Weekmenu suikervrij/arm

Discussie in 'De lounge' gestart door RoGiJuLi, 22 feb 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik wil eens suikervrij/arm gaan eten om te kijken of ik op die manier kan afvallen.
    Sporten is weinig mogelijk ivm lichamelijke issues, dus moet het echt voor 80% van het eten hebben.

Nu werk ik graag met weekmenu's maar kan online niet echt iets duidelijks vinden.
    Dus dacht dat er hier vast wel dames zitten die het leuk vinden om dit te ontwikkelen/maken voor me :).

Info .. ik hou niet van noten/vis (behalve witvis) en groente smoothies hahah.

Wie oh wie biedt zich aan :D

2. citroenrasp

citroenrasp VIP lid

12 mrt 2017
    16.370
    21.747
    113
    Wat versta je onder suikervrij of -arm? Alleen vrij van geraffineerde suikers of ook beperkt qua koolhydraten?

Geraffineerde suikers vermijden is niet erg moeilijk, maar dan moet je wel meer zelf gaan maken. In echt veel producten van de supermarkt waarvan je het niet verwacht zit namelijk toegevoegde suiker.

Neuzeke en NiekeKris vinden dit leuk.
  3. Emsy

Emsy Fanatiek lid

29 jan 2015
    1.872
    1.681
    113
    Vrouw
    Op de site van smakelijck staan eindeloos veel recepten die suikervrije/suikerarm zijn. Ook voor tussendoortjes, drinken etc ze hebben ook leuke kookboeken.

En net wat @citroenrasp zegt, dan moet je wel veel zelf gaan maken. Niet moeilijk maar wel een omslag als je dat nog niet gewend bent. In de meest gekke dingen zit suiker.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ooh beperkt qua koolhydraten :).

En zelf maken is niet erg. Ik werk toch thuis hahaha.

Dat vd verstopte suiker had ik al gelezen.
    En uiteraard getest toen ik ff op een pakje voorverpakte kipfilet keek ... zit gewoon suiker in (onder een andere naam vermeld).
    Bizar!! Denk je goed te doen aan kipfilet op brood :confused:o_O

Shay25 en citroenrasp vinden dit leuk.
  5. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    In verpakte vleeswaren zit allemaal suiker.. ik geloof in bepaalde rookvlees en rosbief is dat niet zo.

Je kan ontzettend veel winnen met suikervrij en/ of koolhydraat arm. Overigens zou ik eerst suikervrij doen en daarna koolhydraat arm, omdat je lichaam echt moet ontgiften van het suiker. Stapje voor stapje is beter.
    Met het suikervrij ga je al geen pakjes etc eten, waardoor je al meer groente eten, wat ook goed is voor de koolhydraten.

Marsepein vindt dit leuk.
  6. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ja ik heb deze week al heel erg suikervrij/arm gegeten (soep dieet), dud ben al aardig afgekickt :)

Shay25 vindt dit leuk.
  7. Dubbeltje82

Dubbeltje82 VIP lid

7 jan 2011
    11.704
    3.816
    113
    Vrouw
    Op www.dietdoctor.com staat erg veel. Lekkere low carb/keto gerechten.

Ik heb hier veel baat bij gehad. Binnen een jaar tijd zonder honger goed 25 kilo afgevallen en op gewicht gebleven.

8. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Tnx!

9. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Supergoed, wil je ook qua groenten koolhydraat arm eten of alleen zoals brood en pasta?

10. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    In groente zitten vaak de goede koolhydraten, dus meer richting alleen brood/pasta koolhydraat arm.

11. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.811
    2.501
    113
    Vrouw
    Helemaal goed! Ik ken namelijk mensen die ook de wortels etc laten staan omdat daar meer koolhydraten in zitten.

12. Neuzeke

Neuzeke VIP lid

3 sep 2019
    13.665
    18.730
    113
    Vrouw
    Wat ik lekker vind.

Courgette rolletjes gevuld met bolognaise saus op een bodem van spinazie en ricotta.

Gegrilde groene asperges met stukje zalm. Daar die ik nog spinazie bij, klein beetje ricotta en 1 zongedroogde tomaat.

Bloemkoolrijst met een beetje spek, champignons, spinazie en dan afwerken met pecan nootjes en kruimels van geitenkaas.

Pizza met groenten tortilla bodem (niet 100% goed maar wel beter als een dikke lap deeg). Daar verse tomatensaus, rode uit en paprika op.

13. Chayammy

Chayammy Fanatiek lid

14 aug 2020
    1.301
    2.091
    113
    Vrouw
    Ik gebruik zelf graag https://www.bbcgoodfood.com/ De website is in het Engels, hopelijk is dat geen probleem.

Het fijne eraan is dat (bijna) alle recepten veel reviews hebben, van mensen die het recept ook echt hebben gemaakt en soms ook tips geven. Op veel foodblogs bestaat het grotendeel van de reacties uit opmerkingen als 'wow ziet er super goed uit, ik ga het zeker een keer proberen' met dan 5 sterren. Dan weet je dus nog niet of het echt lekker is.
    De meeste recepten op de bbc website zijn door professionals gemaakt, wat de kans op echt lekker eten alleen maar vergroot.

De website heeft allerlei categorieën, dus het is gemakkelijk zoeken. Bij ieder recept worden de voedingswaarden per portie omschreven, dus dan weet je precies hoeveel suiker er in zit. Ik heb eigenlijk geen idee hoeveel suiker 'veel' is. Iemand een idee? Anders kan ik een paar van mijn favorite recepten delen.

Neuzeke vindt dit leuk.
  14. Tranquila

Tranquila Bekend lid

23 feb 2015
    744
    443
    63
    Vrouw
    Welk soepdieet heb je gedaan? En hoeveel ben je ermee afgevallen als ik vragen mag?

15. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.915
    15.585
    113
    Nabij Utrecht
    Ik ben in totaal iets meer dan 4 kilo afgevallen met het dieet (in week tijd).

Deze site.
    https://formafast.nl/afvallen/soepdieet/

Deel Deze Pagina