Hand schudden of zoenen?

Discussie in 'De lounge' gestart door dochters, 2 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rizzoli

Rizzoli Fanatiek lid

21 aug 2013
    2.515
    966
    113
    Ik werk in een bedrijf met zo'n 90 mannen en een paar vrouwen. Bij ons heb je echt van die collega's (mannen) die echt naar 2 januari toeleven. Echt verschrikkelijk. Heel slecht maar daar komt ie;
    Ik ben standaard 2 januari verkouden en loop heel de dag met een zakdoek. Werkt bij de meeste mannen wel op een paar die hards na.
    Familie en vrienden zoen ik gewoon, verder probeer ik een hand te geven, maar maak er geen drama van.

2. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik heb veel collega's, dus roep een keer 'de beste wensen allemaal' en vind het wel best.

3. jes89

jes89 Actief lid

2 jan 2012
    379
    0
    16
    Flevoland
    Vind het eerlijk gezegd helemaal niks, familie krijgen 3 zoenen dat vind ik niet zo erg maar daar buiten pff. Hebben zaterdag een nieuwjaars receptie bij sport van mijn man vind het nu al niks.

4. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik zeg gewoon 'de beste wensen' in het voorbijgaan en geef niet eens een hand. Er werken bij ons zoveel mensen, als ik iedereen die ik tegen kom een hand moet geven is m'n hele eerste ochtend van het jaar verspild :p.
    Sowieso is het wel een beetje not done in ons bedrijf om elkaar drie zoenen te geven nu ik er zo over nadenk. Als collega's bij ons op visite komen geef ik ze wel vaak drie zoenen, maar op werk dus nooit.

5. dochters

dochters Fanatiek lid

11 jul 2013
    4.894
    15
    38
    Vrouw
    Ik ben dus niet de enige. ;)

6. GwoonAn

GwoonAn Fanatiek lid

1 okt 2006
    3.040
    51
    48
    Vrouw
    Verpleegkundige
    NH
    Jahoor collega's zoen ik wel! ;) vrouwenteam dus dat maakt wel verschil.

7. Joycey

Joycey Niet meer actief

Het liefst doe ik niks behalve roepen "de beste wensen" maar ik kom er toch niet elk jaar mee weg dus laat het van anderen afhangen.

8. Adriana85

Adriana85 VIP lid

20 okt 2010
    6.081
    25
    48
    Voor mij hoeft het ook niet zo. Vanochtend op mijn werk ging het zo: 'gelukkig nieuwjaar allemaal, wil er nog iemand zoenen?' (Iedereen was druk bezig dus geen tijd om te zoenen) en zo ging ik gewoon aan het werk :) Ideaal!

Op 1 januari bij familie wordt er wel gewoon gezoend.

9. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Hangt er echt vanaf welke collega het is. De een zoen je wel, en de ander niet. Hangt van de band af.

10. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Ik laat het van de anderen afhangen.

Maar mijn jaar start pas terug volgende week woensdag (deze week verlof en maandag en dinsdag zijn altijd mijn vrije dagen), dus tegen dan zijn de meesten al uitgezoend ;).

11. marloes80

marloes80 VIP lid

6 aug 2006
    22.024
    901
    113
    Ik geef ze een hand! En na zo'n 10 jaar weten mijn collega's bijna allemaal dat ik alleen een hand wil

12. Deliana

Deliana Niet meer actief

Ik ben niet zo van dat gezoen, dus geef gewoon een hand.

Op m'n werk probeer ik er iedere keer weer onderuit te komen.... Ik roep gewoon "gelukkig nieuwjaar allemaal", maar er zijn ALTIJD mannelijke collega's die die hint dus echt niet begrijppen en die dan doodleuk naast mijn buro komen staan.... ;)

13. mamavang

mamavang Niet meer actief

mij maakt het niet zoveel uit..
    gewoon hop, plat op de muil hihi
    nee flauw..
    ik laat t aan anderen over omdat het mij niets uitmaakt..

14. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ben echt zon muts die gewoon afwacht wat de ander doet. Ik heb zelf niks met 3 kussen, mijn familie ook niet zo maar s-fam wel... en dan die oma's waarbij je natte wangen over houd... bleh.

15. Marihi

Marihi Fanatiek lid

3 dec 2012
    1.268
    671
    113
    Ik kus niemand, behalve man en kinderen en moeder als ze jarig is... Het is zo ongeveer algemeen bekend: toen we trouwden stond er een pop in de hal met een bordje erbij: hier mag u zoenen, het bruidspaar alleen met een handdruk feliciteren... grapje van de familie...;). En ik vond het ídeaal!:)

Ik heb er echt helemaal niks mee, de meesten kussen je ook nog in de lucht, alleen wangetje-wangetje, dat noem ik geen zoenen, maar ja, ik ben wat dat betreft beetje raar denk ik. (en opvoeding speelt wel mee denk ik, de hele fam is niet zo kusserig...)

16. Zoumooizijn

Zoumooizijn Actief lid

22 jun 2013
    477
    0
    0
    NULL
    NULL
    Whahaaa, wát een geniale actie van je familie :D

Hier wacht ik ook altijd een beetje af wat de ander doet, maar als ik het niet wil houd ik gewoon mijn arm stijf en houd afstand. Bij mijn directe collega's wordt er altijd wel gezoend, maar de collega's van de andere afdelingen gewoon een handje ;) Maar met vrienden en familie is allemaal zoenen :)

17. Whysteria

Whysteria Niet meer actief

Hier in Frankrijk verwachten mijn buren, elke keer wanneer ik ze zie (en dat is praktisch dagelijks!!) dat er gezoend wordt...

2 wanneer er vaak contact is, en 4 (!) wanneer het contact zich 'beperkt' tot wekelijks ofzo...

Dit is zowel de mannen als de vrouwen...

Ik ben er geen voorstander van (ze zijn nl. niet sexueel aantrekkelijk o.i.d.) - en ben helemaal niet zo'n lukrake zoener. Maar sinds ik weet wat de 'regels' zijn zet ik me daar overheen en doe het gewoon (met verstand op nul, dat wel...) :D

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik wou dat ik het wat vaker niet deed als ik het niet wil maar helaas zit de tegenpartij dan vaak al op m'n wang voor ik duidelijk maak dat ik het niet wil..

Me sen die ik ken vind ik vaak geen probleem maar de rest niet.. Bij mijn opa's en oma's en ook van m'n vriend zijn kant geef ik alleen een hand, ook bij zijn oom, juk...

19. Amare

Amare Niet meer actief

Liefst een hand, maar voor ik er erg in heb, heb ik al 3 smakken te pakken. Maar wil ik het echt niet, krijgen ze een hand met gestrekte arm of ik zorg dat er een tafel tussen zit.

20. BeingMommy

BeingMommy Fanatiek lid

19 dec 2009
    2.089
    0
    0
    Liever geen van beide hou er niet van.
    Vriendinnen of familieleden geef ik wel vaak 3 (of 4 haha) zoenen of een knuffel. Maar dat staat los van verjaardagen, het beste wensen etc.

Deel Deze Pagina