Twee handen, in de auto en op de motor. Ik neem rijden heel serieus en zal daar nooit nonchalant over doen. Er kan altijd iets onverwachts gebeuren.
Dit inderdaad! In de handleiding van mijn auto staat zelfs dat je pook niet gewoon maar vast mag houden. Probeer er dus wel op te letten.
Het ligt aan de verkeerssituatie. Meestal bij rechte saaie wegen 1 hand, maar bij hoge snelheden, wegen met veel bochten of midden in de stad 2 handen. Nou woon ik in Zweden, dus hier zijn de wegen nogal saai, lang en stil. In NL had ik meestal wel 2 handen aan het stuur omdat het overal zo druk is.
Ik las te snel, en las '10 voor 8' heb me 5 minuten zitten afvragen wat je daar nou handig aan vind Hier meestal 1, als ik 2 handen aan her stuur heb 10 voor 5.
ik houdt eigenlijk altijd twee handen aan het stuur zoals me geleerd is. Heel soms bij lage snelheden en een rustige weg onderaan ofzo. maar eigenlijk nooit met naar één hand. Ik heb me dat nooit anders aangeleerd. Misschien wel ooit eens geprobeerd maar ik denk ook gewoon de gedachte gehouden, het zal een reden hebben dat het zo wordt geleerd. Meer grip bij onverwachte dingen denk ik.
Twee! No way dat ik gewoon relaxt een hand loslaat. Die 'regel' is er niet voor niets. Als er iets gebeurt kun je veel moeilijker corrigeren als je maar een hand aan het stuur hebt. Ik vind met 1 hand aan het stuur rijden echt iets voor overmoedige macho's, sorry
2 handen, maar wel onderaan, zoals meerdere al zeggen.. 1 op de 4 en 1 op de 8 zeg maar Ik ben ook nogal klein dus bij 10 over 2 krijg ik altijd lamme armen Tenzij ik in mijn man zijn auto een lange rit heb, daar kan de stuurkolom versteld worden, als ik die laag zet dan heb ik wel mijn handen wat hoger..
1 hand, welke vaak op het onderste deel van het stuur ligt Ik draai ook vaak met 1 hand, conform een rijinstructeur eigenlijk een mannentrekje.... Alleen met de trailer met 2 handen, zoals het moet En ja ik weet, altijd met 2 handen is beter.
Altijd 1 hand. Of ik moet echt hard rijden (>190(en dat is dan in Duitsland) dan wel 2 handen en als het stormt ook.
Over het algemeen 2 handen. Ik heb mijn rijbewijs net sinds begin van dit jaar, maar de positie die ze je daar "aanleren" is echt niet fijn rijden. Mijn handen zitten wat lager. Of 1 hand op de kwart voor 9 en de ander ergens rechts onder. Ondanks dat ik m'n rijbewijs net heb, rijd ik al vrij veel. Dan kom je er snel genoeg achter wat fijn rijdt voor langere stukken
Altijd 2, maar wel onderaan het stuur. Op drukke wegen of op de snelweg heb ik ze meestal wel wat hoger.
Wow, ik vind dit echt shocking! Ik ben blijkbaar een ontzettend naief trutje dat ik dacht dat in principe iedereen - behalve een paar overmoedige macho's - met 2 handen aan het stuur reed. Ik rij zelf op 10 over 2, zoals je leert op rijles. Leer je niet voor niks, dus zal wel het veiligst zijn.
Ik vind het de andere kant op wel opzienbarend . Als ik om me heen kijk op de weg zie ik toch maar zelden mensen netjes met hun handen op kwart voor drie aan het stuur. Ben echt positief verrast dat zoveel mensen hier dat wel netjes doen. Zelf doe ik het namelijk meestal niet, rijd vaak met een hand, behalve als de weers- of verkeersomstandigheden zodanig zijn dat ik twee handen nodig vind (glad, druk, etc.). Overigens werd ik hier door mijn rij-instructeur altijd op gecorrigeerd toen ik staatsexamen moest doen om mijn Nederlandse rijbewijs te krijgen (rijbewijs in buitenland gehaald), dus dat was er al snel ingesleten. Door zijn correctie bemerkte ik toen pas dat ik het zo deed.