+1 Behalve als ik de situatie niet heel erg fijn vind. Dan twee handen. Zoals in scherpe bochten, als het waait, als het heel hard regent, op de snelweg als ik hard rij. Dat soort dingen.
meestal 1 hand. alleen in het donker, want dan zie ik het niet zo goed, met 2 handen en als ik ergens rijd waar ik onbekend ben
Ik heb eigenlijk geen idee 😂 En ik kom net thuis, vandaag zeker 3 uur achter het stuur gezeten! Hoezo automatisme?
Meestal 2 rn dan meestal tien voor 3. Behalve op een stuk waar ik veel moet schakelen. Vind het wel prettig rijden en met 2 handen kun je sneller reageren als dat nodig is.
Mijn linkse hand houd het stuur vast ergens op kwart voor 9, mn elleboog leunt daarbij meestal op de deur zo net op het randje waar het raam eruit komt 😄, deze hand is ook de baas over de knopjes op het stuur voor de radio/telefoon/etc. Mijn rechtse hand die houd alleen het stuur vast als het slecht weer is (veel harde regen, sneeuw/gladheid, wind) of als mn linkse hand mij drinken of eten voert 😋. Verder ligt mn arm vooral lui te zijn op de armsteun en/of op de versnellingspook en bediend hij de navigatie/cruise control en evt andere zaken die niet met mn linkse hand (op het stuur) te regelen zijn.
Over het algemeen 1 hand die echt stuurt. De andere hangt er een beetje aan de onderkant bij. Snelweg trouwens wel vaak 2 handen.
Meestal met twee, de ene iets links boven, de andere vaak rechtsonder, maar ik rijd ook wel een deel met een hand. Denk 1/3 of 1/4 van de tijd.
Eigenlijk wel 2 handen, maar niet zoals op rijles geleerd (10 voor 2). Mn linkerhand op kwart voor 9, de rechter onderaan (iets voor half 6). Die hand zorgt iig dat het stuur in een onverwachte situatie stabiel blijft...dat ik snel kan reageren.
Een hand, tenzij het echt gevaarlijk weer is. Ik vind rijden met twee handen op het stuur verschrikkelijk vermoeiend. Ik zit gewoon niet comfortabel zo.
Hangt van de situatie af. Als ik op een doorgaande weg zit en het is niet druk en er zijn geen kruispunten of oversteekplaatsen of zo, dan heb ik meestal 1 hand aan het stuur en de ander op mijn schoot of mijn arm op de armleuning. Maar als het drukker wordt of er moet wat meer gestuurd worden, zeg maar, dan heb ik wel 2 handen aan het stuur.
Nee, want ik heb geleerd dat het op 'tien voor twee' moet, terwijl dat nu achterhaald is. 'Kwart voor drie' is beter, schijnbaar. Maar ik heb ze vaak op 'tien over half vier'