Hi meiden, Ik begin een beetje radeloos te worden. Mijn meisje heeft een erg droog hoofdhuidje. Ze had last van berg maar dat kreeg ik wel weg met olie. Nu heeft een soort uitslag (eczeem) op haar hoofdje wat zich razend snel verspreid. Het schilfert en jeukt. Het begon met 1 ronde grote plek (1 bij 1 cm ongeveer) en vervolgens kwamen er allemaal kleine ronde plekjes bij. Het zit nu ook op haar achterhoofdje, in haa nekje en sinds vanavond ook op haar wangetjes! Ik ben van de week bij de HA geweest en die zegt goed vet houden en heeft Vaseline Lanette voor geschreven. Maar het lijkt wel alsof het alleen maar erger wordt! Herkent iemand deze soort uitslag? Is ze ergens allergisch voor? Ook in haar nekplooitje heeft ze hele kleine bultjes, lijkt op pukkeltjes, mar deze zijn niet rood en duidelijk anders dan de plekken op haar hoofd.
Hoi, Timo heeft ook veel last van eczeem gehad maar dat kwam door de warmte, toen dat voorbij was werd het snel beter. Een allergie uit zich (denk ik) meestal over het hele lichaam. Misschien kan je ook een keer extra naar het cb, die hebben mij ook erg geholpen om uit te zoeken of het door fruit of zo zou komen.Ze zien erg veel kinderen en kunnen goeie tips geven. Vet houden en niet tevaak in bad en zeker niet met zeep wassen. Ik heb balneum badolie gekocht tegen jeuk. We deden hem toen slechts 1x per week in bad en smeerden heeeeel vaak. Cetamacrogol, zoiets heette het, en is eigenlijk alleen maar puur vet. Na een paar weken hebben we ook een hormoonzalf gehad van de huisarts, maar dat probeerde ik zo min mogelijk te smeren. Heel veel sterkte, ik weet hoe je je nu voelt. Hopelijk is Timo er nu overheen gegroeit... liefs Miek
Mijn meisje had/heeft seborroïsche eczeem en haar hoofdje zag er precies zo uit. Had van dermatologist een speciale olie gekregen en binnen paar dagen was het uitslag weg. Soms komt die nog terug in haar knietjes van binnenkant (weet niet hoe het in Nederlands heet) en elleboogjes. Ik weet natuurlijk niet of het bij jouw meisje ook seborroïsche eczeem is, maar je zegt dat ze erg droog huidje heeft en dat die eczeem schilfert en jeukt dus het lijkt er idd op.
Lijkt wel op waterpokken... Smeer je de hoofdhuid in met lanette? Als dat zo is kán het natuurlijk een allergische reactie zijn, maar het kan ook komen door de olie die je gebruikt om de berg weg te krijgen...... Wat gebeurt er als je helemaal niks doet? Misschien dat even aankijken?
Dank voor jullie reacties! Ik gebruik bad- en huidolie van Neutral omdat daar verder geen prafum enzo in zit. Haar haartjes wassen we nooit, omdat ze er bijna nog niet zijn. Ze heeft inderdaad ook een tijdje wat plekjes op haar lichaam gehad en ook met name in haar knieholtes (zo heeft dat in het Nederlands ). Maar dat is nu weg en daar had ze ook geen last van. Het lijkt wel sinds ik de Lanette gebruik de verspreiding super snel gaat! Ik dacht inderdaad ook aan een allergische reactie daarop. Ik heb haar hoofdje daarom vanavond alleen met olie ingesmeerd. Waterpokken, daar dacht ik ook al aan maar dan had de HA dat wel gezegd, toch? Pfff. ik voel me gewoon machteloos. Het is zo sneu voor mijn meisje. Ze krapt zichzelf helemaal open (slaapt nu met sokjes om haar handjes).
KNIEHOLTES!!!!!!!!!!!!! Dat wist ik, was alleen vergeten Nou, als ze die plekjes overal had (ook in de knieholtes) dan lijkt mij dat ze SE of iets dergelijks heeft Er is ergens een topic over SE, meiden hebben daar best goede tips gegeven, misschien kan jij er paar uitproberen en kijken hoe/of het werkt Gevonden http://www.zwangerschapspagina.nl/baby-dreumes/204593-seborroisch-eczeem-baby-6mnd.html
Dat geeft niet, joh! Ik heb net een proefverpakking van Dermalex aangevraagd! Is dat iets? Het is voor atopisch eczeem. Overigens heb ik even wat gegoogeld, maar wat is het verschil tussen atopisch en seborroisch eczeem? de symptomen herken ik bij beide varianten.
Seborroisch eczeem is eczeem wat ontstaat door een veranderde samensteling van het huidsmeer, wat de vorming van gistcellen waarschijnlijk bevorderd. Atopisch of contitutioneel eczeem is eczeem dat een onduidelijke oorzaak heet maar heel vaak spelen stress, allergie en een droge huid een grote rol. Bij Kyra is heel duidelijk haar allergie de oorzaak. Ik heb die reclame van Dermalex ook met veel belangstelling bekeken, maar ik heb nog niet de stap gezet om het uit te proberen. Dus als iemand zich geroepen volet om het uit te proberen, graag. En laat maar weten hoe het jullie bevalt.
Het lijkt inderdaad wel een beetje op warmteuitslag, maar dat is denk ik niet... Overigens is het vanmorgen al minder vurig rood dan gisteren. Zal dat komen omdat ik er geen vaseline Lanette op heb gesmeerd? Lijkt me zo vreemd dat ze daar zo op reageerd! Dat is toch zo'n milde zalf? Dermalex heb ik aangevraagd. Kan het altijd proberen natuurlijk...
Mijn moeder, oma en zoontje hebben ook constitutioneel eczeem, en bij hun deed Dermalex niks. Vaseline moeten ze juist niet gebruiken, dat sluit af en eczeem (deze vorm dan) moet kunnen ademen. Het enige wat helpt bij mijn moeder en zoontje in zinkzalf, of een zalf gebaseerd op zink. Ik gebruik vaak de calendula billenzalf van Weleda. Hierdoor word het droog, en kun je wat normale zalf (dus niet extra vet, zoals Vaseline of Bepanthen) erop smeren. Probeer het eens een tijdje niet vet, maar juist droog te houden, kijken hoe dat gaat.
Ik denk dat vaseline huidporien verstopt en daardoor wordt de uitslag erger. Als het SE of EE of gewoon een zeer droge huid is is het idd raadzaam om de huid goed met vettige creme in te smeren, maar vaseline is daar niet echt geschikt voor
hoe gaat het nu???is de uitslag al weg of minder in ieder geval? ik ben wel benieuwd wat nu echt heeft geholpen, Miek
Waterpokken zijn het niet, dat ziet er echt anders uit en veranderen vrij snel in vochtblaasjes. Het lijkt op wat mijn dochtertje in milde mate heeft: exceem. Ik smeer haar ook elke dag in met Lanette vaseline en daarmee hebben we het goed onder controle. Als de plekken worden zoals bij jouw meisje heb ik een hormoonzalf die supersnel werkt. Ik moet zeggen dat het hier voornamelijk in dr knieholtes, oksels en andere plooien is. Op dr hoofdje volgens mij niet, maar mijn dochter heeft zon enorme bos haar dat het bijna niet te zien is. Ik zou zeker terug naar de huisarts gaan. Ik heb enorme stennis staan schoppen voor een verwijsbrief naar de dermatoloog. We bleven klooien met zalfjes. Bij de dermatoloog kregen we een zalf waarmee alle klachten in 2 dagen voorbij waren.
Hi meiden, Nou nee het is nog niet weg... Het verschilt per dag. Soms denk ik dat het echt beter gaat en dan opeens is het weer heel erg vurig. Wat wel positief is dat het erop lijkt dater geen nieuwe plekjes bijkomen. Ik gebruik geen Vaseline Lanette meer, daar werd het echt erger van. Haar hoofdje vet ik nu 2x per dag in met Neutral huidolie. Die tip van Maccy over Calendula billenzalf van Weleda, kreeg ik ook van mijn buurvrouw! Dus dat ga ik zeker nog proberen. Als dat niet helpt, ga ik weer naar de HA. Ze heeft trouwens ook wat plekjes nu in haar knieholtes, maar lang niet zo erg als op haar hoofdje. Als ik weer naar de HA ga, schrijft ze hoogst waarschijnlijk ook een hormoonzalfje voor, maar ik wil nog even zonder proberen...
heh balen dat het ng niet over is! ik heb veel cetamacrogol zalf gebruikt, dat had de huisarts voorgeschreven, dat is puur vet maar het wordt wel goed opgenomen door de huid. Ik heb ook hormoonzalf gekregen en dat gebruikte ik om de huid rustiger te krijgen, na 1 a 2 dagen stopte ik er alweer mee, en misschien is het rotspul, het hielp wel goed om het onder controle te krijgen. succes ermee miek