Post foto's van highlights in donker haar!

Discussie in 'De lounge' gestart door Nina Sanders, 22 jul 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Misschien kunnen jullie het je nog herinneren maar ongeveer een jaar geleden postte ik ongeveer hetzelfde. Ik liep toen met het idee om mijn hele donkerbruine haar lichter te maken (asbruin). Uiteindelijk niet gedaan om ik a) zwanger was en dacht dat dit een bevlieging was en b) ik een kleurverandering van mijn gehele haar toch niet zo'n goed idee vond omdat het behoorlijk opgelicht zou moeten worden. :)

Het idee is nooit helemaal uit mijn hoofd gegaan moet ik zeggen, ook niet na de zwangerschap. Maar toen heb ik echt geen tijd voor een uitgebreid kappersbezoek gemaakt en ja, ware ik nu weer zwanger ben, loop ik nog steeds met hetzelfde idee - een beetje zomer in mijn haar. ;)

Ik ga dus idd absoluut niet voor gehele kleurverandering want donkerbruin blijf ik echt het mooiste vinden bij mij. Kapper adviseerde de vorige keer om dan te gaan voor highlights. Eventueel in een aantal keren om niet in één keer je haar heel uit te drogen.

Ik heb 10 aug de afspraak staan en ben op zoek naar inspiratie. Meestal laat ik het vlak voor de bevalling ergens een behoorlijk stuk inkorten en dat ben ik ook nu weer van plan. Een fijne bob. Ik wil absoluut het haar bovenop donker houden en dus niet te veel lichte plukken bovenop; ik vind mijn gezicht het meeste spreken met een donkere bovenlaag. Ik kan dus ook heel lastig uitleggen wat ik bedoel en daarom zoek ik naar foto's!

Iemand zin om mee te zoeken?

2. blij83

blij83 Fanatiek lid

5 jun 2012
    2.189
    1.987
    113
    Zoiets? Minus die lange lokken aan voorzijde.

Bijgevoegde bestanden:

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.047
    113
    #3 Sado, 22 jul 2022
    Laatst bewerkt: 22 jul 2022
    Bedoel je niet een balayage (ipv highlights) als je het bovenop donker wil houden?

Ik PB je even met foto’s van mijn haren.

4. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Zoiets bedoel ik denk ik ja..

@Sado oh ja ik denk dat ik zoiets bedoel, maar dan wat minder 'blond'.
    Wat is het verschil eigenlijk tussen highlights en balayage?
    Ik ben er echt niet in thuis haha want ik verf NOOIT mijn haren. De laatste keer.. toen was ik echt 20 ofzo.

5. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.079
    17.047
    113
    Ik ben niet thuis in de details, maar met googlen kom je vast een eind.
    Voor zover ik weet zijn de grootste verschillen de techniek die gebruikt wordt bij het verven en vanaf waar gestart wordt met verven (bij highlights vanaf de hoofdhuid, bij balayage vanaf lager). Maar again: ben geen expert ;)

Ik snap wat je zegt wat betreft het ‘blonde’. Ik begon een jaar of 4 geleden met een iets kleiner kleurverschil, moet even graven naar een goede foto daarvan. Dat had meer een bruine dan deze blonde ondertoon.

Ben het nu trouwens inmiddels wel zat :), wil het na de vakantie terug in m’n eigen kleur laten verven.

6. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    Ik heb highlights in donkerbruin haar :) Ik verwijder de foto morgen als ik wakker ben wel weer :roflmao: Bij mij hebben ze ook expres wat uitgroei laten zitten zeg maar. Ik heb ze bovenop en van oor tot oor. Het haar in mijn nek is nog gewoon 1 kleur.

7. LMSB

LMSB Fanatiek lid

24 feb 2017
    3.994
    3.321
    113
    En dit was 2 jaar geleden toen ik een soort van balayage techniek heb laten toepassen op hightlights. Met faceframing, dus lichtere plukken aan de voorkant die wat hoger zitten naar je haarwortel dan over de rest van het haar. Hoop dat het duidelijk is voor je. :roflmao: Ik vraag trouwens altijd om een karamel achtige kleur. Dit pakt wel altijd mooi uit met mijn donkere haar.

Deel Deze Pagina