Kerstshoppen 2014

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door MrsBucket, 16 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Al een aantal jaar gaan we kerstshoppen. Ieder jaar gaan we ergens anders winkelen en van de sfeer genieten. Zo zijn we in Parijs, Londen, Essen, Oberhausen en Brussel geweest. Essen vonden we leuk, Londen ook en de rest ging wel.
    De datum voor dit jaar staat al vast, we gaan op een donderdag. We hebben een auto tot onze beschikking. Wat raden jullie aan? Maximaal 3 uur rijden enkele reis vanuit Tilburg zou fijn zijn :)

2. megacarls

megacarls Niet meer actief

Dusseldorf staat nog altijd op mijn lijstje.

Verder;
    Munchen?
    Valkenburg (in de grotten) is niet bijzonder groot maar wel bijzonder.
    Luik?

3. Sifra

Sifra Niet meer actief

Keulen...mocht je de kerstmarkt niet leuk vinden is Keulen evengoed een mooie stad om een dagje door te brengen.

4. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    keulen en dusseldorf zijn leuk

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Ik vind Antwerpen heel mooi rond Kerst. De kerstmarkt van Aken vond ik ook wel lief, maar niet echt groot en hooguit voor een paar uurtjes denk ik.

6. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Antwerpen zijn we ook geweest, die was ik vergeten.
    Dusseldorf kan ook nog, is daar wat leuks langs de rivier bijvoorbeeld?

7. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    New York! :p Maar Keulen of Berlijn zijn erg leuk ook.

8. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    dusseldorf zijn er ook verschillende marktjes. toen wij er aren 2 of 3 jaar trug lag de hele stad op dek op hihihi. maar er zijn echt overal we kraampjes en ook de gewone winkels natuurlijk.

zelf gaan we weer naar keulen, afgelopen jaar ook gedaan met de kids in de trein lekker een dagje weg.

9. meissie83

meissie83 Bekend lid

30 nov 2012
    810
    0
    0
    het huishouden in goede banen lijden
    Dusseldorf! Leuke kerstmarkt, enorm veel kraampjes. En dan heb je nog een supergrote overdekte mall.

10. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Munster (in Duitsland) :) of Koblenz of Aken

11. MrsBucket

MrsBucket Fanatiek lid

27 mei 2014
    1.225
    650
    113
    Munster heb ik nog nooit horen noemen voor kerstshoppen :) . Ik ga eens googelen. Dusseldorf heeft nu wel mijn interesse. Binnenkort eens met de rest van het gezelschap bespreken.

12. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Londen blijft voor mij de favoriet qua kerstsfeer, geweldig. Maar Keulen en Oldenburg(is niet bij jullie in de buurt helaas) vind ik ook erg leuk.

13. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    munster is idd opzich ook wel leuk. de kraampjes zijn jah overal hetzelfde. de stad munster is alleen heel erg duur. de meeste winkels krijg je geen kleren onder de 500 euro per stuk. behalve dan in de paar grote ketens die overal zitten. maar als het je dus alleen om de kraampjes gaat is het goed te doen

14. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.186
    35.873
    113
    Ben vorig jaar in Oldenburg geweest en vond ik ook erg leuk.

15. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Dusseldorf gaan we altijd heen

Daarnaast de kleine plaatsjes afgaan ook mooi.

Münster heb ik gehoord dat die mooi is.

Verder Antwerpen, Keulen, Berlijn, Valkenburg, oberhausen

16. Cosy

Cosy Fanatiek lid

16 aug 2012
    3.398
    2
    38
    Noordbrabant
    Goh, zo zie je maar weer hoe verschillend ervaringen kunnen zijn.
    Wij hebben er meerdere dagen goed kunnen winkelen en zijn geen miljardairs :p.

Koblenz was trouwens ook goed bereikbaar met de auto en als je meer voor het uitgebreide winkel aanbod gaat is dat een betere bestemming dan Munster, ze hebben in Koblenz echt een goed gevarieerd winkelaanbod. De kerstmarkt vonden wij iets minder sfeervol.
    Wat dat betreft zijn we wel kieskeurig want we gaan altijd 3 dagen kerstwinkelen en een markt die je in één dag hebt gezien is voor ons te klein hihi

17. Cin85

Cin85 VIP lid

12 jan 2010
    12.492
    13.945
    113
    Vrouw
    Antwerpen, Maastricht, Oberhausen.

Zelf ga ik dit jaar kerstshoppen in Londen en Barcelona, maar omdat nou voor 1 dag te doen... ;)

18. AnnevandePol

AnnevandePol Bekend lid

13 jul 2014
    806
    229
    43
    Vrouw
    Haarlem
    Ik denk dat we dit jaar in Antwerpen gaan kijken. Verder nog nooit ergens geweest, dus ik ben benieuwd!

19. Anjou

Anjou Niet meer actief

Wij willen graag 2 dagen naar Keulen. Even er tussenuit. Heeft iemand nog tips voor een goed betaalbare overnachtig

20. Sammetje

Sammetje Actief lid

11 mrt 2011
    203
    0
    0
    thuiszorg
    Friesland
    Vorig jaar zijn we naar Düsseldorf en Keulen geweest. Was met een busreis. Een nacht slapen in Keulen in Hotel Arde, was 119 euro.
    Dit jaar willen we een dagje ergens gaan, we zagen een leuke kerstmarkt in Bremen, Duitsland. Ik weet niet hoe het daar is, maar we zien t wel.

Deel Deze Pagina