WAt zou er aan de hand zijn?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door mapaa, 31 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Goedeavond allemaal,

Ik zit even met handen in de haren. Onze kleine meid van bijna 8 weekjes is sinds een wek heel onrustig. Zij heeft moeilijke (lees:heel weinig) ontlasting, spuugt zker 2x per dag flinke mond vol terug. Krijgt heel vaak de hik en boert zeker na elk voeding. Zij blijft 80% van de dag alleen maar huilen en lijkt alleen maar honger te hebben of vast te willen gehouden worden. Zij krijgt borstvoeding en meteen na een voeding krijst zij.

Wat zou dit kunnen zijn? ik hoop haar morgen een afspraak bij de huiarts te maken want ik vind het erg zielig voor haar en ook voor mijn oudste kindje die dus hierdoor geen aandacht meer krijgt.

2. fee90

fee90 Fanatiek lid

21 mei 2015
    1.679
    39
    48
    Trappelt ze veel met de beentjes?
    Krijsen van pijn?
    Klinkt nl als krampjes wat je omschrijft. Teruggeven hoeft niet echt en probleem te zijn , kan ook komen door een pijnaanval.

Cinababy al geprobeerd?

3. mapaa

mapaa Lid

27 aug 2015
    47
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja ze trappelt als een gekke en de armen vliegen ook erg wild rond arme meid! Enigste ding die haar troost is de borst en dat wil ik eigenlijk niet.
    Wat is cinababy?

4. Tulpje34

Tulpje34 Lid

19 apr 2015
    76
    0
    6
    Utrecht
    Een middeltje tegen krampjes, kan je halen bij de Kruitvat/Etos/drogist. Wij hebben infacol gebruikt in die periode tegen de krampjes. We merkten dat ze bij vastzittende boertjes vaak met haar armen zwaaide en bij krampjes meer met de beentjes. Helaas is aan krampjes weinig te doen, rond week 12-16 groeien ze er over heen. Buikje masseren, vasthouden met buik op de arm, met beentjes fietsen en infacol gebruiken werkte voor ons. Niet dat ze minder krampjes had maaar we hadden in elk geval het gevoel dat we er alles aan gedaan hadden

5. Nainen

Nainen Actief lid

5 dec 2014
    324
    47
    28
    Parttime werk (3 dagen)
    Midden Nederland
    Dit klinkt precies zoals het er in het voorstadium van de eczeemuitbraak van mijn zoontje aan toe ging. Hij huilde ook overmatig (4-5 uur per dag). Verder bewoon hij armen en benen vaak wilde heen en weer, spuugde hij veel, wilde continu aan de borst, had vaak traanogen/loopneus, krijste regelmatig, sliep slecht enz. Na 2,5 maand kwam de eczeem door en konden we een en ander een beetje plaatsen. Naast de eczeem heeft hij ook een overgevoeligheid/allergie voor kippenei en pinda (hij maakt in ieder geval antistoffen aan).

Hopelijk kan de huisarts je verder helpen! heb je zelf een idee waardoor het zou kunnen komen?

6. Majo1983

Majo1983 Fanatiek lid

1 feb 2013
    3.690
    2.394
    113
    Vrouw
    Broek
    Bij mij klinkt het als een sprongetje. Hier had meneertje echt extreem veel last van die eerst 2 sprongen.. Heb er ook 2x alles voor afgezegd omdat ik niet met een constant huilende of drinkende baby op een verjaardag ga zitten. Hier was het ruim een week en hoe plots het kwam zo plots was het ook weer weg! Succes... gelukkig ging de laatste sprong (12 weken) een stuk beter :).

7. Livia75

Livia75 Fanatiek lid

2 dec 2012
    1.257
    47
    48
    80% vd dag huilen is echt niet okee, goed dat je naar de huisarts gaat. Schrijf vantevoren een beetje uit welke klachten ze heeft.

Rond 7/8 weken is het hoogtepunt van krampjes maar daarvoor huilt ze wel erg veel.
    Misschien een allergie..?

Ruikt ze zuur uit haar mondje?

Mondjes terug geven is 'normaal' maar hier geeft mijn meisje ook mondjes terug tijdens krampjes en 'poepen'.
    Ze zijn nog zo klein dus gauw getriggerd om melk naar boven te werken.

Ik gebruik ook infacol bij mijn dochtertje.

Hoe was de bevalling?

Ik zou alles goed met huisarts bespreken en een plan maken.
    Misschien een proefperiode melk vrij eten?

Deel Deze Pagina