Al een aantal jaar gaan we kerstshoppen. Ieder jaar gaan we ergens anders winkelen en van de sfeer genieten. Zo zijn we in Parijs, Londen, Essen, Oberhausen en Brussel geweest. Essen vonden we leuk, Londen ook en de rest ging wel. De datum voor dit jaar staat al vast, we gaan op een donderdag. We hebben een auto tot onze beschikking. Wat raden jullie aan? Maximaal 3 uur rijden enkele reis vanuit Tilburg zou fijn zijn
Dusseldorf staat nog altijd op mijn lijstje. Verder; Munchen? Valkenburg (in de grotten) is niet bijzonder groot maar wel bijzonder. Luik?
Keulen...mocht je de kerstmarkt niet leuk vinden is Keulen evengoed een mooie stad om een dagje door te brengen.
Ik vind Antwerpen heel mooi rond Kerst. De kerstmarkt van Aken vond ik ook wel lief, maar niet echt groot en hooguit voor een paar uurtjes denk ik.
Antwerpen zijn we ook geweest, die was ik vergeten. Dusseldorf kan ook nog, is daar wat leuks langs de rivier bijvoorbeeld?
dusseldorf zijn er ook verschillende marktjes. toen wij er aren 2 of 3 jaar trug lag de hele stad op dek op hihihi. maar er zijn echt overal we kraampjes en ook de gewone winkels natuurlijk. zelf gaan we weer naar keulen, afgelopen jaar ook gedaan met de kids in de trein lekker een dagje weg.
Munster heb ik nog nooit horen noemen voor kerstshoppen . Ik ga eens googelen. Dusseldorf heeft nu wel mijn interesse. Binnenkort eens met de rest van het gezelschap bespreken.
Londen blijft voor mij de favoriet qua kerstsfeer, geweldig. Maar Keulen en Oldenburg(is niet bij jullie in de buurt helaas) vind ik ook erg leuk.
munster is idd opzich ook wel leuk. de kraampjes zijn jah overal hetzelfde. de stad munster is alleen heel erg duur. de meeste winkels krijg je geen kleren onder de 500 euro per stuk. behalve dan in de paar grote ketens die overal zitten. maar als het je dus alleen om de kraampjes gaat is het goed te doen
Dusseldorf gaan we altijd heen Daarnaast de kleine plaatsjes afgaan ook mooi. Münster heb ik gehoord dat die mooi is. Verder Antwerpen, Keulen, Berlijn, Valkenburg, oberhausen
Goh, zo zie je maar weer hoe verschillend ervaringen kunnen zijn. Wij hebben er meerdere dagen goed kunnen winkelen en zijn geen miljardairs . Koblenz was trouwens ook goed bereikbaar met de auto en als je meer voor het uitgebreide winkel aanbod gaat is dat een betere bestemming dan Munster, ze hebben in Koblenz echt een goed gevarieerd winkelaanbod. De kerstmarkt vonden wij iets minder sfeervol. Wat dat betreft zijn we wel kieskeurig want we gaan altijd 3 dagen kerstwinkelen en een markt die je in één dag hebt gezien is voor ons te klein hihi
Antwerpen, Maastricht, Oberhausen. Zelf ga ik dit jaar kerstshoppen in Londen en Barcelona, maar omdat nou voor 1 dag te doen...
Ik denk dat we dit jaar in Antwerpen gaan kijken. Verder nog nooit ergens geweest, dus ik ben benieuwd!
Wij willen graag 2 dagen naar Keulen. Even er tussenuit. Heeft iemand nog tips voor een goed betaalbare overnachtig
Vorig jaar zijn we naar Düsseldorf en Keulen geweest. Was met een busreis. Een nacht slapen in Keulen in Hotel Arde, was 119 euro. Dit jaar willen we een dagje ergens gaan, we zagen een leuke kerstmarkt in Bremen, Duitsland. Ik weet niet hoe het daar is, maar we zien t wel.