hamstervraagje

Discussion in 'De lounge' started by tulip, May 16, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. tulip

tulip Niet meer actief

n.a.v. een ander topic bedacht ik mij ineens iets:

binnenkort willen wij een dwerghamstertje kopen. Eerder hebben wij die ook al gehad maar toen hadden wij er 2. Dat is altijd goed gegaan, we hebben de beestjes een jaar of 3 gehad. Maar nu zat ik mijn kennis weer even op te frissen en toen las ik dat je dwerghamsters alleen moet houden??

Wie kan mij helpen??

2. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, dwerg hamsters (de russische variant) kunnen niet samen, maar roberovski dwerghamsters kun je wel samen houden. Deze zijn bruin met een lichte buik, russische zijn grijs mijn een donkere streep over de rug en een lichtere buik.

3. tulip

tulip Niet meer actief

4. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Wij hebben een roberovski dwerghamsters gehad.
    Vind alleen niks voor kinderen. Ze zijn veel te snel. En vinden knuffelen niet fijn.

Dan kun je beter een goud hamster nemen. Alleen moet die wel alleen zijn.

Een hamster is wel een nacht dier....

5. tulip

tulip Niet meer actief

die van ons waren echt super tam, daar kon je heel leuk mee spelen.

6. Gerdatje

Gerdatje Fanatiek lid

Apr 27, 2012
    1,920
    0
    0
    100% Mama
    Achterhoek
    Die van onze waren ook wel tam.
    Maar dan is een goud hamster leuker. Heb je wat vast. :D

7. tulip

tulip Niet meer actief

ja die vind ik echt wel te groot. Maar nu zat ik nog even verder te speuren, kan ook goed dat we een russische gehad hebben, die lijken er nl op, dan is het ws toeval geweest dat het goed gegaan is samen??

Misschien beter 1 russische dan??

8. Greyhound

Greyhound Actief lid

Feb 27, 2012
    405
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je twee of meer neemt zou ik het geslacht even in de gaten houden, hamsters hebben erg vaak nestjes :)

9. Melindy

Melindy Fanatiek lid

Jan 2, 2012
    1,078
    0
    0
    volgens mij kan een russische wel samen, als het maar twee vrouwtjes uit zelfde nest waren geloof ik... zoiets staat me bij van jaaaaaaaaren geleden toen ik tiener was en hamsters had

10. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ja, dat is een rob :)

Ik zou echt niet 2 russische samen zetten, de kans dat het goed gaat is veeeel kleiner dan dat het fout gaat, en dat is geen leuk gezicht als je kind dan 'sochtends bij de kooi gaat kijken..

11. tulip

tulip Niet meer actief

nee precies, dan beter 1. Is een russische leuker dan een rob?? las ergens dat ze makkelijker tam zijn die russische.

12. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,675
    1,433
    113
    Ik zou ook zeggen neem 1 hamster want twee samen betekend of veel jongen of op ene ochtend er nog maar 1 hebben plus nog een lichaamsdeel van nummer 2 ;). Jaren veel hamsters gehad en sommige zaten echt al wel 2 jaar bij elkaar in en zo ineens ging het dan toch mis, dus nee hier geen hamsters meer, vind ze persoonlijk ook niet echt geschikt voor kinderen veel te snel en klein.

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Ik denk dat rusjes wel tammer zijn, maar nog steeds wel giga snel voor die kleintjes :)
    Wij hebben zelf een heleboel cavia's, (die fok ik in een speciaal ras) en mijn dochter heeft er 1 uitgekozen waar ze helemaal gek mee is. Cavia's bijten niet snel en vinden het wel gezellig om rustig op schoot een wortel naar binnen te werken terwijl ze geaaid worden :)

14. tulip

tulip Niet meer actief

een cavia vonden wij ook geweldig, maar neemt even te veel ruimte in met de kooi enz. En het is ook vooral voor mijn man hoor, die wil dolgraag een hamster;) maar daarbij leek het mij ook leuk voor onze dochter. Zij mag daar absoluut niet zelf mee kroelen ofzo hoor. Alleen onder begeleiding.

15. Bluemoon

Bluemoon Bekend lid

Jan 30, 2011
    571
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou met kinderen geen roborovski´s nemen. Behalve als je er alleen maar naar wil kijken. Het is erg leuk als je ze met molentjes ziet spelen. Zelf heb ik een keer achter een ontsnapte roborovski aan moeten zitten om te voorkomen dat hij ergens achter kroop. Na een uur had ik hem pas met de hand gevangen en later begreep ik dat ik nog echt geluk had. Je kan beter dus een rusje of een goudhamster nemen. Hamsters vinden het helemaal niet erg om alleen te zijn.

16. Sylvia1982

Sylvia1982 Niet meer actief

Ik heb zelf 2 Russische dwerghamsters gehad.. vond 1 zo zielig,dus ik dacht,geef hem gezelschap.. heel kort erna ineens kleintjes,schattig,dacht ik!
    Toendertijd sliep ik op zolder,daar stonden ze ook,in een kooi..zijn ze er uit gekropen:)
    Denk,die zien we nooit meer terug.. ja,ik niet,de buren wel.. hadden die beesten zich door de muren heen gevreten tot in de kelder,onder het huis bij de buren:$:$

Dus heel goed het geslacht in de gaten houden als je er 2 wil halen..

Ik hoef ze echt nooit meer..

Veel liefs,

Sylvia

17. Eefke84

Eefke84 Niet meer actief

en mij ook niet in de buurt laten.... ik zuig ze op met de stofzuiger:)

18. tulip

tulip Niet meer actief

eefke, ahhhh zielig!!

19. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik heb niet alles gelezen

enkel roborovski hamsters zijn samen te houden, andere ABSOLUUT NIET ook niet als iemand zegt: o hier ging het wel goed hoor... NIET doen! :)

Sowieso zijn hamsters niet echt geschikt voor kinder handjes, robbie's (zoals ik ze noem) zijn idd nog sneller! Ze worden ook het minst oud van allemaal. Chinese dwerghamsters zijn ook erg leuk! Die zijn wat langer en vaak wat rustiger en leven dan weer het langst.

Laat je goed informeren! Lang niet alle dierenwinkels hebben er (helaas) verstand van...

20. tulip

tulip Niet meer actief

vagans bedankt, nee daar ben ik ook al achter.

Wel leuk overigens dat zoveel mensen reageren...ik dacht een onderwerp over hamsters, daar reageert niemand op.

Hoe kan ik een russische goed herkennen??

Share This Page