nieuwjaar wensen aan je familie , wanneer ga jij?

Discussie in 'De lounge' gestart door jmm, 4 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. jmm

jmm Bekend lid

29 mei 2008
    766
    0
    0
    Hoi ,

heb een vraagje wanneer gaan jullie naar familie toe voor de nieuwjaars wensen, gelijk op 1 jan of andere dag?

Bijv, ga je nog naar opa en oma toe en fam,
    als je die om 12 uur ook al hebt gezien?
    Of ga je naar andere familie toe?

Of ga je als je op ouderjaarsavond al de beste wensen hebt gewenst
    aan opa en oma en fam.
    Maar omdat je niet de hele avond kan blijven bij de familie
    ivm met je kinderen, wordt het wat laat, ga je dan nog een keertje
    naar opa en oma toe om nieuwjaars te wensen??

Hoe doen jullie dat ?

2. Petra82

Petra82 Fanatiek lid

10 jul 2008
    1.619
    1.332
    113
    Westland
    Wij gaan altijd 1 januari iedereen af die we die nacht niet hebben gezien. Mijn mans familie zien we allemaal op de nieuwjaarsreceptie die de ooms en tantes om beurten organiseren op 1 januari. Mijn ouders, mijn oma's en mijn opa gaan we nog apart langs. We zitten meer in de auto dan op visite, maar nu kan het nog, dus we doen het graag.

3. jupke

jupke Niet meer actief

Nou, niet.

Families wonen 1u rijden hier vandaan. Niet heel ver maar toch.

We hebben iedereen gebeld, een kaart gestuurd. Dat vind ik wel genoeg.

Vind t zo ie zo onzin. Er begint n nieuw jaar. Dus? Geen prestatie ofzo. Net als n verjaardag, hoeft voor mij ook niet zo.

4. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ik ga nergens langs... was bij mn ouders en de rest heeft een belletje/appie/sms gehad!

5. Strandbal

Strandbal VIP lid

3 mei 2013
    8.890
    3.414
    113
    Wij gaan bij niemand langs. Heb dat eigenlijk nog nooit gehoord...

6. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.216
    16.578
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    We zijn op 1 jan eerst naar schoonouders geweest en daarna naar mijn moeder.In het vervolg bel ik en plan ik 1 jan voor onszelf in.Loop de hele maand december al te rennen en te vliegen en dan moet je op 1 jan ook weer op je horloge gaan kijken.Ik vind dat nieuwjaar wensen ook de groots mogelijke onzin.
    Kinderen zijn al zwaar ontregeld met al die dagen dus volgend jaar ga ik maar eens iets meer aan mezelf denken.

7. Henrieke1984

Henrieke1984 Niet meer actief

Nieuwjaarsdag hebben wij mijn ouders en daar waren al mijn jongere zusjes en broertjes en schoonzus, mijn oma en 2 ooms en tante's, neefjes en nichtjes gezien en mijn schoonouders.
    Mijn oudste broer en zijn vrouw en kinderen vinden het blijkbaar niet echt belangerijk maar goed daar hebben wij volgende week een verjaardag.
    Mijn schoonfamilie die vinden hun broer niet zo belangerijk dus dat zal wel niet gebeuren maar eind januari hebben wij daar een verjaardag.

8. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Nou niet.

Vind het nogal onzin, ik bedoel we sturen al een kaart met kerst waarin staat fijne feestdagen en een gelukkig nieuwjaar, op oudjaars middag/avond nog iedereen bericht gestuurd om een fijne avond te wensen en alle goeds voor het komende jaar (dus das al 2x zeg maar dat wij ze dat wensen) dus nee wij gaan niet nog is langs alle familie om het ook nog is face to face te zeggen

9. Username

Username Niet meer actief

+1 ik vind het flauwekul om daarvoor speciaal op bezoek te gaan. Daarbij woont eigenlijk iedereen op ruim anderhalf uur rijden vanaf hier. Maar afgezien van de afstand, ik snap het gebruik gewoon echt niet. Iedereen heeft trouwens ook al een kaartje gehad met daarop ook een gelukkig nieuwjaar.

10. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

8 okt 2013
    1.686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Helemaal niet, als ik ze in januari nog zie wens ik ze gelukkig nieuwjaar. Zo niet, dan niet.

11. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij gaan altijd wel ff rondje langs de familie op nieuwjaarsdag, is hier echt standaard.. Bij mijn familie kwamen we vroeger altijd al samen bij opa en oma met alle ooms/tantes/neven/nichten en bij manliefs familie is dit nog steeds zo. 1 oma van manlief gaan we weinig heen, dus ook niet op nieuwjaarsdag..

12. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Nou gewoon niet ze hebben een berichtje gehad

13. dobbel

dobbel Fanatiek lid

12 feb 2009
    3.868
    39
    48
    ergens in het heelal
    altijd op 1 januarie even naar mijn schoonouders, en dan naar mijn oudtante, dat is een verzamelpunt voor de rest van de familie, daar eten we dan even soep

14. Linana

Linana Niet meer actief

Helemaal niet, ik heb mijn moeder aan de telefoon gehad en de rest kan me niet zo schelen.
    Vind oud en nieuw sowieso een kansloos feest en het gebruik om op 1 januari bij familie langs te gaan... Nou, daar heb ik op 1 januari geen zin in :)

15. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Op één januari hebben wij het druk.. Beginnen om elf uur bij de familie van mijn moeder, dan vanaf drie uur de familie van mijn vader en 's avonds de familie van mijn schoonvader..

16. Amare

Amare Niet meer actief

Wij gaan bij ouders en schoonouders langs, weet eigenlijk niet anders dan dat dit normaal is.

17. sprits

sprits Fanatiek lid

21 feb 2011
    3.917
    376
    83
    Hier is het traditie om langs de familie te gaan op nieuwjaarsdag.
    Dit jaar moest ik werken en ik geloof dat ik daar maar traditie van ga maken.

18. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Ja, ik vind het wel een beetje erbij horen eerlijk gezegd. Toosten met de familie op het nieuwe jaar, het oude jaar afsluiten. Maar zo zijn wij dat ook wel gewend.

19. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik moet eerlijk zeggen dat ik nav dit topic eens ga nadenken waarom we dit eigenlijk doen.. Je bent gigantisch brak na een jaarwisselingsnacht, we zijn ook alleen nieuwjaarsdag maar vrij en we waren de hele dag op pad om overal langs te gaan.. Daarbij zijn mijn schoonzus, zwager en broer ook allemaal jarig rondom kerst en oud en nieuw.. We zien de familie van beide kanten dus al genoeg in die periode..

Maar eens even in de groep gooien.. Sinterkerstennieuw voorstellen oid :p

20. angel229

angel229 Niet meer actief

In mijn familie is dat officieel traditie, maar gezien het feit dat mijn moeder er een hekel aan heeft deed ze er nooit echt aan. Wij hier ook niet. Toevallig is m'n zusje ff langs geweest op 1-1. Heb wel iedereen ff gebeld/gesmst/gewhatsappt.

Deel Deze Pagina