Wanneer gaat een baby voor het eerst staan?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Dolfijntje77, 21 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Hoi Dames,

Ik wil even van jullie weten wanneer jullie kindje voor het eerst gingen staan en de eerste stapjes zetten. Mijn kleine meid is nu ruim tien maanden en begint eigenlijk net goed te kruipen en te zitten. In haar benen is ze al super sterk en als je haar ergens tegen aan laat hangen wil ze al zelfstandig staan. Ik ben benieuwd hoe het bij jullie is gegaan. We spannend hoor elke keer keer doen ze weer iets nieuws en zijn ze volgende fase alweer door:)

Groetjes van Dolfijntje

2. Esli

Esli Bekend lid

23 apr 2008
    830
    0
    0
    Groningen
    Mijn kleintje staat nu sinds een paar weken, vanaf 10 maanden dus. Sinds een paar weken daarvoor kruipt ze ook, voorheen was het alleen maar tijgeren. Ik heb geen idee welke leeftijd 'er voor staat', de een is sneller dan de ander. Ik vind t alemaal al snel zat gaan ;)

3. Lexie74

Lexie74 VIP lid

14 sep 2006
    9.364
    200
    63
    Vrouw
    loonadministratrice
    nop
    Staan ging Demi bij 7,5 mnd en kruipen deed ze al eerder.
    Nu loopt ze ook langs de tafel enzo en soms heel stiekum een stapje los.

4. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.510
    36.471
    113
    Jesper staat tegen dingen aan en loopt overal langs en dat al sinds een maand of 9, losttaan en lopen doet hij nog niet eens een poging voor.

5. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.092
    3.875
    113
    Als we haar neerzetten, bleef ze met 5 maanden al staan, maar dat is slecht voor de benen. Met net 9 maanden ging ze zelf staan. Ze staat ondertussen ook los, loopt echt al maanden langs de meubels en aan onze handen, maar los lopen, ho maar! Nou ja, komt vanzelf, ze moet even het vertrouwen hebben dat ze het kan. Maar het verschilt dus erg per kind.

6. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    hier iets voor der 10 maanden en lopen met 12 maanden

7. Balou

Balou Fanatiek lid

27 mrt 2007
    2.320
    4
    0
    verzorgende IG
    prov Groningen
    Sanne kruipt sinds 3/4 weken en als we haar vasthouden kan ze op haar beentjes staan maar houd het nog niet lang vol, maar dat komt vanzelf. Wij stimuleren het staan nog niet.

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Amy stond met 8 maanden en liep dan rond de tafel.
    Vorige week deed ze ineens een stap of 6/7 los om het daarna niet meer te doen haha.

Nu zet ze af en toe 1 of 2 losse stapjes maar laat zich dan ook gelijk weer door haar knieen zakken.

9. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Tijgeren met 7 maanden (kruipen doet ze haast niet), zelf gaan staan met 7 maanden en vrijwel meteen ook gaan lopen (met 8 maanden liep ze voor het eerst een compleet rondje door de box ;)). Ze kan nu heel even los staan, maar laat zich snel weer zakken. Ze kan wel goed achter haar loopauto lopen, ze pakt 'm nu soms ook zelf.
    Zelf gaan zitten is ze gaan doen vanuit staan, nu kan ze ze ook vanuit tijgeren op haar knietjes gaan zitten en dan op haar billen gaan zitten. Maar meestal gaat ze eerst staan en dan zitten.

10. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    hier tijgerde hij met 6,5 maand.
    Met 8 maanden zelf optrekken aan de tafel
    8,5 maand lopen langs de tafel
    met 10 maanden kruipen en een paar dagen na zijn verjaardag liep hij

11. Kiwi80

Kiwi80 Bekend lid

24 feb 2007
    530
    0
    0
    Hier met 11 maanden gaan staan. Toen ze het eenmaal had uitgevonden bleef ze ook staan en gaat bijna nooit meer zitten, haha! :D

12. WishfulDreaming

WishfulDreaming Fanatiek lid

24 jun 2007
    1.643
    51
    48
    Vrouw
    België
    Ian staat sinds vorige week écht alleen recht aan de salontafel.

(5maanden)

13. augustus

augustus Niet meer actief

Rosalie kroop met 6-7 maanden en stond met 7,5 maanden. Nu loopt ze rond de tafel en staat ze heel soms los.

14. supermummy

supermummy Niet meer actief

Kruipen deed ze voordat ze 5 maanden was.
    Zelf optrekken tot staan voordat ze 6 maanden was.

15. Sembo

Sembo Actief lid

28 dec 2007
    403
    0
    0
    Sem kroop met 7,5 maand en een maand later stond hij rechtop aan de bank/box. Ongeveer twee weken later liep hij langs de bank/box. Achter de loopwagen loopt hij nu een maand en sinds een paar dagen staat hij een paar seconden helemaal los, midden in de kamer. Erg grappig gezicht :D

16. loulappie

loulappie Actief lid

28 jun 2007
    181
    0
    0
    Horeca
    Lelystad
    9 maanden kruipen
    10 maanden optrekken
    11 maanden staan aan tafel ze loopt zoveel rondjes om de tafel dat je er tureluurs van wordt maar loslopen doet ze nog steeds niet haha

17. johana79

johana79 Fanatiek lid

22 aug 2006
    4.311
    0
    36
    beslismedewerker
    overijssel
    met 6 maanden trok danielle zichzelf op om te gaan staan....met een maand of 4 kroop/tijgerde ze... nu is ze 9,5mnd staat af en toe per ongeluk los, stapt wel vlot om de tafel en heen en weer tussen bank en tafel maar heeft nog niet genoeg lef om het zlf te proberen :)

18. Grassprietje

Grassprietje Fanatiek lid

3 dec 2006
    2.328
    0
    0
    tukkerland
    Marit is en konteschuiver...VErder kruipt ze niet, loopt ze niet, en staat ze ook niet..

Komt allemaal vanzelf wel zo denk ik maar ;)

19. sweetdushi

sweetdushi Bekend lid

24 jun 2007
    685
    0
    0
    Die van mij staat sinds deze week al aan de tafel. Hij wou al sinds 5 maanden elke keer die beentjes eronder.

20. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Met 8 maanden zelf zitten, met 8,5 maand ging ze zelf staan, en nu met ruim 9 mnd stapt ze zijwaarts terwijl ze zich vasthoud aan de bank of in de box..

Deel Deze Pagina