.080
    0
    36
    Wij hebben 2 rusjes gehad vroeger, dribbel binky :D

Dribbel was en top beestje! Lief en actief.
    oké behalve voor mijn broertje, die hing hij in de vingers en liet niet meer los whaha hij ging verder onder de naam pitbull hamster.
    Binky was een saai ding altijd slapen, en knorrig.

Neem alstublieft echt mee dat konijnen samen horen! Als je daarvoor wilt gaan.
    Wil je er toch 1 alleen zoek dan een opvang op, die zullen vast wel niet koppelbare konijnen hebben zitten :)

4. linda84

linda84 Fanatiek lid

3 sep 2006
    4.383
    36
    48
    Die van ons ruik je totaal niet. Wij hebben een kleine Russische dwerghamster. Als hij zou ruiken zou ik geen hamster hebben ;) Wij hebben er katoen vezels in liggen die al het urine op opnemen. Ik verschoon hem 1 keer per 2/3 weken en sop de kooi dan helemaal uit.

5. Vagans

Vagans Niet meer actief

Let wel op.
    Nu met die belachelijke positief lijsten zijn dwerghamsters verboden!
    Alle dwerg hamsters.

6. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
  7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb nog even op de site gekeken van de rijksoverheid en de positief lijst gedownload maar alleen de goudhamster staat er op.

De dwergjes mogen dus niet meer

8. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Bizar zeg van die positieflijsten! Wij hebben gelukkig al een dwergje :). Heel lief en tam beestje. De eerste dag wat blazen, maar heel snel gepaaid met appel en wortel en ze is zo tam! Als ik haar roep en ze is een beetje wakker komt ze naar me toe, ik kan haar zo oppakken. Ze bijt alleen als ze denkt dat het eetbaar is, maar ze bijt dan heel zachtjes. Ze heeft 1 keer Eva hard gebeten, maar Eva had net appel aan haar gegeven en stak vervolgens haar vinger in haar nestje, dus hamster dacht gewoon ha nog een stukje appel! ;)

Je ruikt de kooi alleen als je met je neus erbovenop zit. Wij hebben hennep als bodembedekking, we maken de kooi na 2 weken schoon maar echt vies is het dan niet, 1 klein plashoekje. Ze krijgt veel vers voer, maar wel wat ze in 1 keer opeet en aangezien het maar een klein beestje is, is het in werkelijkheid niet veel (maar in verhouding voor de hamster wel veel ;)). Ze krijgt soms een stukje vlees.

We hebben een kooi met tralies, ze houdt van klimmen. En een dicht rad. Met wc rol als opstapje anders kan ze er niet bij ;). En ze heeft nog een halve extra verdieping. Nestje maakt ze met wc papier en ze ligt onder de halve verdieping.

9. mam1991

mam1991 VIP lid

17 jan 2013
    10.071
    2.096
    113
    Dwergen mogen NOG wel!! Robo's niet.
    Op de robo na staan ze nog niet op de rode lijst maar op de lijst die nog beoordeeld moet worden en dan is deze regel van toepassing;

Heeft u een huisdier dat nog niet is beoordeeld op het moment dat de huisdierenlijst in werking is getreden (1 februari 2015)? Dan mag u het dier houden zolang er nog geen besluit genomen is. U mag er ook mee fokken.

1 grote fokker van oa dwergen die ik ken fokt en verkoopt ze ook nog gewoon, net gecheckt.
    Deze info heb ik van het hamster forum, hun hebben alles up to date staan ;) Logische.. daar zitten veel fokkers.

De rus staat erop als Syberische hamster.

10. Syl72

Syl72 Bekend lid

14 mrt 2008
    817
    176
    43
    Hier precies hetzelfde!

11. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Bovenal moet je geluk hebben met het karacter van het beestje en beeinvloed je veel door de tijd die ke er (zeker in het begin) in steekt. Kies dus voor een zo jong mogelijk beestje of een al tamme herplaatser!

Hier alles wel zo'n beetje gehad vroeger. Voor mij springen er uit qua knuffel gehalte de cavia en de rat. Ratten stinken iets meer en maken wat meer rommel (vaak hoge open kooien dus viezigheid spollen ze zo van de plankjes).

Ik heb jaren hamsters gehad en gefokt, goud en dwerg maar vond ze vooral leuk om naar te kijken. Lekker ontspannen bij je zitten om gekroeld te worden vonden maar enkele leuk (vooral de goudhamsters). En tel daarbij op dat het avond/nachtdieren zijn.. Voor mij niet de ideale kinderbeesten.

Wij hebben nu een (hergeplaatste) cavia. Gouden beestje. Zit heerlijk stil op schoot en geniet van de aandacht. Dochter is er helemaal gek mee. Je ruikt het beestje niet vind ik, wel het zaagsel (zeker als het vers is).

12. Twinkle81

Twinkle81 Fanatiek lid

4 jul 2014
    4.945
    1.033
    113
    Voorschoten
    Ik heb niet alle reacties gelezen omdat het (uiteraard) vooral over hamsters ging. Is jouw man ook allergisch voor Noorse boskatten? Een vriendin van mij is ook heel erg allergisch voor katten, net als haar zoontje. Ze kreeg de tip over de Noorse boskatten van iemand en heeft het geprobeerd. Zowel zij als haar zoontje hebben geen last van hun allergie! Valt te proberen toch? Je kunt altijd een uurtje bij iemand met zulke katten gaan zitten om het te testen.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Mee eens! Cavia's zijn echt gezellig, herkennen je (of in elk geval het eten dat je ze geeft :D ). Voor kleine kinderen zijn ze veel gemakkelijker te hanteren dan konijnen, die kunnen flink hard trappen met de achterpoten, en kunnen ook nogal bijterig zijn.

14. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Positieflijst? Wat is dat? Kunnen ze dan HIV verspreiden of zo?

Deel Deze Pagina