Veloretti fietsje buiten laten staan

Discussie in 'De lounge' gestart door Cinnabun, 12 sep 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cinnabun

Cinnabun Lid

26 dec 2018
    87
    39
    18
    Vrouw
    Utrecht
    Ik wil zo’n leuk Veloretti maxi fietsje kopen voor mijn zoon (tweedehands).

Maar nu vraag ik me af: blijft hij een beetje mooi als hij continu buiten staat in weer en wind?

We hebben geen zin om zijn fiets elke keer door de woonkamer naar de schuur te sjouwen. Ik ben benieuwd of er ervaringsdeskundigen zijn :)

2. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.292
    10.263
    113
    Als je een fiets niet in een schuurtje zet zal hij eerder roesten. Kun je er geen kleine hoes overheen trekken?

3. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.174
    4.485
    113
    Vooral de schroeven en het stuurtje zullen sneller gaan roesten als hij veel buiten staat. Ook de ketting heeft meer te voor duren, al zit deze bij de maxi wel in een ketting kast.
    alle lagers zullen ook iets eerder slijten omdat het nat kan worden.

maar zo lang doen ze op die leeftijd meestal niet met een fiets. Hoe staan jullie eigen fietsen? Ook buiten? Of wel in de schuur?

4. MMW

MMW Fanatiek lid

29 dec 2013
    1.236
    447
    83
    Hmm, ze worden er niet mooier van, maar ze roesten ook niet vreselijk snel. Wij wonen aan een pleintje en hebben zelf zo’n Veloretti loopfiets buiten staan en een aantal buren hier ook. Iemand heeft ook zo’n hele grote driewieler variant en ik heb het idee dat die wel wat sneller roest.
    Zelf ook geen zin om steeds met alle fietsen te slepen, maar ik vind het ook gewoon gebruiksvoorwerpen.

5. Dubbelgeluk

Dubbelgeluk VIP lid

18 mei 2013
    13.073
    12.030
    113
    Ik zou dan een niet te mooie 2e hands kopen. Die van mijn zoontje gaat iedere avond de berging in, maar zag er 2e hands nog als nieuw uit. Ik zou het voor een zgan zonde vinden.

6. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Kun je geen klein afdakje maken? Ik heb onze fietskar onder een simpel laag afdakje staan van 4 palen + golfplaat

Deel Deze Pagina