Hoi meiden , ik moet vanaf donderdag starten met lactose-vrij dieet... Nu was ik benieuwd of hier mensen zijn met deze ervaringen..... ik heb al gezocht naar recepten , maar vind dat maar moeilijk te vinden. Ik moet as donderdag naar de dietiste , dus zal wel van alles van haar te horen krijgen... maar ben zo benieuwd naar ervaringen... Liefs Ella
Mijn zoontje is lactose-intolerant. Dat is natuurlijk nog maar een ukje, dus die mag sowieso niet zoveel Maar goed, je moet etiketten goed lezen en melk-eiwit vermijden. Hij reageerd bijv al op een boterham met smeerkaas. Dus we hebben speciaal brood en bepaald merk boter etc. Opzicht valt het wel mee, je moet alleen in t begin even goed kijken wat wel en wat vooral niet kan
mijn neefje moet lactosevrij eten, en het viel mijn schoonzusje op dat je echt moet letten op de verpakkingen, er zitten in sommige mixen (macaroni bijv.) ook .lactose. en als je googelt op lactosevrije recepten, had ik er al wel een paar te pakken. bijv. * www.lactolerant.nl, hier hebben ze ook een forum, misschien is dat iets? * Lactosevrij recepten op Smulweb.nl * Glutenvrij, koemelkvrij, huisstofmijt en meer online! AllergieSupermarkt.nl voor uw allergie. Ik hoop dat je hier iets aan hebt? Succes
Ik heb ook sinds kort een lactose vrij dieet. Wendelaa raadde je aan om te letten op het koemelk-eiwit, maar dat is niet hetgeen waar je op moet letten. Het is het melksuiker wat je niet mag. Je mag bijvoorbeeld wel harde kazen, zit geen lactose in, terwijl als je geen koemelk-eiwit mag ( koemelkallergie), mag je ook geen harde kazen. Succes Liefs Suzanne
heel erg bedankt meiden! Wendelaa wat rot dat je zoontje daar last van heeft! hoop dat hij er overheen groeit! Kikker , bedankt voor de sites! ja ik ben niet echt een held in dingen opzoeken... dat blijkt al wel weer! fijn dat je de moeite ff hebt genomen! ik heb de sites al opgeslagen haha Suzanne wat rot dat jij dat ook hebt.... maar idd , het zijn idd de melksuikers! maar bij mij is nog niet zeker wat het nou precies is... ik hoop dat het wel wat meevalt. Ik kan totaal niet over melkproducten , dus hoop echt niet dat het dan ook een koemelk-allergie erbij is. succes met alles!
@Suuz, je hebt idd gelijk.... Alleen heeft de dietiste mij dus gezegd, om op koe-melk eiwit te letten. Aangezien mijn zoontje 75% kans heeft daar ook allergisch voor te zijn. Vanwege luchtwegproblemen en hevig eczeem. Dus door koemelk eiwit uit te sluiten, sluit ik ook gelijk lactose uit.
ja idd wendelaa... nou dat lijkt me niet fijn zeg voor zo'n kleintje! hoop echt niet dat ik daar ook last van blijk te hebben (van koemelk eiwit
Wendelaa, wat naar voor je zoontje! Mijn zoontje heeft ook meervoudige voedselintolerantie ( zoals dat heet met een net woord haha ), hij is allergiesch voor koemelk, geitenmelk, soja, vis, kip en chocola. Hij mag nog geen bieten, spinazie en dat soort groente, ei en noten, omdat dat hoog allergeen is. Binnenkort moet ik weer gaan provoceren, vind het spannend. Ella: hoe zijn ze bij jou tot de conclusie gekomen dat je lactose-intolerant bent? Ik heb eerst een gtt test gehad en daarna een ggtt test en toen kwam dit eruit. Ik drink al jaren geen melk meer en ook vla en yoghurt kon ik niet tegen. Ik deed zelf dus ook al wat goed was voor mijn lichaam, zonder dat er een diagnose was. Ik ben blij datik nu weet wat ik heb en hoop dat het dieet snel aanslaat. Ik ben er nu een maand mee bzig, maar het kon wel 2 a 3 maanden duren voordat het ging werken. Leifs Suzanne
Suzanne , ik heb al een jaar last en erge buikpijn.... ben dan toch eergisteren naar de huisarts gegaan en heb het aangekaart! ik laat de melk ook staan , maar zoals de huisarts al zei , lactose zit in zoooooveel dingen..... soms dan weet ik echt niet waar het allemaal inzit en waar niet. En als ik dan toch een keer een glas melk drink om het te ''testen'' dan is het weer dubbel mis... ik heb dus nog geen testen gehad , maar moet eerst dit proberen van de huisarts.... mocht er geen resultaten zijn dan kijken we verder! hij dacht , gezien de klachten aan lactose intolerantie
@Suuz, nou zeg, jou kleine heeft echt pech! Wat geef jij hem dan aan voeding? Ik kan gelukkig gewoon soya producten geven en kma is zeker niet bewezen. En heb er eigenlijk nooit iets van gemerkt. Oke, het is een kind wat constant rochelt en eczeem heeft. Maar nooit echt veel gespuugd of krampen. Alleen na een buikvirus weken diarree gehad, de lactose intolerantie komt ook daardoor w.s