handbage ryan air wie wil even meekijken

Discussion in 'Vakantie en vrije tijd' started by siriel, Jul 21, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Onze dochter (18) gaat binnenkort voor het eerst en alleen vliegen. Nu neemt ze alleen handbagage mee. De trolley koffer voldoet aan de verplichte afmeting (hij is zelfs ietsje kleiner;))
    Nu moeten vloeistoffen apart in een speciale doorzichtige 1 liter zak gedaan worden.
    Zij heeft hierin, haarlak, deo, mascara, tandpasta, gezichtszonnebrand, oordruppels en neusspray. (de rest koopt ze daar wel) Ook heb ik de pil, hoofdpijnpoeder en paracetamol hier in gedaan. In principe hoeven die pillen daar niet bij in volgens mij, maar je moet ze dacht ik wel laten zien. Althans... hier lees je dit, en daar lees je dat..:( Nu zitten ze er overzichtelijk bij, en geeft het neem ik aan geen probleem, en kan ze het in 1 keer laten zien als dat moet. Volgens mij wordt het apart gecheckt.
    Alleen de makeup reinigings doekjes, waar moeten die in? Ik dacht gewoon in de koffer, maar.. het bevat natuurlijk min of meer wel vloeistof.

Volgens mij mag ze ook nog een kleine 2de tas meenemen waar ze dan haar mobiel en papieren handig in kan doen. Maar mag je bijvoorbeeld wel een labello dan nog zo los in die tweede kleine handtas? of een deo, al denk ik dat die deo niet toegestaan is. Maar die kan ze altijd uit haar trolley koffer pakken als het nodig is..
    Een flesje water, mag dat wel? ik denk het ook niet..

De laatste keer dat wij gevlogen hebben is al weer een tijdje geleden, dus heel graag hoor ik ervaringen:D

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    De doekjes is geen probleem, gewoon los bij de rest.

Labello hoort ook in een zakje. Deoroller mag wel, in zakje

Mbt medicatie, ook bijsluiters of medisch paspoort er bij doen.

Klein handtasje mag volgens mij wel maar geen cowboy bag oid... Naast een trolley. Zorg dat er dus nog ruimte is in het trolley, kan ze die er altijd in doen en na de controle weer eruit

Neem aan dat ze allemaal minis heeft? Maar deo tandpasta is ook daar te koop.

Nog een tip, zorg dat ze wat kopien van haar id of paspoort heeft. Mocht ze deze kwijt raken oid. En dan een kopie in trolly, in portomonnee... Zo ook vd verzekeringspapieren

3. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Flesje water mag niet, maar ik zorgde voor een leeg flesje om die na comtrole te vullen op toilet

4. mamiek

mamiek Actief lid

Feb 25, 2016
    448
    7
    18
    Deutschland
    Het extra handtasje moet in de trolley kunnen, dan is het geen probleem.
    Ene keer zien ze het door de vingers andere keer moet het allemaal in de trolley passen.
    Ik heb het 1 keer gehad toen ik met mijn zoon alleen vloog, alle kleine tasjes en jas moest in de trolley... Wat moesten we proppen en de rij liep ondertussen lekker door.. heerlijke stress momentjes... hahah

Maar zorg gewoon dat alles in de trolley zou kunnen dan zit je altijd goed.

5. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,179
    4,491
    113
    alleen vloeistoffen in verpakkingen 100 ml of kleiner mogen mee in een doorzichtige aparte zak, die moet je meestal ook uit de koffer halen.
    Dus de meeste mini's voldoen aan die eisen. een fles water dus niet. van die reinigingsdoekjes doe ik gewoon appart, net zoals de snoetenpoetsers van de kindjes.

De tweede tas moet tegenwoordig vaak in de trollie passen anders willen ze daar ook weleens moeilijk over doen. en let ook op het gewicht, want niet altijd, maar vaak wel bij die goedkope maatschapijen willen ze voor alles extra laten betalen. Ik heb weleens gezien dat een paar meiden, 3 lagen kleding over elkaar heen aan het aandoen waren voor de check in omdat het anders te veel gewicht in de koffer was.

En idd kopien, of paspoort ff inscannen ofzo, dat is erg handig om te hebben.

Spannend dat je dochter gaat vliegen lijkt mij!

6. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Bedankt voor jullie reacties! Ze heeft idd allemaal mini's de Deo is wel een spray ( Mini) mag dat wel of moet het een roller zijn?
    Een extra tas laat ze dan gewoon thuis, geen gedoe met proppen en kijken of het nog past.;)
    Dus labello ook in de doorzichtige zak, dat dacht ik al.
    Wat betreft de pil, paracetamol oogdruppels en neusspray,dat zit in de originele verpakking met bijsluiter. Maar niet iets vd dokter erbij ofzo. Moet dat??
    Extra kopie maken is een heel goede tip, gaan we direct doen!

7. mamameer

mamameer VIP lid

Jan 21, 2014
    8,179
    4,491
    113
    deo spray mini mag gewoon.
    Voor de anticonceptie pil, en gewone neusspray, paracetamol ofzo heb ik nooit een verklaring meegenomen, idd wel in de orginele verpakking.
    Als je echt medicijnen van de huisarts hebt voor bepaalde aandoeningen (zoals insuline injecties bij diabetes, of heparine spuiten bij bloedstollingsziektes e.d.) zou ik wel even langs gaan en overleggen of zo'n medisch paspoort nodig is.

8. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Spannend dat je dochter gaat vliegen lijkt mij![/QUOTE]

Ja heel spannend! Zelf zijn wij al op vakantie dus iemand anders brengt haar weg . Wordt een spannend avontuur voor haar:D

9. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    Buiten die "standaard" pillen heeft ze geen echte medicijnen, ze zitten in de originele verpakking, dus dat moet goed komen:D
    Ze had nog ruimte genoeg in de plastic zak van 1 liter, dus heb het daar in zitten, mooi overzichtelijk allemaal.

10. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,726
    2,411
    113
    Dat was voorheen het geval bij Ryan Air, maar dat is niet meer. Je mag nu een kleine handtas meenemen naast je koffertje.

11. tinekuuuh

tinekuuuh Lid

Apr 19, 2012
    87
    0
    6
    NULL
    NULL
    De extra handtas hoeft niet meer in de trolly te passen dit is sinds kort veranderd.. 😃 ik had een luiertas mee als extra tas was geen probleem.. voorheen moest hij altijd bij de trolly in ja.. nu niet meer..

12. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

Nov 17, 2014
    4,059
    21
    38
    Female
    Zou dat tasje evengoed meenemen, ze heeft op bestemming ook een tas nodig voor portomonne etc toch?

13. Amare

Amare Niet meer actief

Wij moesten het twee weken geleden toch echt nog in de trolley doen .

14. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,726
    2,411
    113
    Dan is er niet juist gehandeld Lise186, het staat duidelijk op de website van Ryanair dat je een kleine tas van max. 35x20x20 cm extra mee mag nemen. Of was de tas groter dan dat? Ik heb er in februari geen problemen mee gehad.

Wat ook nieuw is dat je ingecheckte bagage mag groeperen. Dus als je bv. twee koffers van 15 kg bij boekt, dan mag er ook een 17 en een 13 zijn. Mocht voorheen absoluut niet volgens mij. Maar ik vertrouwde het niet helemaal, dus dat stukje van de website had ik uitgeprint en voor de zekerheid meegenomen naar het vliegveld. Was niet nodig, maar had geen zin in eventueel gezeur.

15. siriel

siriel VIP lid

Nov 15, 2010
    5,123
    2,957
    113
    Female
    En dat is dus net het probleem... je leest zoveel tegenstrijdigheid. Op de site van hen zelf staat bovenstaande inderdaad. Maar ik snap dat mijn dochter eerste keer vliegen alleen al enorm spannend vindt, dus zit ze niet te wachten op een probleem straks bij de tassen.
    We hebben haar koffer even helemaal ingepakt, en een extra tas laat ze achterwege. Ze heeft een handtasje (clutch) waar haar ticket/mobiel en pinpas in kunnen. Mochten ze daar dan nog moeilijk over doen, past hij altijd in de handbagage koffer.
    Spannend allemaal, ben benieuwd wat ze er van gaat vinden.
    Iedereen bedankt voor het meedenken:D

En ze heeft meteen een reden om een leuke tas te shoppen als ze aankomt op de bestemming;)

16. nijn37

nijn37 Fanatiek lid

Aug 13, 2006
    2,726
    2,411
    113
    Prima opgelost dan toch? Ik snap ook dat ze het spannend vind en daarom ook geen risico wil nemen. Ik had omdat ik het niet 100% vertrouwde dus het betreffende stukje van de website uitgeprint (in het Engels), maar dan nog moet je het natuurlijk wel aandurven om eventueel de discussie aan te gaan. Ik snap dat ze dat niet ziet zitten en voor de veilige weg kiest. Hopelijk heeft ze een geweldige vakantie.

Share This Page