Die nachten

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Paaseitje1989, Dec 11, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    hallo allemaal,

Ik heb een dochter van 4 maanden. En eigenlijk sinds het begin heeft ze al last van krampjes. Nu ben ik 4 maanden verder en ik zit nog steeds met een kreunend kind in de nacht. Ondertussen ligt ze tussen ons in en kunnen we allemaal een klein beetje slapen als ik haar benen omhoog houdt en haar mijn pink geef, want ze wil geen speen. Ik geef borstvoeding.

Een avond ziet zo uit,
    Om 7 geef ik de borst op bed en dan valt ze in slaap. Leg ik haar na een boertje weg. Dan komt ze om 10 uur, zelfde ritueel. Dan rond 1 uur begint ze intens te kreunen en met de benen te schoppen. Als ik niks doe wordt ze wakker en begint ze te huilen. Ik duw haar benen omhoog en geef haar mijn pink. Om 3 krijgt ze de borst, boertje en dan leg ik haar weer weg en dan weer begint ze met kreunen. Ik doe haar dan de benen weer omhoog. Opvallend is dat als ik haar voed ( biological nurting) heeft ze nergens last, wrs omdat ze dan slaapt. Maar zodra ik haar neerleg begint het. In de ochtend laat ze meestal 2/3 lange dikke scheetjes. Vannacht heb ik haar op mijn kussen gelegd en onder haar benen een handdoek. Dat ging redelijk, maar niet echt veilig

Wat heb ik al gedaan
    Koemelk/soja en geitenmelk vrij gegeten
    Ze is opgenomen in het ziekenhuis maar konden niks vinden behalve lucht in de darmen
    Deken onder haar benen
    Bij ons in bed
    Na elk verzorgingsmoment met de benen fietsen
    Flink boeren
    Kookpotten en koolzuurhoudende dranken vermijden
    Osteopaat

Wie kan mij helpen want ik ben echt ten einde raad en erg moe

2. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Op de buik slapen schijnt nog wel eens te helpen. Eventueel met kruikje voor haar buik.
    Gaat het overdag ook zo of is het alleen 's nachts?

3. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    Buikslapen gaat nog niet ivm inbakeren. Als jk dat niet doe maakt ze Zichzelf wakker

4. pandavliegen

pandavliegen Fanatiek lid

Jan 17, 2014
    3,675
    80
    48
    Mars
    Samen slapen? Dan kan ze bij kramp zichzelf aanhappen en kan ze de kramp wegdrinken met kleine slokjes. Dat heeft hier veel uitgemaakt. Er is een facebook groep van samen veilig slapen en een boek van Mckenna, moet je maar eens lezen, hier slaapt hij ondertussen weer in de co sleeper en voed ik hem elke 2 uur s nachts, maar was en is wel een uitkomst bij tandjes/ziekte/krampjes enz.

Je kan ook wat vaker proberen te voeden, moedermelk in kleine beetjes werkt ook goed tegen krampjes. (dus elke 2 uur bijvoorbeeld).

5. mamaloe250

mamaloe250 Fanatiek lid

Aug 2, 2016
    1,149
    722
    113
    Zo'n pittenzak voor op t buik?

6. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    Overdag bijna niet. Dan is ze alleen onrustig als ze moet poepen of een scheet moet laten.

7. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Buikslapen geeft ook geborgenheid en maaien met de armpjes is ook minder goed mogelijk. Ik zou het eens proberen of op die manier het inbakeren niet meer nodig is. Als het niet gaat heb je haar zo weer ingebakerd.

8. GDuif

GDuif Bekend lid

May 22, 2016
    940
    170
    43
    Bij ons bleek buikslapen ook de oplossing. Tot 5 maanden enorm last gehad van krampjes. Eerst lag ze ook snachts ingebakerd in de puckababy, na een inenting zijn we daar mee gestopt. Overdag sliep ze altijd al op haar buik.
    Sinds 6/7 maanden slaapt ze gewoon op haar rug. In een normale slaapzak.

9. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    Ik heb haar net op haar buik in bedje gelegd. Ze begon flink te huilen. Ze legt haar hoofdje niet neer. Heb ik haar op haar zij gerold en viel ze direct in slaap Wrs van vermoeidheid van het huilen. Hoe moet ik het buikslapen precies aanpakken?

10. Zohra

Zohra Fanatiek lid

May 20, 2015
    2,005
    322
    83
    Paar keer proberen en kijken of het went? Even over haar ruggetje wrijven zodat ze kalmeert. En als ze op haar zij in slaap is gevallen op haar buik rollen.

11. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

Jan 9, 2013
    9,521
    3,739
    113
    Dat kreunen en schoppen met de benen deed ons dochtertje ook heel erg in het begin. Hier heeft buikslapen ook echt geholpen! Zelf in slaap vallen op de buik was eerst nog lastig, moest ze echt aan wennen, dus hier legde ik d'r eerst altijd slapend weg, misschien kan je dat eerst proberen? Of inderdaad op de rug of zij in slaap laten vallen en dan op de buik draaien? Hier hielp buikslapen ook echt voor het maaien met de armpjes. Inbakeren vond ze verschrikkelijk, dus was geen optie, buikslapen maakte het een stuk beter.
    Inmiddels is ze 5 maanden en slaapt sinds een maand weer altijd op d'r rug. Ze kon op d'r buik de slaap niet meer vatten, alle lichamelijke onrust is nu weg en ze slaapt weer heerlijk op d'r rug.
    Onze zoon heeft trouwens sinds hij 2 maanden was altijd op z'n buik geslapen en doet dat nu met 3,5 jaar nog steeds. Onze dochter heeft dus vanaf week 2 tot een maand of 4 op de buik geslapen.

Petra82 likes this.
  12. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    556
    113
    He, deze vraag zag ik ook op de LLL pagina voorbij komen, toch? ;)

13. Zwitsal

Zwitsal Bekend lid

May 19, 2017
    988
    1,449
    93
    Female
    Hier ook alleen een pinkzuigertje.
    Wij hebben op advies van het ziekenhuis de soothie-speen, heeft namelijk iets weg van de vorm van een pink. Ziet er niet uit, maar werkt als een trein.
    Wij zijn uiteindelijk naar de osteopaat gegaan, met succes.
    Edit: sorry, zie dat je dat al geprobeerd hebt.

14. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

Jun 23, 2014
    6,103
    3,491
    113
    Ik dacht ook al, Huh dit heb ik toch al gelezen, terwijl hij hier nog als ongelezen stond

15. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Is reflux uitgesloten? Doet me erg aan onze dochter denken namelijk, die had forse verborgen reflux.

Verder idd zij of buikligging proberen. Onze dochter bleek een buikslaper. Nu is ze bijna 2, en ze ligt nog steeds alleen maar op haar buik als ze slaapt.

Overigens is het wel normaal voor een baby om s nachts onrustiger te zijn dan overdag. De stilte en afstand van de ouders ( co sleepen jullie?) is vaak al genoeg om extra onrust te veroorzaken. Juist haar reactie op je pink en nabijheid doet me daar aan denken...

16. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Wat Zohra zegt. Op haar buik laten slapen. Je hand op haar rug leggen.

Heb ik bij mn middelste gedaan, die sliep ook zo onrustig.

Ik lees ook dat je haar om 10 uur, 1 uur en dan om 3 uur weer voedt. Ik zou de voeding van 3 uur proberen over te slaan. Haar op een andere manier te troosten dan de borst te geven.

17. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    Ja klopt ik heb het ook op Facebook gegooid! Misschien extra tips. We co sleepen inderdaad. Maar dar werkt niet om onrust weg te pakken helaas. Buik slApen kan ik nog proberen maar overdag legt ze haar hoofd dan niet neer. Maar kan het proberen

18. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    Verborgen reflux is niet naar gekeken...

19. madelein

madelein VIP lid

Feb 28, 2011
    6,758
    623
    113
    Gorgelt ze na een voeding? Hou je haar overdag meer en of langer rechtop na een voeding?

20. Paaseitje1989

Paaseitje1989 Actief lid

Aug 16, 2016
    154
    10
    18
    Wat bedoel je met gorgelen?

Share This Page