Ik vind dit altijd best grappig. Ratten zijn zó veel liever dan hamsters.. de meeste hamsters zijn niet zo attent.. @mam1991 kan je vast wel wat meer vertellen.
Als je man allergisch is voor hooi, zou ik back to nature bodembedekking nemen. Zaagsel stoft best veel.Dit spul is gemaakt van geperst papier.Hooi heeft een hamster niet nodig. Wat wol of een wc rol. Maken ze zelf een nestje van. Knagen het hele rolletje stuk en gaan bouwen. Is grappig om te zien.
Hier een aantal jaren gefokt met Syrische hamsters. Ik ben echt dol op ze, als je perse een hamster wilt zou ik zeker een Syrische nemen. Ze zijn ietsjes rustiger dan bijv Russische dwerghamster en makkelijker vast te pakken. Mijn ervaring is dat mannetjes een stuk rustiger en socialer zijn, vrouwtjes wat pittiger en ruik je meer. Houdt hamsters aub apart, ze kunnen niet samen. Ze vechten tot de dood. En zorg dat je er een bij een goede fokker weg haalt, ze zijn dan echt goed handtam. Via Google zijn er verschillende te vinden. En wie weet kan Haags hopje je verder helpen, zie dat hun helaas gestopt zijn. Wij hebben nu 2 cavia's, blijven lekker zitten op schoot. En ze comminiceren wat meer met ons, als ze bijvoorbeeld horen dat we bezig zijn in de keuken Haha. Voor de kinderen denk ik net wat leuker.
Ik heb zelf heel veel hamsters gehad in het verleden, zowel Syrische hamsters als meerdere soorten dwerghamsters. Syrische hamsters zijn inderdaad rustiger en daardoor makkelijker vast te houden. Geslacht maakt meestal niet zoveel uit. Ik zou je willen adviseren een hobbyfokker in de buurt te zoeken, eventueel via het hamsterforum. Hamsters zijn dan al handtam en er is geen sprake van inteelt, ziektes, fokken voor het geld e.d. Succes met het maken van je keuze!
Ik zou voor een kind eerder een cavia kiezen dan een hamster. Wij hebben een kleine hamster gehad. 2 jaar en 8 maanden geworden. Bejaard dus. Beestje was lief maar veel liever werd hij/zij met rust gelaten. Dat deden we dan ook zoveel mogelijk. Cavia is volgens mij veel liever en knuffeliger.
Ik heb vroeger een Russische dwerghamster gehad. NIET DOEN! Haha die van mij werd op een gegeven moment harstikke vals en beet in je hand waar ie dan ook gewoon aan bleef hangen. En hij was ook een beetje gek. We hadden een hoge kooi met 3 verdiepingen zeg maar en dan klom ie helemaal naar boven via de tralies aan de zijkant en eenmaal boven ging ie op z'n kop hangen en liet zich dan helemaal naar beneden vallen Erna hoorde ik van iemand in een dierenwinkel dat Russische dwerghamsters bijna altijd vals worden na een tijdje.
Ik heb in de dierenwinkel gewerkt En echt niet elk beestje word vals Dan doe je toch echt iets verkeerds
M'n zus had vroeger een hamster. Heb een trauma van dat beest haha. Sliep met haar op de kamer en s nachts kwam hij ineens tot leven en kon eindeloos in z'n rad blijven rennen pfff was zo irritant. Plus wanneer ik hem probeerde te aaien hing hij m'n z'n tanden in m'n vinger Nee, denk niet dat ik van knaagdieren houd Maar denk dat een ratje wel tammer is?
Klopt maar die moeten hooi eten en ivm allergie kan dat niet in huis. En voor buiten ze zijn gevoelig voor tocht en moeten minimaal met zijn tweenen zijn
Dochter heeft vorige maand voor haar 6e verjaardag een russische dweeghamster gekregen, las dat die het leukst zijn voor kinderen. Ze is er helemaal gek mee, nog steeds. ( was bang dat ze uitgekeken zou raken maar dat is dus niet zo gelukkig) Wij hebben ‘m gewoon via marktplaats, ze was een baby toen we haar kregen en heel tam nu. Hamster is overdag regelmatig wakker en zo niet dan maakt ze ‘m wakker met een snoepje.
Oke ja ik weet het ook niet. Werd mij verteld toen. Haalde 'm vaak uit z'n kooi enzo vaak in de hand dus weet ook niet.
Ik heb gelezen dat je ze niet wakker moet maken ondat dit slecht s voor hun gezondheid. Ze gaan dan sneller dood.
Grappig dat er veel leuke verhalen over de Syrische hamster zijn. Ik heb heel veel russische dwerghamsters gehad waarvan er maar 1 vals was. De twee die ik voor de kinderen heb aangeschaft waren heel leuk! Ze worden bij mij ook makkelijk 3 jaar. Ze waren overdag ook veel wakker en de jongens konden er uren naar kijken. Nu een Syrische hamster en die is oersaai. Slaapt echt de hele dag en als ie wakker is loopt ie 80% van de tijd in zijn rad. Hij is echt niet spannend. Terwijl hij klimtoestellen en een zandbad heeft. Maar daar doet hij niks mee. Van de russische dwerghamsters hebben wij veel meer plezier gehad. Waren ondernemend en echt heel leuk om naar te kijken!
Gerbils zijn ook erg leuk!! Ik heb veel knaagdieren gehad en de gerbils waren mijn favoriet!!. Kon je ook veel mee, goed tam en erg schattig.
Wij hebben een Russische dwerghamster. Het is een roodoog camel. Prachtig dier. Hij is echt super lief. We geven hem op vaste tijden (ochtend en avond) een meelworm (gedroogd) hij staat dan al te wachten. We hebben een grote kooi, hamsterville. Met veel attributen, hij maakt hier goed gebruik van. Zo leuk om te zien. Hij rolt ook graag in chinchilla zand en maakt dan zachte geluidjes. Hij komt er dagelijks minimaal 1xuit. Mijn dochter maakt hele parcoursen met op het einde wat lekkers. Ben er echt blij mee. Super leuk en lief dier. Succes met je keuze en zoektocht
Ik heb als kind altijd hamsters gehad, verschillende rassen. De Russische waren prima tam te krijgen, de Roborovski's zijn meer groepsdieren en doen liever hun eigen ding. Syrische goudhamsters zijn wat groter en ook goed tam te krijgen. Ik vond het altijd leuke beestjes, je moet er wel wat energie in steken om ze handtam te maken.
Ja is ook zo. Toch zou ik niet voor een hamster gaan. Beestjes vinden het helemaal niet leuk om te worden geknuffeld en zijn liever lekker alleen. Totaal ongeschikt voor te houden als huisdier.