Hamster

Discussion in 'De lounge' started by nutts, Mar 12, 2019.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Eenkadootje

Eenkadootje Fanatiek lid

Mar 5, 2013
    4,611
    2,405
    113
    Nu heb ik 3 honden en sinds kort een Russische dwerghamster. Kooi is deels glas en deels tralies.

Maar we moeten de kooi bovenop de kast zetten, vanwege de honden.
    Denk je dat het wel goed gaat met je 2 katten

2. Annedore

Annedore VIP lid

Feb 17, 2010
    7,338
    836
    113
    Female
    Flevoland
    Daar moet je idd goed over nadenken.

Wij hebben een glazen verblijf met deksel en die staat in de kast op kijkhoogte voor de kinderen. Een tijdje, toen we net een nieuwe hamster hadden, heeft de kooi op een lagere kast gestaan en is het een van de katten gelukt om het deksel eraf te halen. Die hamster is dus maar een weekend bij ons geweest tot hij werd vermoord door de kat. Was niet zo leuk voor de kinderen. We moeten altijd opletten dat de katten niet in de huiskamer zijn zonder toezicht. En het ging dus 1 x mis omdat de jongste beneden vergeten was de deur dicht te doen.

Kolibrie2 likes this.
  3. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    De katten waren hier bang voor muizen in de tuin en voorheen voor de cavia's dus denk dat het goed gaat daarnaast mogen ze niet zonder toezicht in de woonkamer

4. Marjo1990

Marjo1990 Lid

Sep 24, 2017
    7
    1
    3
    Female
    Zuster
    Deventer
    Pettings place in Zuid Holland heeft een eigen opvang. Ze kan jullie vast advies geven en helpen aan een leuke hamster voor je dochter.
    Haags Hopje is inderdaad gestopt.

5. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Ben gisteren bij een fokker geweest die zat toevallig 1 dorpje verder. Veel informatie gekregen waar ik op moet letten hoe je ze tam maakt wat te voeren wat voor hok het beste is in onze situatie enz

Annedore and Zusterke like this.
  6. Hoihoii

Hoihoii Actief lid

Dec 16, 2018
    227
    149
    43
    Female
    Leuk! Wordt het een dwerghamster of Syrische hamster?

Mijn dochter van 5 heeft een Syrtje. Die hebben we via marktplaats opgehaald als heel kleintje. Ik heb vroeger veel hamsters gehad. Mannetjes zijn gemiddeld genomen iets sulliger en vrouwtjes pittiger, wij hebben een vrouwtje.

We hebben hem samen tam moeten maken, hij (uhh bedoel zij) gilde als je hand in de buurt kwam! Dochter wilde hem juist graag aaien en vasthouden meteen al. Maar was juist heel leerzaam dat ze hem dan niet achterna moest zitten met haar hand in de kooi, maar rustig benaderen, zonnepitjes geven, tegen hem praten. Dat deed ze heel lief! Na een week of 2-3 was hij tam en zodra je hem roept nu of hij hoort je is ze direct wakker en komt ze naar het deurtje.

Syrische hamsters hebben wel een grotere kooi nodig dan dwerghamsters. En een groter radje om in te rennen.

Wij zijn allebei heel blij met ons hamstertje. Het is ook net wat je aantrekt. Andere knaagdieren heb ik niet zoveel mee ofzo.

7. nutts

nutts Fanatiek lid

Apr 13, 2014
    1,973
    590
    113
    Ik twijfel nog tussen een goudhamster of een rus dwerghamster.

Share This Page