Handdoeken leggen aan zwembad

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Yellowsun, 29 jan 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Ik doe er niet aan mee.
    Kom ik ergens waar geen stoel/bedje vrij is en de handdoekeigenaar nergens te zien, dan gaat het handdoekje netjes aan de kant.

    Ben ik klaar, dan vertrek ik met mijn spullen.

    Ga ik zwemmen dan liggen mijn spullen ergens aan de kant op een hoopje.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  2. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Ik lees dit nu al een paar keer, maar hoe weet je dan zo zeker dat deze mensen zelf niet even weg zijn en 10 minuten later terug zijn en hoe weet je überhaupt wie er bij de handdoeken horen? Je gaat er neem ik aan niet eerst een halfuur naast staan om vast te stellen dat je deze bedjes kan gebruiken?
     
    Relax, Clairemin en Sado vinden dit leuk.
  3. Nellie4

    Nellie4 Fanatiek lid

    25 jan 2017
    4.632
    7.300
    113
    Zeker vreselijk, maar volgens mij ligt dit niet zozeer aan Europa of het land, maar meer aan het type accomodaties dat je boekt. Ik ga al mijn hele leven in Europa op vakantie maar ik heb het nog nooit meegemaakt.
    Maar ik hou sowieso meer van het kleinschalige en ben meer van actieve vakanties. Dus dat zou ermee te maken kunnen hebben. De hele dag langs een zwembad liggen heb ik eigenlijk nog nooit gedaan.
     
  4. consider

    consider VIP lid

    24 jan 2008
    13.989
    1.806
    113
    Provincie Groningen
    Klopt bij de kleinschalige hotels heb je dit veel minder.
    Maar bij grote hotels in de caribean heb ik dit ook nog nooit ervaren. Daar is het in, onze, zomervakantie minder druk en is er genoeg plek bij het zwembad. Daarnaast zijn de zwembaden groter en zijn er ook vaak meer ligbedden.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  5. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    14.832
    25.929
    113
    Vrouw
    Als ze 10 minuten weg zijn dan zijn ze weg.
    Als ik 10 minuten weg ben neem ik ookmijn spullen mee.
    En als iedereen dit doet zijn er altijd bedjes genoeg.

    En er is ook wel verschil tussen een rij bedjes met alleen een handdoekje. Of met grote tassen met zonnebrand, boeken, speelgoed, kleding etc. Ernaast ligt. Vaak zit daar dan ook wel iemand bij en is de rest zwemmen. Dan kan je gewoon vragen natuurlijk.

    Mocht het voorkomen dat ze alleen juist een ijsje aan het halen waren dan maak ik wel weer plaats hoor. Of we delen de plek.

    Voorval in een zwembad. Ik was er met zoon en vriendje van zoon. Hele tijd gezwommen. Tijd voor een frietje. Frietjes gehaald en op zoek naar een tafeltje. 10 tafels met stoelen. 0 mensen. Overal handdoeken en tassen. Bij 1 tafeltje de spullen al de kant gelegd en gaan zitten.
    10 min later komen er een stel kinderen aan. Boos. Want dit was hun plek.
    Nee hoor deze plekken zijn van iedereen. En er is plek genoeg.
    Zij weer boos. Ze gingen naar de badmeester. Prima hoor. Ga je gang. Heb ze niet terug gezien.
    Nadat onze frietjes op waren zijn we weer opgestaan. Met meenemen van onze spullen.
     
    zegenwens en Nellie4 vinden dit leuk.
  6. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.808
    6.960
    113
    Vrouw
    Brabant
    Als we met z'n alleen gaan zwemmen nemen we niet alles mee? Dan blijft alles liggen, totdat we klaar zijn met zwemmen en dat kan best langer dan 10 minuten duren.
     
    Clairemin, dreames, wendy339 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    De notoire handdoek leggers nemen niets mee. Alleen handdoek. Zelfs geen flesje water staat er dan. En dat handdoekje is dan zichtbaar niet gebruikt. Of je ziet ze handdoekje leggen en gewoon vertrekken en niet richting zwembad, die zijn t makkelijkste haha Meestal observeer ik gewoon. Ik wil best op t gras zitten hoor en als ik na ruim een half uur nog geen sprietje zie bewegen bij bedjes die lijken alsof ze al uren onberoerd zijn... ga ik vouwen. Of als er 4 bedjes bezet zijn, dan leg ik t op 2 bedjes neer.

    En de handdoeken die ik weg heb gehaald, heb ik altijd goed ingeschat. Geen 1 kwam binnen de 2 uur terug zeg maar... maar goed meestal wil ik nog wel 1 of 2 bedjes overhouden als ik zelf maar 2 nodig heb

    Je ziet t op de 1 of andere manier wel
     
    Zoe123 vindt dit leuk.
  8. Marnatman

    Marnatman Fanatiek lid

    17 jun 2010
    2.370
    200
    63
    Man
    Bedrijfsleider
    In Grunn
    Het wordt gewoon tijd dat ze geld gaan vragen per uur voor een bedje. Ik heb dat er wel voor over en je bent gelijk van de problemen af.
     
  9. owly

    owly VIP lid

    19 aug 2013
    19.979
    8.783
    113
    Wij gaan elke ochtend op pad en gaan smiddags pas naar het zwembad.

    We leggen geen handdoekjes. We kijken of er dan plek is. Man is niet van het zwemmen en als er een stoel of ligstoel is dan gaat hij daar zitten. Mijn fles water en handdoek prop ik wel onder de stoel.

    Onzin om met het gehele gezin op de bedjes te zitten. Als ik alleen naar onze knul ga kijken en er is een 2de stoel vrij ga ik ook zitten. Kan onze knul wel bij mij zitten. Ik heb toch korte pootjes:roflmao:

    Smiddags loopt het toch wat leger en als het allemaal bezet is en er komt niemand leg ik wel de spullen weg.

    Overigens ook niet te beroerd om de stoel die ik dan heb te geven.

    Het is niet dat we er uren en uren zitten.
     
  10. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Ik leg geen handdoeken op bedjes van tevoren maar als we naar het zwembad gaan en er is plek pakken we wel 2 bedjes voor handdoeken en spullen. (Geen plek dan zetten we de spullen aan de kant met een handdoek en komt er altijd wel een plekje vrij)

    Vervolgens gaan wij dan wel met de kinderen het water in en dat duurt soms wel langer dan 10 minuten hoor. Heb nog nooit gehad dat mensen het dan al weghaalden. We zijn gewoon in het zwembad, hebben 2 stoelen (of 1) met 5 mensen zodat we wel even kunnen zitten als bijv de dreumes even wat wil eten. Ik vind dat niet raar. Wij hebben nou eenmaal 3 kids. Ik zou graag op dat bedje gaan liggen maar ik moet nou eenmaal aan de bak :roflmao:

    Ik vind het wel raar als je in de ochtend handdoeken legt en vervolgens iets anders gaat doen/helemaal niet in het zwembad aanwezig bent. De laatste paar keren hadden de badmeesters daar gewoon controles op. Dan werd het hele bad leeg getrokken en moest iedereen op zijn bedje gaan zitten. Waar wel handdoeken lagen en geen mensen haalden de badmeesters dan weg. Dit was in Frankrijk. Vond ik wel handig!
     
  11. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.058
    3.528
    113
    Vrouw
    Verschrikkelijk... Ben je lekker aan het zwemmen, moet je het bad uit om bij je handdoek te gaan staan?

    Het hele handdoek leggen is natuurlijk sowieso belachelijk. Kan me ook niet herinneren dat ik het weleens gezien heb. Als wij naar het zwembad gaan, leggen we de handdoek ergens neer, liefst op gras. Anders op een stoel of ergens aan de zijkant. Als we uit gezwommen zijn, gaan we weer naar de tent toe. Nu beide kinderen zwemdiploma's hebben, wordt het wellicht anders. Misschien dat je er dan vaker naast zit. Afgelopen zomer een privé zwembad, dus toen sowieso geen last van geen plek :p
     
  12. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Tja.......Wij gaan om het jaar met de familie op vakantie en dan zijn we met zijn 18-en. Een hele koppel. We beginnen de dag vaak wel bij het zwembad met zijn allen en dan doen wij ook mee aan het asociale handdoekje leggen. Het is belachelijk en waarschijnlijk ontzettend asociaal, maar wij vinden het wel zo gezellig om met zijn allen bij elkaar te liggen. We laten de handdoeken overigens niet liggen als we er niet zijn.
     
  13. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Maar als je gebruik maakt van de stoelen/ligbedden is het niet asociaal. Dan gebruik je het daadwerkelijk. Handdoekje leggers zijn diegene die gewoon claimen en daarna weggaan.
     
  14. An79

    An79 Fanatiek lid

    8 jun 2015
    1.092
    575
    113
    Dat is zo. Maar er is wel altijd een vroege vogel bij die de handdoeken verzamelt en dus gaat handdoekje leggen voor als iedereen heeft ontbeten. Dus ergens doen we er wel keihard aan mee.
     
  15. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    O verschrikkelijk, überhaupt een camping/park/omgeving waar dat nodig is of gebeurd ga je mij nooit vinden. Het idee dat je met zulke lui in 1 zwembad zit, bleghhh.
    Op campings waar wij komen heb ik het nog nooit meegemaakt.
     
    Sado en Nellie4 vinden dit leuk.
  16. evaleana

    evaleana Fanatiek lid

    2 nov 2021
    4.028
    5.175
    113
    Handdoek leggen is letterlijk dat; je handdoek neerleggen en vervolgens weggaan. Als jullie er met z’n allen gebruik van maken, is dat dus helemaal niet asociaal, dat is juist de bedoeling!
     
  17. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Viel wel mee hoor, was in 5 minuten gefixt. Was bij een zwembad zonder gras overigens dus daar kan je je spullen dan ook niet kwijt. Anders zou ik dat ook doen inderdaad.
     
  18. IkbenTess

    IkbenTess Fanatiek lid

    14 dec 2016
    2.115
    1.090
    113
    Vrouw
    Nederland
    Dat weet ik wel zeker. Gaan altijd in Europa op vakantie en heb dit handdoekje leggen echt nog nooit meegemaakt. Ook niet op de grote parken waar we zijn geweest. Gewoon veel reviews lezen voordat je boekt.
     
    Nellie4 vindt dit leuk.
  19. tuc

    tuc VIP lid

    19 dec 2012
    51.882
    42.751
    113
    Dat denk ik dus ook. Het type vakantiepark/camping dat dit soorr figuren aantrekt.
    Dat zijn sowieso geen plekken waar wij komen.
     
    Sado, Nellie4 en evaleana vinden dit leuk.
  20. Havermout

    Havermout Niet meer actief

    Nou ja, wij gaan ook niet naar mega campings - (dus wellicht is het daar erger) - volgens mij ben ik zelfs wel eens naar dezelfde camping als jij geweest weet ik uit tips van je - maar ik zie dit fenomeen overal altijd wel in meer of mindere mate hoor. Ik heb er zelf echter nog nooit echt last van gehad omdat wij altijd maar een dagdeel of paar uurtjes bij het zwembad zijn en ik merk dat dit voor veel mensen geldt. Vaak zijn er echter piek momenten (einde ochtend, einde middag) of piek dagen (afgelopen jaar met 43 graden in de Provence) dat zo’n zwembad ook van zo’n mini camping propvol zat en bedjes bezet waren/mensen die bezet gaan houden om zeker te weten dat ze een plekje hebben.

    Maar zoals dat beroemde filmpje dat mensen voor de hekken staan om een bedje te bemachtigen hahaha dat heb ik nog nooit gezien hoor. Dat is zo bizar:

     
    Dubbelgeluk vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina