Hallo iedereen! Nav het topic over camping Aloha, waar ik ook al even op gereageerd heb. Als wij naar camping Aloha zouden gaan 2 weken in de zomervakantie met 2 volwassenen en 2 kids in de goedkoopste caravan zijn wij 2449 euro kwijt. Dan moet je dus nog helemaal naar Zuid-Frankrijk rijden en je moet er twee weken leven. Ik vind dit dus echt zo vreselijk duur! We zijn dit jaar naar Ibiza geweest en dat is gewoon nog goedkoper dan naar de camping. Ik ben nu aan het kijken voor 2014 en ik heb iets leuks gezien op Kreta. 13 dagen half pension voor 2483 euro. Dus mijn vraag is eigenlijk.. Waarom kiezen jullie voor een camping? Of waarom juist voor een hotel. Is een camping leuker voor de kids? Liefs Tumtummetje
Wij gaan al 'n paar jaar naar de camping in Porlezza, Italie, (hebben een eigen chalet) en dat bevalt ons erg goed. Onze kinderen vinden het daar geweldig, er zit een klein speeltuintje en het is dicht bij het meer. Zouden we maar met z'n tweetjes gaan dan kies ik liever voor een hotel, maar dat vind ik met kinderen echt geen doen.
Ik ben een luxe trut.... Had een hekel aan campings en zou dit echt nooit gaan doen Elke keer ook luxe 5 sterren al inclusieve hotels Toch toen we 2 kinderen hadden gekozen voor een camping maar dan wel in een ingerichte bungalowtent waar we stromend water en magnetron in hadden, Ik vond het heerlijk !!! Heb er zo enorm van genoten, de kinderen konden in de avond heerlijk voor de tent spelen met de andere kinderen, ze hadden zoveel vrijheid terwijl we er met de neus bovenop zaten, dit was afgelopen zomer toen we naar een al in hotel gingen niet, daar is met de neus bovenop zitten ook echt met de neus bovenop zitten In de avond konden we voor de tent zitten ook met de " buurtjes " gezellig kletsen terwijl de kinderen lekker sliepen In het hotel was het zo dat als ze moe waren wij ook vast zaten aan de kamer In de buggy slapen deden ze eerder wel maar nu ze 3 en 4 Zijn vertikken ze het en wouden Ze echt in bed slapen dus rond 9 uur waren ze op en moesten we naar de kamer Wij kiezen volgend jaar weer voor de camping en dan weer ingerichte bungalowtent
Hier de camping heerlijk wij hebben dan een eigen tent, maar ook wel eens wat gehuurd. Wij houden van het vrije gevoel van kamperen, van het buiten zijn vanaf het eerste moment dat je opstaat. Dat os voor ons genieten en voor onze zoon ook enorm, heerlijk wat eigen speeltje mee en genieten voor hem.
Wij gaan kamperen, maar wel met een eigen tentje. Dat kost ons gemiddeld 25 euro per nacht (op 8 dagen dus iets van een 200 euro). Wij kiezen voor de vrijheid daarmee, want we kunnen gelijk waar stoppen. Een hotel kies ik eerder als we echt een citytrip doen. Maar dan ben je zo gebonden aan bijvoorbeeld de uren van 't ontbijt. En moet je 's avonds altijd uit eten, terwijl we op een camping zelf koken. Ik vind een hotel bovendien stukken duurder, want voor minder dan 100 euro per nacht vindt je in 't buitenland quasi niks deftig. Want als ik dan toch op hotel zit, wil ik wel wat comfort en een eigen badkamer(tje). Ik heb in een ver verleden hotel-vakanties gedaan, maar dat lag mij niet echt. Geef mij maar de vrijheid om zelf te kunnen beslissen. Wat ons eventueel wel aanspreekt op langere termijn is op een camping in 't zuiden een weekje een huisje huren. Hoeven we tenminste niet meer alles zelf mee te slepen. Maar dan geef je ook weer een stuk vrijheid op. En bovendien kost het pakken meer. Ook droom ik zelf eigenlijk van een mobilhome of caravan. Een huis op wielen, waarbij je alleen nog moet parkeren en een paar dingen uitzetten ... Maar je bed heb je wel telkens mee en je hebt een echt dak boven je kop. En waar je toch vrijheid blijft behouden. Want nu zijn we in de tent afhankelijk van 't weer en moeten we die tent op elke camping ook telkens opzetten en afbreken (en onze matras opblazen, ...).
Hmm ben nog steeds niet overtuigd haha. Heb het er met mijn man over gehad, maar het idee dat we 13 uren moeten rijden, alles mee moeten slepen en zelf moeten koken voor hetzelfde geld en soms zelfs nog duurder! Gaat er bij ons niet in..
Het ligt er maar net aan waar je naartoe gaat. Je noemt een prijs van 2500 euro voor een camping, maar waar wij naartoe gaan liggen de prijzen rond de 1600 euro voor 2 weken (en ons chalet zit daar nog onder), maar je houdt idd wel dat je zelf er naar toe moet rijden en zelf moet zorgen voor je eten. Ik moet er niet aan denken om rond kinderbedtijd al vast te zitten in de hotelkamer. Wel eens geprobeerd om zelf dan al beneden te gaan zitten, maar dan breken ze de kamer af. Ieder heeft natuurlijk z'n voorkeur, maar als het goed bevalt voor jullie waarom willen jullie dan overtuigd worden?
Nou, echt overtuigd worden hoeft niet hoor. Ik denk gewoon dat de kids het wel super zouden vinden. En als de kids op bed liggen in een hotel kun je gezellig op het balkon zitten met een drankje. Ik zie niet veel verschil met een camping en dan voor de tent zitten. Dan kun je toch ook niet weg?
Beide heeft zijn voor- en nadelen. Ik vind beide wel leuk maar wil ik echt een vakantie hebben ga ik liever naar een 5* all in hotel. Ik heb gewoon geen zin om op vakantie ook nog eens te koken en af te wassen etc.. Maar beide vind ik wel leuk. Toch zou ik over paar jaar graag naar campings gaan als de kids wat ouder zijn. Vriend wilt niet zo graag. Hij wilt eigenlijk alleen naar hotels
Wij hebben zelf een grote tent en allerlei spullen om het verblijf aangenaam te maken. Maar ik ben echt geen 2500 euro kwijt, niet eens voor 3 weken. We zoeken een niet te grote camping op met zwembad en speeltuin voor de kinderen. En ik vind het heerlijk: lekker voor de tent met een boekje of gezellig kletsen met man terwijl de kinderen heerlijk spelen met de buurkinderen. Echt een heerlijke vakantie gehad afgelopen jaar, de kinderen konden zelf in de speeltuin spelen (ging wel regelmatig even kijken) er waren leuke buurkinderen waar ze mee speelden. Heerlijk uitgerust terug gekomen. Hotel vind ik helemaal niets: je kunt niet even naar buiten lopen behalve op je balkon. Ik zou me opgesloten voelen. Koken en boodschappen doen vind ik gezellig en de afwas thuis vind er geen bal aan, maar op vakantie is het ook gewoon gezellig lekker kletsen met andere afwassers. Kortom wat de ene geweldig vindt, dat vindt een ander juist gruwel.
Ligt er ook aan of je in her hoogseizoen gaat of niet Wij zijn 2 Keer over de laatste 2 weken van juni geweest en waren voor een ingerichte bungelotent 200 euro kwijt, tol heen en terug 100 euro benzine heen en terug 300 euro en dan eventueel wat je op de camping nog doet en koopt Boodschappen nemen we veel zelf mee maar dat wat we daar kopen rekenen we eigenlijk ook niet mee want als we thuis Zouden blijven Zouden we ook boodschappen nodig hebben Dus Voor 2 weken totaal zon 600 tot 800 euro kwijt voor een volledig ingerichte tent met stromend water en magnetron alleen dan wel in het voor/na seizoen Hoog seizoen is altijd wel een stuk duurder
Wij kampeerden toen ik klein was al vrij basic, dus met vouwwagen, gasfles om op te komen en slaapzakken. Samen met mijn broers en zusje zwierf in de hele camping over met vriendjes, als we honger hadden kwamen we wel terug. Die vrijheid heb je in een hotel of resort niet, tenminste niet degenen waar ik ben geweest. Het is minder gezellig, je hebt minder contact met mensen. Kinderen hebben er minder vrijheid. Op een camping zit je vaak middenin de natuur wat automatisch al ontspannend is.. En ja een hotel heeft absoluut zijn voordelen, maar het gezellige en relaxen van een camping heeft het niet. En dat kun je pas vergelijken als je ooit echt gekampeerd hebt, dus geen sta caravan Volgend jaar gaan we voor het eerst meerdere weken met de kinderen kamperen, in een tent. Primitief maar heerlijk. Mijn oudste verheugt zich er ontzettend op. En oh ja, nog een groot voordeel: onze vakentues kosten echt geen 2500 euro! Voor 1000- 1500 incl alle boodschappen en uitjes zijn wij klaar, en dat is ruim gerekend
Tumtummetje, op het balkon zou je alleen zitten, als je voor je tent zit heb je lekker aanspraak van mensen die langs komen lopen. En als je 3 tenten verderop gaat zitten kletsen of spelletje doen maakt niet uit, want door de tentstof heen hoor je je kind toch wel! Plus er is meer sociale controle: je kunt best even gaan zwemmen ofzo want de buren weten dat je kinderen hebt en roepen je echt wel als er iets is Wij hebben ooit meegemaakt dat een tent mat een gezin erin op een laag gelegen veldje stond en het regende s'nachts een beetje. Die mensen hadden geen grondzeil dus alles nat. Heeft de halve camping s'nachts geholpen, iemand ving de kinderen op, paar mannen groeven geulen om de tent heen, etc. Dat sfeertje, die band vind je in een hotel niet. Als wij gingen bbq-en nodigden mijn ouders vaak het hele veld uit. Hele vriendschappen zijn op campings ontstaan en die duren al jaren. Je merkt: ik hou van kamperen haha! Maar zoals ik al zei: een hotel heeft ook voordelen. Maar zelf vind ik de vrijheid van een camping gewoon fijner.
100% zeer hotel. luxe is wat wij willen op een vakantie. en rust ook. voor ons is dat gedoe met tentje caravannetje buren echt helemaal niks. vind het dus echt verschrikkelijk als je zo op mekaar zit. je hoort alles van elkaar ziet alles van elkaar. en juist dat bemoei gedoe met mensen die dan voorbij lopen aaargh echt vreselijk ,niks voor ons. liever dus een all in hotel. niks moet alles kan. overal word voor gezorgd. je hoeft niet te bedenken wat je nou weer moet eten . je afwas hoef je niet te doen. zoveel fijner. enige nadeel kan zijn dat je dus samen op 1 kamer ligt maar goed op vakantie liggen ze ook niet op kinderbedtijd in bed. en langer dan 1 wk gaan wij toch niet omdat we dieren hebben. een app. zijn wij ook wel voor. met afwasmachine voor je ontbijtbordjes want de rest doen we dan buiten de deur. en de kids die hun eigen slaakamer hebben. wij gaan dus graag naaqr oostenrijk aan het einde van de vakantie ong 300 euro voor 8 dagen. voor verblijf dan.
Het grootste nadeel aan all in hotel is dat je niet zelf bepaald wanneer je eet De meeste hotel openen het restaurant pas om 19.00 uur de kinderen hebben dan allang bere honger en zijn dan vaak ook te moe om nog stevig door te eten, Afgelopen jaar op vakantie geweest naar ene super goed 5 sterren hotel all in en het was heerlijk zeker genoten maar onze zoon van 4,5 praat je niet meer het bed in tussen de middag zodat hij nog fit is bij het avond eten en langer op kan blijven De hele dag in de zon spelen in het zwembad.. Ja daar werden beide kinderen wel moe van! Wij namen tussen de middag gekookte eitjes mee uit het buffet zodat Ze in de avond rond 5 uur iig al wat gehad hadden en dan om 7 uur konden ze nog ene beetje eten als ze dat wouden ( vaak ook nog later omdat 6 uur de mensen al in de rij gingen staan en dan staat er een enorme rij als je aankomt een uur in de rij staan Zodat je om 7 uur meteen kunt eten lukt met 2 kinderen van 3 en 4 echt niet Maar goed je hebt natuurlijk ook hotels waarbij er meerdere restaurants Zijn waarbij je dus wel door kunt lopen
Maar Hippo89: als je all in hebt dan heb je toch de hele dag door eten beschikbaar. Hadden jullie dat dan niet? Hier helemaal geen probleem mee gehad enne 19.00 uur in Turkije is wel 18.00 uur Nederlandse tijd he dus zo laat vind ik dat niet
Ja dat is de eerste dag misschien zo dat het dan voelt als 6 uur Maar straks als de klok weer een uur terug gezet word zeg je toch ook niet ja maar eigenlijk is het een uur vroeger ! Je went daar aan de tijden en daar leef je naar dus het maakt niet uit wat voor tijd Nederland heeft je leeft op dat moment op Turkse tijd En ja er is de hele dag door eten om 8 uur ontbijt tot 11 van 12 tot 14.00 lunch en dan heb je nog rond 4 uur iets met broodjes en cake en dan avond eten en de midnight soup Maar het blijven wel kinderen die willen gewoon warm eten en dat snap ik best Dan nog zitten Ze in Turkse tijd wel om 9 uur in het zwembad en komen er pas weer uit met lunch, dan weer in het zwembad tot Turkse tijd 17.00 uur Dan Zijn ze toch 7 uur aan het zwemmen op een dag daar word je wel moe van of het nou Nederlandse tijd 8 uur is dat ze naar bed gaan of niet Het is en blijft een feit dat je in een ander land zit en dat de zon moe maakt Zeker als je de hele dag aan het spelen bent en dan is voor een kind dat warm eten gewend is in de avond het wel lang wachten tot 7 uur
Aan ene kant heb je daar gelijk in. Maar moet zeggen heb hier helemaal geen probleem mee gehad. Juist op vakantie ga ik geen ritme blijven houden. Dan laten we het op ons afkomen. Er zijn ook all in hotels waar ze wel een kinderbuffet hebben vanaf 18.00 uur. Misschien dat een idee voor een volgende keer?
Snap wel wat je bedoelt. Wij zaten ook al te kijken voor volgend jaar zomer in het hoogseizoen. Als je dan ziet wat ze voor 14 dagen in een stacaravan op een beetje leuke camping vragen dan kun je voor dat geld beter in een hotel zitten. Alleen een hotel vinden wij geen optie met 2 kleine kinderen dus wij kiezen ervoor om zelf een vouwwagen aan te schaffen. Dan heb je het eerste jaar wat meer kosten maar ben je op de langere termijn toch voordeliger uit.
Ik heb nergens ritme, thuis ook niet , in de vakantie hebben de kinderen enorm veel vrijheid ook thuis in de vakantie, laat naar bed etc etc Maar honger in de buik ... Ja ik eet rustig om 8 uur in de avond nog... Vind ik Zelfs heerlijk soms eet ik niet maak ik de kinderen een patatje en als ze in bed liggen eet ik wat van de Chinees ( lusten de kinderen hier niet vandaar dat ik het alleen eet) Als we weer naar een hotel gaan met kinderen dan is het indd naar een hotel waarbij we al wel de mogelijkheid hebben om rond 6 uur te eten