Fopspeen dochter 2 jaar

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door babbel1983, 29 jun 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Oke het beste is natuurlijk om te stoppen met de fopspeen, dat begrijp ik, maar daar gaat mijn vraag even niet over ;)

Mijn dochter heeft vanaf haar geboorte fopspenen van Avent, nu die van 6 tot 18 maanden. Ze is een fanatiek spenengebruiker geweest, had het echt nodig om haar zuigbehoefte te verminderen.
    Inmiddels is het zuigreflex natuurlijk afgenomen en gebruikt ze haar speentje nog als troost en bij het inslapen. Het gebruik overdag hebben we al een tijd beperkt, ze heeft hem eigenlijk alleen tijdens het inslapen en als we boven zijn.
    Nu is het zo dat ze sinds een aantal dagen op haar speen bijt. Geen één speen is nog helemaal kapot gegaan, maar je zit aan de boven en onderkant haar tanden erin staan met kleine scheurtjes. Deze spenen natuurlijk meteen weggegooid, maar de spenen van Avent kunnen hier dus niet echt tegen.
    Nu heb je van Difrax een 18+ speen die sterker zijn en dus niet meteen kapot zouden moeten gaan als ze er een keer op bijt. Echter heb ik hier ook eens van gehoord dat deze wel afscheurde en in de keel belanden, met gelukkig wel een goede afloop.

Het kan een eenmalige gebeurtenis zijn, maar ik ben even op zoek naar ervaringen van andere m.b.t. het gebruik van de Difrax 18+ speen. Is deze inderdaad sterker dan de Avent, dus minder snel kapot te krijgen? Komen er ook scheurtjes in de speen of valt dat mee?

Nogmaals het doel is natuurlijk om de speen af te bouwen en als ze inderdaad blijft bijten dan is er geen andere oplossing, echter zou ik het liever wel rustig willen afbouwen, vandaar mijn vraag m.b.t. de Difrax speen.

2. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hier difrax 18+. Ik merk wel dat deze spenen veel harder zijn dan de spenen er voor. Hier geen bijt probleem...

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.488
    113
    De difrax 18 + spenen kunnen ze in bijten maar op den duur gaat hij ook kapot. vooral de combi bijten en eraan trekken is niet zo handig, dan komt er veel spanning, vooral op het stukje net achter de bol zeg maar. hier hebben we er ook weleens een met een scheur erin. deze moet dan ook de afvalbak in!

4. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Met 2 jaar heb ik onze zoon verteld "niet op de speen bijten want dan gaat hij kapot en heb je geen speen meer" ik heb vanaf een jaar of 2 ook geen spenen meer bij gekocht ( hij had er een stuk of 4 ) en toen de laatste speen 'op' was was het dan ook klaar. Ze snappen dat op die leeftijd in principe prima! Dus laten zien; kijk zo gaan ze kapot. Als de andere spenen ook kapot zijn, heb je geen fopspeen meer.

5. babbel1983

babbel1983 Fanatiek lid

3 jul 2013
    1.338
    302
    83
    Ja daar heb je idd ook gelijk in, haar waarschuwen dat als ze haar speen kapot bijt ze geen nieuwe meer krijgt.
    Heb inmiddels de Difrax speen gekocht, kijken hoe ze daar mee omgaat. En anders idd maar wat abrupter afbouwen.
    Bedankt voor de reacties!

Deel Deze Pagina