KDV en slaapzak?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Silke87, 7 jul 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Mijn zoontje gaat maandag oefenen op het kinderdagverblijf! Nu slaapt die thuis zonder slaapzak, maar op het kdv mogen ze niet met een lakentje slapen en moeten ze in de slaapzak. Geen probleem natuurlijk, maar nu is mijn vraag moet ik hem dan thuis ook weer in een slaapzak laten slapen of alleen op het kdv ??

2. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    je hebt ook slaapzakken die zo dun zijn als lakens. Als jouw zoontje thuis gewoon goed slaapt zonder, zou ik het zo laten.

Maar wel een beetje raar dat kindjes niet onder een laken mogen? Bij ons slapen ze allemaal onder een laken/dekentje, mits ouders aangeven dat niet te willen. En bij warm weer natuurlijk alleen in een slaapzakje of zo. Maar wij mogen dat zelf aangeven.

3. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Ja thuis slaapt die prima zonder slaapzak, was blij dat ik ervan af was! Ja vind het ook beetje raar ze moeten tot 2 jaar in een slaapzak!! :S .

4. Storm

Storm Niet meer actief

Hier hebben ze ook geen lakentjes/dekentjes op het kdv. Mag niet meer van de GGD. Een slaapzakje is veiliger, want ook in een lakentje kunnen ze verstrikt raken (de woelwatertjes), aldus de GGD.
    Ik zou hem thuis zonder slaapzakje laten slapen als dat prima gaat. Er mag best verschil zijn tussen thuis en elders, dat geeft niks.

Hier sliepen ze altijd al in een slaapzak, dus maakte hier geen verschil.

5. heppiedepeppie

heppiedepeppie Fanatiek lid

6 apr 2011
    3.296
    1
    0
    leerkracht
    Eindhoven
    Dan zou ik voor een poplin slaapzak gaan, die kun je bij de prenatal kopen. Dat is super dun stof, als lakenstof.
    Ze zijn ook vrij breed dus dan heeft je zoontje toch de ruimte.

En hopelijk vindt hij het thuis dan zonder ook nog steeds oke!

Wat is de reden dat ze daar geen lakens gebruiken? Bang op verstikking?

6. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Okee dankje voor de tip zal eens gaan kijken bij prenatal! hebben nu een zomerslaapzak gehaald van de hema maar vind hem nog vrij dik!

Ja daar ben ik dus bang voor dat die thuis dan ook niet meer zonder slaapzak wilt slapen..

Ja ze zeiden dat het niet mocht ivm met verstikking inderdaad en nu weet ik niet of dat van ggd uit is!

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Ik zou het thuis gewoon doen zoals je het thuis doet en het kdv zoals ze het daar doen. Het mag best verschillend zijn. Kinderen kun daar meestal prima tegen (veel beter dan volwassenen ;) )

8. Novella

Novella Actief lid

8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat apart dat ze alleen in een slaapzak mogen op het kdv. Ik werk zelf ook in de kinderopvang, maar weet er niks van af dat het van de ggd niet meer zou mogen.

maar goed... dat was je vraag niet :)

Ik zou de kleine thuis gewoon lekker onder een dekentje en lakentje laten slapen. En als het heel koud is wel een slaapzakje aan.

Op een gegeven moment gaan ze rollen, en dan liggen ze misschien snel 'bloot'. dan zou je bijvoorbeeld wel een slaapzak aan kunnen doen. zodat de kleine toch iets over zich heen heeft en het niet koud krijgt.

9. Silke87

Silke87 Actief lid

19 jan 2011
    258
    0
    0
    Hij rolt/springt/zit door het hele bed heen, en trapt zijn dekentje altijd af maar slaapt gewoon door, hij heeft het heel erg snel warm, vandaar dat we gestopt zijn met de slaapzak maja nu moet die hem weer aan!

Maar ga proberen om hem thuis dan gewoon zonder en op kdv met te laten slapen hopelijk snapt die dat!!!

10. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    zoontjelief slaapt bij mij thuis nooit in slaapzak. op Kdv altijd! maakt niet veel uit, kindje weet dan kdv= slaapzak thuis= deken...

11. prettymum

prettymum Niet meer actief

Het probleem is denk ik niet het laken, maar meer ht onderdeel GEEN slaapzak. Sommige dagverblijven zijn van mening dat dat gevaarlijk kan zijn wanneer een kindje zijn beentjes tussen de spijltjes steekt.

Thuis is dat niet zo'n punt omdat het bedje dan van boven open is en je je kind dus makkelijk kan bevrijden. Maar een kdv bedje is vaak een stapelbed met dakje. Waardoor je alleen langs de buitenkant erbij kan. Je kunt dan situaties krijgen waarbij net kindje niet makkelijk/snel bevrijd kan worden zonder het erg pijn te doen. En als er een ontruiming is moet je en kind ook snel uit bed kunnen halen.

En met slaapzak kunnen zulke situaties minder snel gebeuren.

Deel Deze Pagina