Hoi, Ben 35 weken zwanger,maar wie weet eigenlijk wat normaal is wat betreft het voelen van je baby? Moet dit elk uur zijn of gewoon elke dag? Ik vraag dit eigenlijk omdat die vandaag erg rustig is,en dan maak ik me gelijk weer zorgen want ook al is die aan het indalen dat betekent toch niet gelijk dat je nog maar heel weinig voelt? heb ook al zovaak steken in me hele buik.Van sommige lees ik dat ze gelijk aan het ctg worden gezet als de baby heel rustig is,maar mijn verloskundigen (heb er 5) die zijn erg makkelijk.Met andere woorden het hoort er gewoon bij.
Als je je echt ongerust maakt zou ik gewoon bellen en op je strepen staan. Ook als alles achteraf goed blijkt te zijn. Beter een keer teveel bellen dan een keer te laat. Gewoon op je gevoel af gaan hoor! Hoe vaak voel je je beeb dan? Liefs, Tijgetje
Gewoon even bellen en inderrdaat op je strepen staan. als je zegt dat je minder leven voelt laten ze je echt wel komen. Heb het ook gehad nou hup aan een ECG en die konden ze niet eens maken want meneertje werd even goed wakker.
Mijn baby is altijd al wel rustig geweest. Maar vanaf 28 weken moest ik hem 10 keer per dag voelen van de VK. Nou soms kom ik daar niet eens aan. Maakte me wel ongerust en heb 3 weken geleden een ctg gehad en echo. Alles was prima. Nu is hij nog steeds zo rustig. Ik ben blij als ik af en toe een schop voel. Moet er dan ook echt op letten. Vind het toch niet zo fijn maar volgens de VK heb je nu eenmaal ook rustige kindjes. Ik mag wel weer een ctg laten maken als ik dat wil. Ben er nog over aan het denken of ik het wel of niet wil laten doen. Ze zien me alweer aankomen in het ziekenhuis
Ik heb het bij mijn 1ste zwangerschap gehad en nu ook weer. Je moet min. 2 keer per dag je kindje voelen,. Maar het kan zijn dat je placenta aan de voorkant zit, dan voel je het ook veel minder.
Placenta aan de voorkant maakt niet zo heel veel uit, met een druk kind voel je het alsnog heel goed Ligt meer aan het temperament van de baby denk ik. Het is op zich wel redelijk normaal dat je de baby een tijdje wat minder voelt omdat ie bijvoorbeeld anders is gaan liggen. Of idd tijdens het indalen, toen was de mijne ook even wat rustiger. Je hoeft 'm niet elk uur te voelen, wel elk dagdeel. En op zijn/haar vaste tijden. Als het voor je gevoel te rustig is, kun je proberen of de kleine beweeglijker wordt als je ontspannen op je zij gaat liggen. Misschien kun je 'm wakker krijgen door zachtjes te duwen. Maar als je je zorgen maakt kun je beter je vk bellen.
Tijgetje : Ik weet niet precies hoevaak per dag ik hem voel,heb het eigenlijk niet geteld. Maar ik heb wel het idee dat het de ene dag meer is dan de andere dag. Nynke : Als ik jou was gewoon doen en zeker als ze het hebben gezegd dat je nog een keer mag komen. Mijn placenta ligt inderdaad aan de voorkant,maar als die wel beweegelijk is dan voel ik hem wel flink op andere plekken.Gisteravond werd die gelukkig ook iets 'drukker'
hiermee moet je de vk bellen, en als jij je ongerust maakt moet je dat aangeven! en zoals eerder gezegd op je strepen staan. ik heb bij mijn eerste ook over me heen laten lopen, die bewoog amper de laatste weken. en dan drukten ze in mijn buik (harder dan ik zou durven) en zeiden kijk daar is die. bij de bevalling bleek dat de placenta heel erg verkalkt was, en de gaten zaten er bijna in. bij mijn 2de waren ze ineens wel alert en moest ik om de dag naar het ziekenhuis voor ctg. ook nu zijn ze alert, en kan ik zelf aan geven als ik het niet vertrouw. sterkte