Ergens gaan lunchen met dreumes, doe jij t? En laat je m dan mee eten of neem je iets mee van thuis? Graag hoor ik jullie tips en ervaringen.
Alleen bij kindvriendelijke plekken lunch ik met haar zoals indoorspeeltuin, MAC, snackbars en ikea. Naar sjiekere lunchrestaurants ga ik niet heen want ze is het heel gauw zat Vaak krijgt ze iets van thuis of bij de MAC fruitbakje/danoontje. Of ze eet een beetje met mij mee, stukjes brood, frikandel, poffertjes... Wat voor tips ben je naar op zoek?
Dl is nog maar klein en gaat nu altijd mee, als soorten restaurants, ook s avonds (dan slaapt ze in de draagdoek als het bedtijd is) En sinds een paar weken eet ze ook vast voedsel, en krijgt dan een broodkorst of stukje gestoomde groente of blaadje sla oid van ons bord mee. Ze gedraagt zich tot op heden voorbeeldig, maar of een dreumes dat ook nog doet.. Beetje aftasten denk ik? Beginnen met iets kindvriendelijks, kijken hoe ze zich houdt? Er zijn ook wel 'gewone' lunchrooms met een kinderspeelhoekje, dat is Mss wel leuk
Ja naar zoiets willen we ook gaan,ben ook op zoek naar tips van,hoe doe je dat met eten ? Dl eet thuis een boterham,geef ik die van te voren of ? Ze is nogal gefoccused op eten dus wil haar niet al te vroeg eten geven ,maar eigenlijk daar,maar ja, is t dan niet gek als ik haar iets van thuis geef bijv? Verder is ze heel makkelijk gelukkig,dus kan ze rustig mee nemen.
Wij nemen onze zoon ook overal mee naar toe. Wij bestellen dan wel wat voor hem. Ze hebben meestal wel iets van een pannekoek of tosti en regelmatig staan er ook broodjes pindakaas, jam of hagelslag op de kaart.
Ja hoor. Vaak genoeg de stad in en dan samen daar ergens een broodje eten, ook toen ze nog kleiner was. Ze is nu 2,5. Maar eigenlijk altijd al gedaan als ik daar zin in had.
Ik zoek altijd iets uit met een speelhoek, die heb je tegenwoordig ook in leukere restaurantjes wel. iemand stuurde ik neem mn kind van 6 maanden overal mee naar toe, dat is wel even andere koek dan een loslopende/kruipende dreumes, die misschien al driftbuien kan hebben, en nog niet luistert. Het kan absoluut maar je moet het jezelf vooral makkelijk maken. Dus speeltjes mee. Drinkbeker mee, knuffeltje of speentje voor als ze gaat huilen. Verder gewoon gaan, je ziet het wel of het bevalt.
Wij nemen onze zoon van 15 maanden ook overal mee naar toe. Speelgoed mee en wat te drinken. Verder haal ik vaak een kaal broodje bij de bakker en laat die dan eten. De meeste restaurants vinden dat prima. En verder ga ik gewoon met zoon rondjes lopen of laat hem zelfvhet restaurant een beetje ontdekken. Natuurlijk wel goed in de gaten houden. Af en toe als er echt een kinder menu is krijgt hij iets van het kindermenu.
Hier ook altijd mee. Hij vindhet fantastisch naar mensen kijken en naar iedereen zwaaien en lachen. Kan gerust 2 uur volhouden, zonder speelgoed of wat dan ook. Ik neem voor zekerheid altijd boterhammen mee, maar hij eet dan meestal gewoon mee wat ik aan het eten ben.
Hier ook hoor, naar nette lunchrooms e.d. ze vinden het nu nog altijd leuk en vragen regelmatig: gaan we ergens lunchen Rond een jaar nam ik zelf een boterham mee. Als peuters kregen ze een tosti of croissantje.
Wij nemen beiden al vanaf baby af aan regelmatig mee. Vanaf ongeveer 1 a 1,5 bestel ik wat ter plekke, daarvoor nam ik meestal wat mee. wij gaan ook regelmatig naar plekken die niet per se bijzonder kind vriendelijk zijn en dat gaat ook prima. Er kan altijd wel wat simpels klaargemaakt worden wat prima te eten is voor dreumessen.
wij hebben onze kinderen altijd gewoon meegenomen (behalve als we echt met zn 2tjes weg willen). wbt eten neem ik tot ze echt van de menukaart mee kunnen eten zelf wat mee. de oudste 2 eten al heel lang gewoon meet van de menukaart, maar yoshua is net een jaar en voor hem neem ik gewoon van huis wat mee. laatst had ik een uitdaging want toen gingen we onverwacht even ergens wat drinken en ik had dus niks voor yoshua mee en hij kan nog niet uit een rietje drinken. dat werd een enorme kliederboel met een glas water. nu dus altijd een fles, een bakje met soepstengel en een slab in mn tas.
Hier gaat ze ook gewoon mee. Geen michelin-sterren-lunch, maar gewoon leuk plekje, geen kinderparadijs a la McDonalds of Ikea ofzo. En sinds ze ongeveer een jaar is eet ze mee. Ik bestelde soms wat losse rauwkost erbij, bv komkommer en tomaatjes ofzo, kan zij dat eten + wat van mij. Nooit een probleem geweest.
Nou geslaagd hoor,heerlijk wezen lunchen met een vriendin en haar kindje, was gezellig en kwa eten ook goed gelukt gelukkig, Thanx voor de tips meiden.
Het laatst zijn we in de late namiddag gaan eten, we hebben voor dochter toen een stuk stokbrood met wat boter gevraagd, dat heeft ze lekker opgegeten. Binnenkort gaan we op vakantie, ben benieuwd hoe het dan gaat meevallen
Vorig jaar op vakantie aten wij alleen maar buiten de deur en ons zoontje was toen net 1. Wat wij deden was hem thuis alvast te eten geven en dan in het restaurant nog een stukje brood o.i.d. Voor het avondeten kreeg hij het ook al thuis of als we op tijd gingen eten namen we een prakje of potje mee en vroegen in het restaurant of ze dat voor hem op wilden warmen. Niemand die daar moeilijk over doet.
Niet ingewikkelder maken dan het is: gewoon doen. Eventueel vooraf even kijken wat er op de kaart staat. Er zijn wel lunchrooms die gewoon boterham met hagelslag op het menu hebben staan voor kinderen Of soms poffertjes of een flensje ofzo. Anders ging bij die jochies van mij een tosti er vaak wel in, al was dat waarschijnlijk toen ze net iets ouder waren. Ik liet ze op die leeftijd ook wel eens wat van mij mee-eten en zorgde dan dat ze voor of na die tijd een krentenbol o.i.d. kregen.
Onze dochter gaat ook altijd mee. Hebben we vanaf het begin af aan gedaan. Neem altijd zelf een broodje mee voor het geval dat. Ben nog nooit raar aangekeken of verzocht het weg te doen.