Ik ga binnenkort vliegen met BA en ik heb geen koffer geboekt dus alles moet in de handbagage. Als ik op de site kijk wat de voorwaarden zijn dan lijkt het alsof ik een kleine trolley en nog een rugzak bijv mee mag nemen. Of denken jullie je hieruit moet kiezen? Ik heb normaal altijd een koffer en heb eigenlijk ook een hekel aan mensen met een trolley maar het was best duur om een koffer in te checken en we gaan maar 5 dagen naar Londen. Ik wil graag een rugzak meenemen om daar een ipad enz in te stoppen voor de kids (en wat eten enz). Baggage essentials | Information | British Airways
Mijn zoon is met zijn vriendin in april naar Londen gevlogen met Britisch Airways. Ze hadden 2 handbagagetrolleys en een rugtas mee. De trolleys konden boven in, de rugtas moest onder de stoel.
Ik reis altijd met handbagage en het is ideaal. Scheelt met de huidige drukte want jij loopt de rijen bij het inchecken en de bagageband zo voorbij. Kijk op YouTube naar handige filmpjes hoe en wat in te pakken. Neem bars mee ipv flessen. En een reishanddoek. Voor in een hotel neem ik altijd lichtgewicht slofjes mee. Na een dag lopen is dat heerlijk. Kleine rugzak mag altijd mee. Oordopjes, snacks, e reader, i pad, lege drinkfles. En stop nog een setje ondergoed, tandenborstel en lichtgewicht kleding erin.
Toevallig gisteren gecheckt omdat ik ook met BA vanaf Londen vlieg volgende week Je mag inderdaad een kleine trolley en een handtas meenemen. Ik neem mijn nieuwe daypack van 30 liter mee, en de kinderen beide een kleine daypack (24 en 15 liter) voor hun snacks en speelgoed. Mijn man gaat met de auto en rest van de bagage
Toevallig heb ik net vorige week bij BA geboekt, en tijdens het boeken stond er duidelijk dat je zowel een trolley als een rugzak mee mag nemen (dat is ook een van de redenen dat ik met BA vlieg). Als je kinderen een eigen stoel hebben, dan mogen zij ook ieder een trolley en een rugzak meenemen.
Ik twijfelde omdat er stond een laptoptas maar ik ga er nu gewoon vanuit dat beide mee mag. Ik zorg er wel voor dat de zooi van de rugzak ook in de trolley past dan zal het sowieso geen probleem zijn
Dat is inderdaad slim. Dan kan je de ruimte die je over hebt, op de terugweg weer gebruiken om de dingen die je in Londen gekocht hebt in te doen.
Wij vliegen deze keer met Sunexpress en daar staat dat je maar 1 stuk handbagage mee mag nemen. Denk je dat je dan ook een kleine rugzak mee mag, of zal ik daar niet op gokken? We vliegen met alleen handbagage…
Maar waar houden mensen hun spullen voor tijdens de vlucht dan? Een i pad, e reader, snacks, water, oordopjes, bril etc etc? Ik ben met mijn mini formaat rugzakje nog nooit ergens tegengehouden. Ook heb ik altijd een lichtgewicht verschoningssetje bij mij (strak opgerold in een plastic ziplock).