Bloedprikken, hysterscopie is nu het plan. Degene bij wie ik ben geweest is hoofd afdeling gyn zag ik. In NL is Semen al gedaan, moest uitslagen uitstrijkjes me nemen en het dossier van de gyn hier met bevindingen rondom MA en na MA. Ik heb in totaal 5 mk gehad. Hier in NL zouden ze al bloed geprikt hebben ware het niet dat degene die het formulier in moest vullen geen flauw idee had wat ze aan moest kruisen en dus heb ik dat traject stop gezet. Laatste bezoek in NL bij de Gyn was verre van positief. Aangegeven werd dat ik gewoon koffie mocht drinken, alcohol mocht nemen, ovulatietesten maar grote onzin was en ik gewoon nog maar even 5 jaar moest proberen, de inwendige echo geen vreemde dingen liet zien dus waar mijn pijn na de ma vandaan kwam had ze geen verklaring voor..... dus vandaar de overstap naar Gent.
Jemig zeg, wat een verhaal en zo allemaal niet erg positief nee. Ik hoop dat jullie nu wel echt het traject in kunnen en geholpen kunnen worden!
Wat ik het meest moeilijk vind is dat zowel de gyn in NL, als gister, gewoon geen aandacht hebben. Ik kan mijn verhaal en vragen nergens kwijt. Het lijkt wel of er nergens tijd is, en als je wat verteld dat het langs ze heen gaat, er wordt in ieder geval niet op gereageerd. Mijn vriend is nuchter en altijd positief. ziet overal het goede van in en zelfs hij heeft nu zoiets van "ok... wat nu" en vol vragen.
Wat stom dat het zo is gelopen! Ik was een stille meelezer en had echt gehoopt dat je goed geholpen zou gaan worden en dat je weer een positieve boost zou krijgen. Het is gewoon balen dat je je niet gehoord voelt, dat is nu in dit stadium juist belangrijk lijkt me. Ik denk dat je dit bij je volgende afspraak ook prima kunt aangeven. Succes in ieder geval!
Ik denk dat je op de verkeerde afdeling bent geweest. Het hoofd afdeling fertiliteit is prof de sutter. Dit is geen algemene gynaecologie.. Ik geloof Nl niet dat je onder haar regime zo behandeld wordt.. Bloedprikken en hysteroscopie zijn standaard. Dit betekend iig niet dat je naar huis gestuurd wordt. Ze gaan dus echt wel op zoek naar een oorzaak. Besef wel dat de kans er is dat ze niet naar je vorige partner kijken. Dus dat die miskramen voor hen niet meetellen. Waarom zou je geen koffie mogen drinken? Of geen alcohol mogen? Ovulatietesten zijn meer voor jezelf. Zkh hebben hier niet veel aan omdat de precieze eisprong niet vastgesteld wordt. Onaardige vraag maar zeker niet onaardig bedoeld. Wat is je verwachtingspatroon van artsen? Alles klinkt Nl alleen maar negatief terwijl er toch ook echt dingen positief zijn. Het is niet zo dat je naar huis gestuurd bent of zo. Eerlijk kan ik me niet voorstellen dat een gyn je voor 5 jaar naar huis stuurt. Slaat kant nog wal. Inwendige echo's gaven hiervoor nooit een vreemd beeld. Dus ik werd ook naar huis gestuurd terwijl m'n baarmoeder voor 3/4 gevuld was met septum. Ze zien op een echo gewoon niet alles.. Vraag me af hoe t mentaal met je gaat? Trek je t allemaal nog wel en dat het relativeren daar misschien moeilijker door gaat? In België gaat de zorg heel anders dan hier, het accent is heel anders, je zit vol spanning en bent zon traject gewoon beu. Je wil geholpen worden.. en sls t dan net anders loopt of lijkt te lopen kan dit op jullie echt een andere impact hebben dan bedoeld was. Heb je een afspraak voor een hystero gemaakt? En ook meteen een vervolg afspraak? Je kunt altijd mailen dat eea niet duidelijk is. Je krijgt altijd antwoord! Laten we hopen dat deze arts z'n dag niet had en jij vol spanning en dat de communicatie daardoor slecht was. Ze gaan iig de onderzoeken inzetten en daarna verder zien. Voordat bij ons het traject Gent afgesloten was heeft 6-7 maanden geduurd. Er gaat veel tijd inzitten hou hier rekening mee.
Je zit trouwens ook in de Facebook groep herhaalde midkramen toch? Zou je ervaring daar ook eens delen.
Nee zit niet in de Facebook groep. Mentaal gaat t verder ok, enige wat ik eigenlijk steeds hoop is dat ze luisteren. Tuurlijk is het positief dat er onderzoeken volgen, wat ik niet positief vind is dat ik mijn vragen niet kwijt kan.
Mail ze even. Heb je t adres? Mocht je interesse hebben er is een fb groep afgeschermd waar je met dit soort vragen/opmerkingen terecht kunt. Vele daar zijn zelfs nog een stap verder dan Gent gegaan.
Ja ik heb zowel mail als telefoonnummer. Dus kan beide doen. Zag trouwens net dat ik het verkeerd onthouden heb, mevrouw roelens is hoofd verloskunde. Ik begrijp zelf niet geheel waarom de keuze is gemaakt me daar in te delen, maar goed sta er nu geregistreerd, gesprek is geweest en van hieruit verder. Heb gister en vandaag even een pauze geprobeerd in te lassen, even wat rust.. dingen op een rij en het bezoek aan Gent een plekje geven. Wil gerust nog van alles typen, en heb facebook ook overwogen, maar open als ik ben heb ik een niet leuke PB gehad van iemand die blijkbaar twijfelt aan mijn verhaal. Zeer pijnlijk in de situatie waarin ik zit, en ook echt niet waar ik op zit te wachten. Ik heb het al moeilijk genoeg momenteel met welke keuze en stappen nog wel en niet verstandig zijn. Erg jammer zeker gezien je op een forum als dit juist jezelf wil voorzien van info, en steun wil halen uit ervaringen van anderen, je gevoel en verhaal wil delen. Voor een ieder die twijfelt aan mijn verhaal, lees dan niet mee. Zat verhalen hier die meest vreemd zijn en niet kloppen, prima, maar een beschuldiging als deze is in mijn situatie zwaar ongepast.:x Ben inmiddels Senior member, help mensen ook met info waar ik kan.
Ik snap de twijfels bij je verhaal wel eerlijk gezegd. Heb ik in een ander topic ook al geschreven. Het is niet duidelijk hoeveel miskramen je hebt gehad, want het is telkens iets anders als ik je berichten teruglees. En daarbij vind ik dat je wel erg hard van stapel loopt wat betreft hulp zoeken. Je hebt in september een ma gehad en wil nu hulp van het ziekenhuis, maar welke hulp dan? Je hebt een cyclus en je kan zwanger worden, na 2 miskramen (of zijn het er toch meer?) wordt er meestal niet meteen onderzoek gedaan. En ik snap dat je qua leeftijd niet veel tijd meer hebt (al heb je misschien nog wel 4 jaar), maar een ziekenhuis kan ook geen wonderen verrichten. Ik vraag me af wat je nu concreet voor hulp verwacht van het ziekenhuis. Wil daarbij nog wel zeggen dat ik voor je hoop dat je snel zwanger bent, en blijft.
Ik hecht meer waarde aan de huisarts van mijn vriend, die heeft aangegeven dat er nu echt wat moet gaan gebeuren dan aan een mening van iemand van forum dat ik te hard van stapel loop. Mijn eigen huisarts en gyn waren niet meewerkend, en dan is een volgende stap om het elders te gaan zoeken logisch. Gezien mijn leeftijd was de keus voor Gent voor de hand liggend. Steeds vroege miskramen en niet zwanger kunnen worden, bijna 38 zijn, waren ruim voldoende reden verder te gaan. jammer als je mening anders is, maar zo zit het. Kan prima foto's uploaden hier hoor, van alle brieven , verwijsbrief, etc van de artsen, maar waarom zou ik. Ik heb liever dat jullie dan niet meelezen. Of geef tips waar ik wat aan heb en mee verder kan, nuttige medische info, ervaringen, mogelijke stappen verder etc.
Ik heb het idee dat er meer aan de hand is. Oa psychische klachten. Het afhaken voor een bloedonderzoek nav miskramen, geen bloed kunnen of willen prikken, angst voor afspraak. Over iedere arts of zorgverlener klachten, tijd willen, je verhaal willen doen. Daar zijn psychologen en psychiaters voor. Artsen zullen binnen uiterst empatische wijze je met je medische uitdagingen willen helpen maar het zijn geen geestelijk zorgverleners voor grotere problemen. Desondanks hoop ik dat je wens vervuld mag worden en ik zou een hulpvraag gaan stellen binnen geestelijke gezondheid.
Nu geef je weer geen duidelijkheid over het aantal miskramen. Heb gewoon het idee dat het niet klopt wat je schrijft, of dat je het aandikt ofzo. Ben je met de gyn nog in gesprek gegaan of meteen overgestapt naar Gent? Vind dat gewoon raar, want als je in gesprek gaat kom je vaak een stuk verder en krijg je vaak meer begrip, als het terecht is. Wat dat betreft vind ik je te hard van stapel lopen, vind het gewoon raar dat je bij de eerste die niet genoeg in actie komt naar jouw mening overstapt. En blijkbaar ben ik niet de enige die het raar vind allemaal. Ik houd gewoon van eerlijkheid en daar twijfel ik nu aan. Sorry als het niet terecht is.
De gyn in Nederland heeft mij gemeld zoals ik al had geschreven: Ik mag alcohol, ik mag koffie, ovulatietesten zijn onzin en ik moet het nog maar 5 jaar proberen. Ik kwam daar niet verder mee. Verder in antwoord op de vraag mbt prikangst: voor een ieder die zijn twijfels heeft, heb ook al aangegeven dat ik hiervoor hulp heb gezocht dmv EMDR. Wie mee wil lezen en me wil helpen, voel je vrij. Wie mij niet gelooft, haak alsjeblieft af, dit is het laatste wat ik typ om eea uit te leggen, ik ga vanaf vandaag verder met mij te richten op de behandelingen, mijn vragen rond te krijgen en deze te stellen aan het ziekenhuis. Ik begrijp werkelijk niet, als ik in deze tijd zit, dat ik bekritiseert wordt , wie ben je als persoon om zo te oordelen. Helaas kan ik er niet tegen om als leugenaar uitgemaakt te worden en schrijf daarom hier nog op terug. maar vanaf nu blijf ik doorgaan met mijn vragen stellen online, en mensen ook antwoorden op hun vragen, dit is namelijk waar dit forum voor bedoeld is. Fake profielen, prima, ga daar dan lekker de aandacht op richten mocht er verveling ontstaan, maar voor mij persoonlijk is het mentaal al zwaar genoeg om eea te doorlopen en richt me liever op hoe ik zwanger kan gaan worden. Ik had OOK liever hier in NL een positief gesprek en vervolg gehad.. ipv uren rijden naar Gent !!!!!!
Ik heb je inderdaad een pb gestuurd, heb het bewust niet in je topic aangekaart, maar gezien je er zelf over begint, reageer ik hier ook even. Ik heb inderdaad gezegd dat ik twijfel, niet aan jouw verhaal, maar de details ervan ( dus geen beschuldiging zoals je zelf zegt) In juli zeg je nog voor het eerst zwanger tr zijn, waar je later zegt meerdere( het aantal is wisselend) miskramen te hebben gehad. Iedere behandelaar die je hebt gezien is niet goed of luisterd niet. Net zoals iemand zei: ik denk dat er meer aan de hand is. En zoals ik in m'n pb ook al zei: ik vind het heel erg voor je wat je mee maakt en ik hoop dat je snel door een ziekenhuis geholpen wordt.
het zou fijn zijn als we elkaar gewoon konden HELPEN. ipv wantrouwen en maar spitten wat echt is of niet. Ik zit hier simpelweg niet op te wachten, ik heb genoeg aan het traject momenteel. Het gaat mij ervan weerhouden hier nog info te vragen en ervaringen te delen. Belachelijk !
Ik lees heel vaak berichten van forumleden terug om aan wat meer info te komen, dat kan je spitten noemen, ik doe het om meer info en duidelijkheid te krijgen. Bij jou kreeg ik alleen maar twijfels omdat dingen niet klopten. En of wat je nu typt waarheid is of niet, je weet zelf ook wel dat je niet de meest betrouwbare persoon bent, en dan weet je heel goed waar ik het over heb. Dus ja, vandaar ook mijn twijfels. Verder wil ik het hierbij laten en je veel succes wensen met zwanger worden.
Maar meid, sommige dingen dringen ook niet echt tot je door. Je verhaal klinkt herl verwarrend. Je bent met 2 verschillende partners nu een tijdje bezig om een kindje krijgen. Ik neem aan dat er een tijdje tussen de partners heeft gezeten? Want dan moet je het gedeelte met je eerste partner echt even los zien.. Hoe lang ben je met je huidige partner bezig om zwanger te raken? Want idd in je geschiedenis schrijf je steeds iets anders. Dat maakt t gewoon verwarrend. Er is in Nederland geen een gyn die tegen je zegt probeer het masr 5 jaar. Iedere arts weet dat je na een jaar zonder zwangerschap recht hebt op bepaalde onderzoeken en na 1,5 -2 jaar de mmm in gaat. Je geeft aan in Nederland niet geholpen te worden, terwijl je zelf meerdere onderzoeken afkapt? Vervolgens ga je op eigen initiatief naar Gent waar echt de besten zitten en voel je je daar weer niet goed behandeld. Wat moet een arts in jouw ogen doen om je te kunnen helpen? Het is niet zo dat een arts die luisterd je de maand later zwanger heeft hoor. Je krijgt zowel in Nederland als in België allerlei onderzoeken aangeboden en niks is goed genoeg. Als de artsen vinden dat hebt nog maar moet proberen krijg je deze onderzoeken niet. Het gaat jd blijkbaar niet snel genoeg of zo maar begrijp wel dat je zelf later aan kinderen begint ( even niet naar omstandigheden gekeken), dit toch wat risico's met zich meebrengt en je niet kunt verwachten dat artsen nu alles ineens volgens jouw manier moeten doen. Er zijn zoveel protocollen etc waar ze zich aan moeten houden.. Als je dan ook een verhaal hebt wat hier en daar niet helemaal sluit maak je t voor jezelf echt moeilijk. Geef t de tijd nu. Je kan niks anders.. de onderzoeken zijn ingezet dit heeft nu tijd nodig. Daar valt niks aan te doen. Je dit imo op de best mogelijke plek maar hou sltijd in je achterhoofd dat het ook mogelijk kan zijn dat t niet gaat lukken of anders gaat dan jij wil. Ik wil je ook echt aanraden nog eend met je huisarts te overleggen. Leg de hele situatie voor en laat hem oordelen. Je geeft asn dat t mentaal allemaal ok gaat maar je berichten zeggen wat anders. En waarom niet een keer een gesprek met een mentaal coach, psycholoog oid? Ongewenst kinderloos zijn vergt heel veel van je. Het id geen schande om hieraan toe te geven.
Ho even,en dit is serieus het laatste wat ik erop antwoord. Ik heb! Overleg met mijn huisarts,gehad en nog steeds. Ook zij weet dat de afspraak bij de gyn zo gegaan is, en er is wel degelijk daar gezegd probeer het nog maar 5 jaar want er is tegenwoordig geen reden meer voor vrouwen,op 43 kun je makkelijk kinderen krijgen geen probleem. Ik heb dit niet gezegd, dit IS gezegd. Zoals iedereen in dit proces heb ook ik mijn up en downs, zoals zoveel anderen op dit forum. Ik wordt uitgemaakt voor leugenaar en dat dingen niet tot mij doordringen?? Sorry maar dat gaat me serieus te ver. Waarom zou ik nog dingen vragen en delen met wantrouwende en beoordelen forumleden. Dat er mensen hier fantasie verhalen hebben is mij ook wel opgevallen, maar helaas is het bij mij realiteit. Lees niet meer mee als je me wantrouwd, lees mee als je tips hebt. Fijne dag.