Handdoeken drogen niet meer af

Discussie in 'De lounge' gestart door angel229, 14 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel229

angel229 Niet meer actief

Ik sta min of meer voor een raadsel. Mijn 'oude' handdoeken nemen sinds de verhuizing (5 mnd geleden) geen vocht meer op. Ik heb de handdoeken al een jaar of 5 en toch al vrij veel gewassen. Nu zijn we verhuisd en sindsdien is het hopeloos. Ik heb echt geen idee waar het aan kan liggen. Iemand een idee? Ik doe ze na het wassen in de droger en bewaar ze in de badkamer, deed ik in oude huis ook.

2. kristalhelder

kristalhelder Bekend lid

21 aug 2011
    743
    0
    16
    Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat je wasverzachter gebruikt? Maarja dat zou het "raadsel" niet verklaren waarom het in het oude huis niet zo was. Misschien hebben ze heimwee :p

3. Leeuwtje83

Leeuwtje83 VIP lid

8 mei 2008
    9.079
    313
    83
    Vrouw
    Software Engineer
    Nieuw-Zeeland
    Ben je veranderd van wasmiddel, of wasverzachter?

4. This is me

This is me Fanatiek lid

15 okt 2010
    3.149
    0
    0
    Is je nieuwe badkamer vochtiger dan de oude?

5. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Denk ook aan de wasverzachter icm de droger. Had je voor de verhuizing geen droger? Of andere wasverzachter?

6. angel229

Ik had zowel een droger als hetzelfde wasverzachter. Wel van Ariël naar Robijn overgestapt. Gisteren heb ik een lading zonder wasverzachter op 60 graden gewassen en met nog een rest Ariël wat ik had staan. Ben benieuwd of dat het is.

Denk niet dat deze badkamer vochtiger is. Wel beter geïsoleerd als oude huis.

7. tassie

tassie Fanatiek lid

23 mrt 2006
    1.888
    0
    36
    Alleen met wasmiddel wassen, wordt het vanzelf beter.
    Van 1 keer wasverzachter komt het niet. Het zal ook niet opgelost zijn na 1 keer zonder. Het wordt steeds erger als je wasverzachter blijft gebruiken en heeft ook een paar wassen nodig om beter te worden. in het vervolg gewoon niet bij elke was doen. Is ook niet nodig als je ze in de droger droogt.

8. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Heb je de wasmachine na het verhuizen goed gereinigd? Soda erin en kookwasprogramma draaien (zonder was).

9. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dan gok ik dat het de wasverzachter is.
    Ik gebruik geen wasverzachter als ik de handdoeken was. In de droger worden ze toch wel zacht, daar heb je geen wasverzachter bij nodig en van wasverzachter gaan ze over het algemeen niet bepaald fijner afdrogen, omdat ze dan minder vocht opnemen :(

10. Annabel274

Annabel274 Fanatiek lid

19 jul 2012
    2.370
    109
    63

Grappig, wist ik helemaal niet. Ik vind het alleen altijd zo lekker ruiken :)
    stop ik er ook maar mee, want ze gaan toch de droger in daarna!

Weer wat geleerd hier;)

11. angel229

Ja, heb ik pas geleden nog gedaan.

Ik gok echt de wasverzachter. Dus die ga ik maar eens helemaal weglaten. Ze komen idd toch zacht uit de droger.

Deel Deze Pagina