Nou meiden, titel zegt het al. En het is niet sarcastisch bedoeld ik woon nu 2,5 jaar in onze huidige woning en de buuf en ik zijn dikke vriendinnen geworden. Ze heeft een zoontje die net zo oud is als mijn dochter, en zijn nu beide zwanger (bij toeval) van de tweede. Kan haar alles vertellen, en andersom. Tot de meest prive en gênante dingen aan toe Lopen rond in oude kloffie als we gaan theeleuten, elke woensdagochtend, en zij is de enige visite waar ik niet voor hoef op te ruimen Zowel bij haar als bij mij kan het nogal eens een rommeltje zijn..maar kijken er absoluut niet naar. Ze vergeet nooit wat, staat met een kleinigheidje voor de deur als dochter bv een keer ziek is, en was de eerste met een cadeautje ivm zwangerchap. Ik heb dus een geweldige buurvrouw, en besef maar al te goed wat een mazzel je daarmee moet hebben! Iedereen leeft best voor zichzelf tegenwoordig, anders dan vroeger..dus ben benieuwd. Wie heeft er nog meer zo een goede band met de buren?
Wauw wat ontzettend leuk dat jullie het zo goed kunnen vinden met elkaar Wij hebben aan allebei de kanten 2 oude echtparen wonen, rechts van ons zijn leuke mensen links van ons zijn echt oude bromberen waar je niks aan hebt.
Mijn ouders hebben ook een leuke buurvrouw. Zo leuk zelfs dat ze de helft van een poortdeel omgezaagd hebben, en er een bar van gemaakt hebben hahaha. Mijn eigen buren aan de ene kant woont een oude man, die vind mijn dochtertje helemaal geweldig en noemt zichzelf opabuurman, en aan de andere kant is mijn buurvrouw 1,5 jaar geleden overleden, erg leuke vrouw ook en nog te jong om te overlijden. Buurman en zoon wonen er nog, maar t contact is een beetje verwatert sinds de buurvrouw er niet meer is.
Oh heerlijk zo'n buuf! Hier met meerdere buurvrouwen een goede band, ook met de mannen trouwens. We komen bij elkaar op de verjaardagen, bbqen met elkaar, koken regelmatig voor elkaar en gaan op stap met de vrouwen. Ik hou er van! En beter een goede buur....
Mijn buuf is mijn beste vriendin en ook collega. Ze past op woensdag en vrijdag op Diva en brengt mijn zoon dan naar school. Zij en haar man staan altijd voor ons klaar en andersom ook. Kan haar echt niet meer missen
Hier ook een leuke buuf! Niks moet alles mag en dat is een fijne instelling voor ons allebei. We helpen elkaar waar nodig en onze kids kunnen leuk met elkaar spelen. Heel fijn dus!
Wat fijn! Hier een hoekwoning, dus aan 1 kant directe buren en dit zijn hele lieve mensen! Ben er echt heel blij mee!
Helaas niet en dat is best wel jammer, ze zijn heel aardig maar zitten in een andere levensfase. 1 kant over de 60 andere kant net over de 50 met grotere kinderen.
Oh wat leuk! Wij hebben niet zoveel contact met de buren. Ene kant beetje vreemde familie en die we met name in de zomer veel horen (ramen/deuren open). Andere kant echtpaar in de 50 die weinig thuis zijn en we echt nooit horen dus daar boffen we mee. Rest van het blok ook geen contact mee, maar ach, we zeggen elkaar gedag, dat is al heel wat .
Ik heb ook echt een super buuf! Onze zonen spelen veel samen en zo zijn wij ook steeds meer in contact gekomen met elkaar. Mijn vriend en haar vriend kunnen het ook goed vinden, dus ook helemaal leuk. Nu is ze zwanger en wij mogen zelfs peetoom en peettante worden van een van de kindjes (drieling) Ben echt heel erg blij met mijn buren dus.
Ik heb een leuk buren straat . 10 huizen in een doodlopende straat. Alle buren kennen elkaar en zeggen elkaar gedag. We kunnen bij elkaar terecht mocht dat nodig zijn maar lopen zeker niet de deur plat bij elkaar, precies zoals ik het prima vind.
Beide kanten een 'gewone' band. GAan niet met elkaar op stap of op verjaardag, maar regelmatig een praatje en als er wat is dan staan we ook voor elkaar klaar. Ook bvb als ze op vakantie zijn het konijn eten geven, dat soort kleine dingetjes. De ene kant is een heel leuk gezinnetje met 3 kinders. Andere kant hebben 1 kindje en zijn erg luidruchtig. VAak dronken en midden in de nacht heftige ruzies.Niet altijd leuk want gehorige huizen!!! Maar we hebben zelf geen ruzie met ze ofzo, doen gewoon normaal hoor.
Zo is het ook bij ons, maar met 4 koppels hebben we intensief contact en zitten we in de zomer vaak bij elkaar op het terras. Verjaardagsfeestje, BBQ´s, of gewoon zomaar... Ook hebben de direkte buren een sleutel van bij ons. Ze zijn vaak vroeger thuis als wij en als ze gaan joggen, nemen ze onze honden direkt mee.
volgens mij woon jij bij mij in de straat. heir kan ook iedereen het met alkaar vinden lopen we de deur niet plat en staan we voor elkaar klaar en is het doodlopend. en met 1 van de buren kan ik het super goed vinden dat is echt een vriendin geworden. zijn vorig jaar met zn allen op vakantie geweest en als k ga bevallen gaan de kindjes daarheen
Wij wonen naast mijn ouders. Dus wel handig, maar niet altijd even leuk. Rest van de straat zijn ook allemaal in mijn ouders hun leeftijd, volgende straat pas kindjes die dezelfde leeftijd ongeveer hebben. Is toch niet hetzelfde als naast de deur.
Links woont een oudere vrouw die steeds meer voor overlast begint te zorgen. Maar ze zegt wel telkens netjes hoi, en als er wat is kun je altijd bij der aankloppen! Overburen zijn schatten van mensen, zij is een rolmodel voor me! Altijd zo lief en rustig en haar kinderen hebben groot respect voor haar en hem. En voor de rest is het hoi en een fijne dag gewenst!
Lijkt me heerlijk zulke buren! Dat mis ik wel eens. Hier een buurmeisje maar die is nooit thuis, ook goed haha. Onder ons woont een oudere man, flinke psychische problemen, dat zorgt soms voor rare tafrelen (midden in de nacht een schilderij ophangen, aankloppen omdat ie suiker wilt lenen ed) maar erg aardig. Brengen wel eens eten naar hem, en laatst kregen we 5 euro van hem voor de kleine. (Waarvan ie nog steeds niet weet of het nou een meisje of jongen is hahaha)
Wij! Maar dan zelfs met meerdere buren. We hebben in de loop der jaren echt een hecht clubje opgebouwd. Super gezellig!