Kindereetstoel

Discussion in 'Verzorging' started by Sunshine88, Sep 29, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo dames,

Ik ben een beetje aan het rond neuzen voor een kindereetstoel.
    Wil er niet zomaar een kopen dus wou graag even jullie ervaringen weten.

Welke heb je en waarom?

2. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Wij hebben de brevi slex, meegroei-stoel die tot 100 kg kan en dus heel lang bruikbaar is. Makkelijk verstelbaar, makkelijk schoon te maken en lekker stevig. Ik wilde niet iets van hout oid omdat dat niet in ons huis past en deze is van metaal met plastic (in verschillende kleuren te kiezen).

3. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wil ook niet iets van hout, past niet bij ons interieur.

De kinderstoel van fisher price zoo vind k wel leuk en kan voor zowel een jongen als een meisje. Maar weet t nog niet. :)

4. sandraske

sandraske VIP lid

Jul 23, 2010
    14,043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Wij hebben een stokke triptrap wel van hout maar express geen houtkleur. We hebben een limegroene, heb ook lime groen accesoires in huis..

Vriendin van mij heeft de nuna zaaz, die vond ik ook echt supergaaf maar manlief niet helaas..

5. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,268
    1,031
    113
    Zuid-Holland
    zou nooit anders willen dan de stokke tripptrapp! Ideaal voor beide kids, we hebben er dan ook twee staan :)

6. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik hoor veel positieve verhalen over de stokke tripp trapp misschien dat ik toch even in de winkel ga kijken.

Waarom vinden jullie m zo fijn?

7. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

Jul 4, 2010
    13,212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb een houten meegroei stoel Google Images maar ze zit altijd in de ikea kinderstoel, daar zit ze veel beter in en is goed schoon te maken. En hij is snel ahcterin de auto te leggen

8. mamaeva

mamaeva Lid

Dec 29, 2010
    90
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook de stokke triptrap, de witte. Echt superhandig ding en staat mooi!
    Gaat jaren mee..

9. flipflop

flipflop Fanatiek lid

Dec 4, 2010
    3,268
    1,031
    113
    Zuid-Holland
    Omdat je hem in alle juiste lengtes en verhoudingen van je kind kan verstellen. Je kind altijd gelijk met jou mee aan tafel zit en niet een eigen tafelblad heeft. Mn jongste van acht maanden zit er met de baby set uitstekend in en mn oudste van 3 jr zit altijd op juiste hoogte bij de tafel, kan er zelf opklimmen. Een gewone stoel zou voor haar nog veels te laag zijn. Door zijn eenvoudige, strak design goed schoon te houden!
    Kortom wij hebben er nu 2 staan, voor beide kids en we kunnen nu jaren en jaren vooruit!

10. MamaVanSimone

MamaVanSimone Fanatiek lid

Oct 19, 2010
    3,250
    2
    36
    provincie Utrecht
    Ik heb een IKEA kinderstoel. Zit ze prima in, maar wat ik er wel bij mis is een voetenplankje, we hebben zelf iets gefabriceerd dat om de poten klemt maar het werkt niet erg fijn.

11. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zit juist te overwegen om de voetenplank zo naar beneden te doen dat ze er niet meer bij kan. Ze gaat er steeds op staan...

12. babyproject

babyproject Niet meer actief

Vooral het echt aan tafel kunnen zitten was voor ons DE reden om de tripp trapp te kopen. En natuurlijk het feit dat het een meegroeistoel is (maar dat is niet uniek aan de tripp trapp). Ik had er weinig zin in om verschillende stoelen te moeten kopen.
    Soms mis ik een tafelblad wel, maar dat is vooral wanneer zij uitgegeten is en wij nog niet. Zag dat iemand een playtray had ontwikkeld: Stokke Tripp Trapp PlayTray | TrotseMoeders.nl

Bij opa en oma hebben we een IKEA stoel staan.

13. Rosao

Rosao VIP lid

Nov 3, 2007
    12,893
    1,390
    113
    Er zijn wel meer stoelen waarmee je kindje echt aan tafel kan zitten, alleen bij de triptrap wordt dat erg gepromote. Bij de brevi slex kan dat ook. Je hebt een blad wat je naar keuze op de kinderstoel kan zetten of er af kan halen. En je kunt er een gewone stoel van maken later (dus alle kinderstoel dingen kunnen er af).

14. linnepinneke

linnepinneke Fanatiek lid

Oct 8, 2010
    3,046
    0
    0
    Middelburg
    Ook wij hebben deze! Heerlijke stoelen!!! :D Heel makkelijk op hoogte verstelbaar (tot bar hoogte) en niet zoals bij de tripp trap maar een paar standen die mogelijk zijn... Rugleuning is in 2 standen vertelbaar, afneembaar voetenstuk. Geweldige dingen. Alleen jammer dat ze in nederland nog niet echt erg bekend zijn... Ik heb voor deze gekozen omdat ik absoluut geen hout wilde... Daar kan veel te veel zooi intrekken en dat gaat bij kunstof absoluut niet lukken haha. Vorige week verjaardagsfeest gehad en ze konden gelijk dienst doen als normale stoelen haha Oja hier zitten de heren standaard bij ons aan tafel! En doordat de stoel zo goed verstelbaar is zitten ze nooit met hun knieen tegen de tafel aan :)
    En voor als we weg gaan heb ik de ikea stoelen. Lekkere stoeljes!!!

15. Sunshine88

Sunshine88 Actief lid

Aug 3, 2010
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wat vinden jullie van de stoelen van fisher price en chicco?

16. Noek86

Noek86 Actief lid

Jun 9, 2010
    389
    0
    16
    Brabant
    Wij hebben een bloom stoel. Kan in meerdere standen. Ook hier kunnen ze een tijd in zitten. Een nadeel is dat hij wel wat plaats in beslag neemt en niet heel makkelijk te verplaatsen is... Hout past hier in huis ook niet dus daarom ook voor deze gekozen.

17. Chikai

Chikai Fanatiek lid

Dec 28, 2009
    3,265
    0
    0
    juf!
    Noord-Brabant
    Ik heb een houten kinderstoel, soort van tripp trapp, maar dan net iets anders. Bij mijn ouders de IKEA kinderstoel en die vind ik echt veel fijner! Daar zit Thijs lekker stevig in, inclusief tuigje, tafelplankje erbij, ideaal ding! En daarnaast makkelijk mee te nemen als we bijv. gaan kamperen of naar mensen gaan die geen kinderstoel hebben en we daar gaan eten.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Wij hebben een chicco polly. Op zich een vrij grote stoel omdat de poten schuin staan zeg maar. Ze kunnen er al vroeg in omdat hij ook in wipstoel stand kan zeg maar. Hij heeft 3 standen. Ook is hij diverse hoogtes te plaatsen. Op salontafel hoogte (zit hij altijd heerlijk tv in te kijken) tot eettafelhoogte. Het blad kan er af en de armleuningen kunnen ook omhoog. Hierdoor past hij volgens mij onder elke tafel wel.
    Mijn stiefzoon van 4 kan er nog heel goed in zitten zonder de verkleiner eruit te halen. Dus hij kan echt heel lang mee.

19. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,199
    113
    hier idem!

20. sidmick

sidmick VIP lid

Jun 23, 2008
    17,824
    4,199
    113
    Wij hadden een chicco polly, was een drama ding.
    Veel te groot, stond altijd in de weg, was lastig schoon te krijgen en hoe meisje er ook in zat ze hing altijd scheef.

Share This Page