Er word juist hulp geboden, nl geestelijke hulp aanvaarden. Emdr voor naalden is niet genoeg om dit aan te kunnen. Verder, mijn oom is huisarts. Als er stellen komen met actuele psychische, en dan ook grote psychische problemen en een aanvraag voor een fertiliteits traject wordt dit zwaar ontmoedigt vanuit de richtlijn van de Nederlandse zorg autoriteit. Dit creëeren huisartsen en in dit geval gynaecologen samen. Zodra je problemen aantoonbaar achter je liggen is hulp wél mogelijk. Nog een motivatie om er iets aan te gaan doen.
Ik denk dat iedereen die hier gereageerd heeft het beste met je voor heeft en er ook niemand is die zegt dat je een leugenaar bent. Er zijn alleen twijfels. Je wilt tips? Mijn tip is dan: ga eerst met een psycholoog in gesprek. Als je nu al niet lekker in je vel zit en er komen nog een berg met hormonen bij, dan ga je je echt ongelukkig voelen.
Jeetje meid. Er wordt geprobeerd je te helpen. En dat er twijfels zijn omdat je wisselende verhalen geeft is toch niet gek? Er worden nog steeds vragen gesteld om je te helpen. Als je daar nou eens antwoord op geeft ipv jezelf zo te verdedigen.. Eerlijk wil je graag helpen maar niet op deze manier..
Oh ja en over die 5 jaar proberen. Eerlijk gezegd denk ik dat je dit verkeerd opvat. Dat de gyn bedoeld dat je je drukker maakt over je leeftijd dan dat nodig is. En dat je je over 5 jaar hier pas echt zorgen over hoeft te maken. Je hebt in sept een mk gegad? Daar zit je pas 5-6 maanden na. Dat je nu kog niet zwanger bent is ook voor iemand van 25 niet gek.. Denk dat als je je verwachtingspatroon aanpast het is een stuk beter te behappen is.
Om eerlijk te zijn snap ik meflower wel... ze heeft een vurige kinderwens en er wordt door een huisarts gezegd dat er NU actie ondernomen moet worden... om de druk even te verhogen. Alle mmm meiden weten al wat voor een druk de mmm kan opleveren, laat staan als je zelf ook nog een leeftijdsdruk voelt. De angst dat het nooit gaat lukken of uiteindelijk te oud zult zijn is iets wat we allemaal weleens gevoeld hebben lijkt me. Ze opperen niet voor niets dat je maatschappelijke hulp kunt krijgen als het teveel wordt. Ik twijfel niet aan het verhaal, maar ik kan wel bijna je wanhoop voelen in je berichten en wat dat betreft staan wij helemaal machteloos hier op het forum. Meer dan naar je luisteren kunnen we denk ik niet.
Dus ik heb psychische problemen ? dat wordt nu even zo als stempel op mij gegeven? Talloze dames hier op ZP die proberen zwanger te worden, waarbij het traject langer is dan normaal of moeizaam verloopt, hebben zowel positieve momenten als dips. Daar heb je echt niet gelijk psychische hulp bij nodig hoor. Daarnaast, de dame van EMDR is ook psycholoog en we hebben naast de sessie verder een prima gesprek gehad. Had zij gedacht dat hier verder hulp in nodig was geweest, had ik dat ook wel gehoord.
Dank je! je beschrijving klopt. Ik ben naar mijn ha gestapt op een gegeven moment, en helaas is daar weinig begrip. Mijn vriend is naar zijn ha gegaan, ook ivm onderzoeken en daar is dat aangegeven. Zijn huisarts was de eerste die me naar mijn gevoel ook gewoon begreep.Dat gaf gevoel van opluchting. Al kun je op je 45 ste nog kinderen krijgen, dat is niet wat voor mij een keuze is. Ik ben al lang bezig, het verhaal is redelijk complex en ik vind het zeer jammer dat ik nu bestempeld wordt als iemand met psychologische problemen en maar moet gaan praten ergens en verhalen aandik. Ik sta voor mijn gevoel met mijn rug tegen de muur met een vraagteken van "waar wordt ik wel gehoord" THATS it. Iedereen heeft hier ups en downs, ik heb daarbij angst voor naalden en mentaal is het niet zwanger kunnen worden zwaar en een lange weg, maar dat wil niet zeggen dat ik een of andere psychoot ben.
iemand die onschuldig de gevangenis in gaat, en gedwongen wordt schuld te bekennen, kan op een gegeven moment ook niet meer op alles maar even een helder antwoord geven. Het hele wantrouwen slaat nergens op. Ik snap ook werkelijk niet waar men de tijd van haalt, serieus ik ben nu al de hele ochtend bezig , mezelf te verdedigen. wat een onzin.
Wauw, er worden hier flink wat aannames gedaan zonder dat ze MeFlower ook maar kennen. Van een paar berichtjes op een forum kun je niet indiceren dat iemand dringend psychische hulp nodig heeft! Echt, als je niet weet waar je het over hebt (of over wie je het hebt) zeg dan alsjeblieft niks. Daar heeft namelijk niemand wat aan.
Niemand die je voor gek verklaard hoor. Ik weet heel goed hoe je je voelt. Maar als het echt zo gezegd dat je het nog 5 jaar moet proberen waarom dan niet direct een 2nd opinion aangevraagd? Dat ze je naar huis sturen met nog een half jaar proberen is logisch maar 5 jaar slaat gewoon nergens op. Heb je dit niet aangegeven? Vertrouw nu op Gent en geef het even de tijd. En zie de tips voor mentale steun niet als aanval. Het is goed bedoeld en ksn je serieus helpen om een traject dragelijk te maken. Zoals je reageert klinkt t niet dragelijk. En wijs blij dat mensen de tijd hebben anders had je geen reacties gehad. Dat is ook niks.
Nou jemig idd! Ik volgde dit topic en snap niet waarom dit zo uit de hand loopt ineens? Amare, waarom zou je zo'n bericht sturen? Zelfs al liegt ze alles bij elkaar, zolang het jou persoonlijk niet raakt, waar bemoei je je mee? Stap uit dit topic en klaar. MeFlower, ik herken je negatieve ervaringen in de MMM! Ik ben er helemaal mee gestopt en heb zelf mijn cuclus weer normaal gekregen door eea (voeding, afvallen, afbouwen medicatie etc) aan te pakken. Ik pm je later even terug want jongste heeft studiedag.
Ik heb het zeker aangegeven. maar werd gewoonweg afgewimpeld en er was verder geen gesprek mogelijk. Ik heb er zelfs later nog een keer voor gebeld. ( dezelfde middag nog) ook met de vraag waarom er 6 weken naar een volgende afspraak tussen moest zitten om slechts bloeduitslag te bespreken. Maar ze hadden er geen antwoord op. maar goed. dit heb ik destijds ook geschreven.
Om welke bloeduitslagen ging dit? Op sommige heb ik ook echt 6 we ken moeten wachten. Duurt gewoon zolang. Bloedstolling kan langer duren masr vooral chromosoomonderzoek duurt snel zo lang.
Staat overigens ook iets over in mn topic afgewimpeld maar sta met werk nu.. dus kan link niet zo plakken
Heb ik jou eerder 'aangevallen'? Je naamt komt me niet bekend voor maar het zal dan wel te maken hebben met je manier van communiceren. En fijn dat ze het hier plaatste zodat je er gelijk op in kon haken. En idd heel netjes om iemand een rotgevoel te geven.
Ik heb zelf ook een rot gevoel door de MMM, ik heb dan geen leeftijds druk maar wel rare uitspraken mee gemaakt. Bij onze zoon ben ik spontaan zwanger geraakt. En omdat mijn man en ik hem hebben en beiden onder de 30 zijn moeten we gewoon nog maar een halfjaar proberen. Ondanks dat ze aangaf dat als we onze zoon niet hadden in aanmerking kwamen voor vruchtbaarheids behandelingen omdat mijn man zijn zaad zo slecht is. Probeer positief te blijven en anders ergens een seconde opinion laten doen? Desnoods via de ha van je vriend aanvragen?
Ik zie veel topics waarvan als ik ze lees denk ja hoor... en mn vraagtekens erbij zet. Maar eerlijk, ik scroll door en laat het voor wat het is. Wat levert het op om iemand in twijfel te trekken en dat online of pb te uiten.ik vraag het me serieus af. Wat levert t op??? In het ergste geval, zoals bij mij nu dat men er volledig naast zit, doe je iemand gewoon pijn ermee. De fake profielen en berichten, veel al geplaatst door kortstondige junior profielen verdwijnen weer en zijn zo makkelijk te herkennen. Lach erom en haal je schouders op. Ik zou nu met andere zaken bezig moeten zijn ipv dit gezeur en onterechte vervuiling van dit topic. Ik zie geen hulp aanbod in iemand je twijfels uiten. het spijt me. En als het bedoeld was een k*t gevoel te veroorzaken dan is het goed gelukt. In het Zh al niet gehoord voelen en dit er ff overheen, plus alle goed bedoelde tips van mensen die mijn verhaal niet eens kennen en het zelf psychotisch wordt bestempeld. Ik was zo netjes na Gent een update te schrijven voor mensen die daarom vroegen en mee leefden.interesse... Had ik het maar nooit gedeeld!