Hoi meiden, Toch weer een topic m.b.t. slaapproblemen. Omdat ik weet dat ik vast niet de enige ben hoop ik op tips en herkenning. Onze zoon Luca wordt 17 juni 10 maanden. Hij is een onwijs vrolijk, tevreden, lief, ondernemend, mannetje. Eet altijd goed, drinkt zijn flessen prima. Maar dan het slapen.... Hij is sinds een maand of 2 heel goed in het zichzelf wakker houden. Draaien, 'bouncen', klappen, trappen, kletsen, op de knietjes 'staan' etc. Overdag valt dit wel mee, gemiddeld 15 min tot een half uur. Maar 's avonds kan hij met gemak 2 uur in bed klooien...en natuurlijk ook met vlagen overstuur doordat hij zo moe is. Hij wil er gewoon niet aan toe geven. Overdag heeft hij het ook wel maar vooral als hij na bijv. een half uur wakker wordt. Ons ritme nu: 7 papfles Slapen 7.45/8 tot 9/9.30 9.30 fruit 11/11.30 fles 11.30 slapen tot 12.30/13.00 13.00 boterham 15.00 fles 15.15/15.30 slapen tot 16.30/17.00 17.30 warme hap 19.00 fles en naar bed Hij slaapt dus nog 3 x omdat ik hem volg en hij na 1,5/2 uur echt in zijn ogen wrijft etc. Maar de laatste dagen is er geen touw aan vast te knopen. Hij lijkt dus moe maar slaapt niet. Geeft er niet aan toe. We hebben hem nooit bij ons in bed genomen, troosten altijd op z'n kamer. Leggen hem ook vaak genoeg wakker in bed etc. Ook op bed bij de eeste moe signalen. Zelf denken we om eens een paar dagen te proberen met twee slaapjes. De meeste baby's van gem 10 mnd hebben ook twee slaapjes dacht ik maar goed ieder kind is anders. Maar omdat het de laatste tijd zo rommelig is toch maar eens proberen? Hebben jullie tips, herkenning, schema tips etc? Alles is welkom, met name de herkenning Groetjes Melanie
Ik denk een fase. Hier ligt ze ook rustig een uur te keten en ondanks de moeheid vertikt ze het om te slapen in de ochtend met als gevolg van 6.30 tot 12.00 wakker een erg vervelend van moeheid tussendoor. Ik ga nu lekker wandelend boodschappen doen als afleiding dan gaat het goed. Ook tussen 17u en de laatste fles is het vaak drama dan wil slapen ook niet. Vandaag geslapen van 12.00-13.45 dus wel een goed slaapje gelukkig.
Het valt altijd te proberen natuurlijk om er 1 slaapje af te halen. Zelf zou ik dan die late in de middag eraf halen en dan misschien het middagslaapje iets later?? Bijv vanaf 12.30u na de boterham?? Zo hebben wij het hier in ieder geval gedaan en dit ging prima... Wat een gepuzzel altijd he! Denk je een goed ritme te hebben, gooit zo'n klein hummeltje alles weer om! Hier is het op het moment ook zo dat ze nog een hele tijd ligt te kletsen voordat het stil wordt (ligt er nu vanaf 19-19.15u in en hoor haar nog kletsen en zingen door de babyfoon). Zolang ze niet huilt of om mij roept ga ik er niet naartoe...
Herkenning!!!! :-D Nou ja eigenlijk moet ik geen vrolijke smiley plaatsen natuurlijk.. Maar hier is het sinds een week of twee ook een gehannes met slapen. Normaal gesproken is ze steeds 2 uur wakker, 2 uur slapen tot aan de avond. Maar momenteel is het echt een rommeltje. Ze is moe, maar wil gewoon met geen mogelijkheid gaan slapen. Soms begint ze al te huilen als we haar kamertje binnenkomen. Echt verschrikkelijk vind ik dat... Juist omdat we haar niet willen laten huilen. Momenteel lijkt ze het toch echt even nodig te hebben, 5 minuutjes is de max en meestal is dat ook genoeg. Anders halen we haar weer uit bed, wandelen een rondje of doen haar even en bad, geven een klein flesje en proberen het weer opnieuw. Soms lukt het dan wel, maar soms ook niet... En dan maken we nog een extra wandelrondje. Gisteren heeft ze zo maar één slaapje gedaan en vanochtend blijkt al dat dat echt te weinig is geweest want ze had duidelijk een ochtendhumeur. Maar goed, als het niet lukt, dan lukt het niet.. Ik geef er maar gewoon aan toe, denk ook niet dat er een andere oplossing is momenteel.
Oke, heel herkenbaar dus! Het lijkt wel of ze met deze leeftijd weer in een overgangsfase zitten qua slaapjes...als Luca zich weer beter voelt (verkouden, heel veel hoesten) dan gaan we eens kijken hoe het gaat met 2 slaapjes... QUOTE=frannie82;12922541]Ik denk een fase. Hier ligt ze ook rustig een uur te keten en ondanks de moeheid vertikt ze het om te slapen in de ochtend met als gevolg van 6.30 tot 12.00 wakker een erg vervelend van moeheid tussendoor. Ik ga nu lekker wandelend boodschappen doen als afleiding dan gaat het goed. Ook tussen 17u en de laatste fles is het vaak drama dan wil slapen ook niet. Vandaag geslapen van 12.00-13.45 dus wel een goed slaapje gelukkig.[/QUOTE]
Oke, maar hoe laat werd jou kleine wakker en hoe laat is het ochtebd slaapje? Ja, het blijft klooien vind ik. Maar ik wil vooral Luca volgen en dat is niet altijd goed te herkennen... Ja, zolang het kletsen en klooien is gaan wij er ook niet heen maar de laatste tijd gaat hij echt overstuur doordat hij zooo moe is...blijft lastig. Nog meer meiden die het herkennen en/of tips hebben?
Mmm, oke! Eigenlijk een beetje hetzelfde verhaal dus...nee dat huilen heeft hier ook geen zin, gaat echt overstuur namelijk. Ik probeer er ook niet te krampachtig over te doen naar dat is soms moeilijk omdat je weet dat hij moe is....
Kan ook te maken hebben met verlatingsangst. Daar hebben ze rond deze leeftijd flink last van. Veel kiekeboe-spelletjes spelen en vooral de geruststelling geven van je nabijheid. Tis Un Fase!
@salapio, denk zelf niet dat dat het is. Hij huilt namelijk niet als we weglopen van z'n kamertje, als hij ff in de box moet etc. Maar een fase zal het wel zijn is wel een lange fase dan...)
Dit is duidelijk de 11 maanden sprong. Jolisa had er ook zo'n moeite mee. Ze wilde niet meer slapen ook al was ze moe. Het werd steeds erger zelf was ze ook een een beetje driftiger enzo. Nu slaapt ze van 20uur tot 23.30uur dan 120+4(heeft ze genoeg aan want ze slaapt dan nog half.) dan slaapt ze verder tot half 8. En tussen de middag van half 12 tot 13 uur slaapt ze. Meer niet dus 1 slaapje nog maar. Geloof me het word vanzelf beter. Ik heb telkens gedacht het is een fase hahaha ik geloofde nooit in sprongetjes maar dat was hier duidelijk aanwezig.
Och nou herkenbaar hoor... Ons meisie, wordt om half 8 wakker....slaapt van 13:00 tot 13:45 en daarna pas s avonds weer rond 19:30 Soms om gek van te worden maar zal wel een fase zijn zeggen ze allemaal maar dat tussen de middag slaap doet al een hele tijd zo kort...miss al wel vanaf 6maand (is nu 10 maand) S avonds na bed is helemaal een drama....alles gaat goed..het hele ritueeltje maar het punt van: lekker slapen en weltrusten zeggen...MIS We hebben al verschillende dingen geprobeerd maar daar zijn we maar mee gestopt...worden we allemaal niet blijer van. Nu sjouw ik gwoon een paar keer heen en weer want ze gaat steeds staan in bed en kan vervolgens niet meer zelf zitten...en krijst alles bij elkaar.....dus leg ik haar weer neer (ik zeg ook nix) en ik loop weer weg...uiteindelijk wint de slaap t tcoh wel Maar dat neemt niet weg dat het ontzettende vermoeiend is...dat ik me soms best over op kan vreten Even doorbijten met ze alle dus suc6