Hallo, Ik weet niet of ik mijn vraag hier goed stel of dat ik bij de lactatiekundige moet zijn, maar ik probeer het ingewikkelde verhaal even uit te leggen.. Ik zal even wat info geven... Mijn dochter is nu bijna 3 maanden, ik heb tot een maand geleden volledig borstvoeding gegeven, ben daarna rustig aan gaan afbouwen, d.w.z. 1 voeding per week vervangen door flesvoeding. Vanaf 7 weken sliep mijn meisje door van 21.30u tot gemiddeld 6.30uur. Ze weegt nu ongeveer 6.8 kilo bij 65cm. Ik wilde graag de ochtendvoeding en de avondvoeding de borst blijven geven, maar dat was na 2 weken niet meer te doen, omdat mijn meisje duidelijk te weinig had en de borstvoeding dus teveel is teruggelopen. Ik geef nu nog alleen de ochtendvoeding de borst en dat zal over een dag of 2 ook over zijn en dan gaat ze volledig over op flesvoeding. Overigens zat ik met de borstvoeding ook op 5 a 6 voedingen per dag. De fles pakt ze prima, alleen ze drinkt zulke onregelmatige hoeveelheden!! Ik ben begonnen met voeden op verzoek omdat ik dat gewend was met de borstvoeding, maar dat werkte dus niet mee aan de regelmaat. Ik ben nu sinds een paar dagen begonnen met voeden om de 3 a 4uur maar ook dat valt niet mee. Sinds ze voornamelijk flesvoeding krijgt, slaapt ze ook niet meer door.. Drinkt ze misschien te weinig? Ze wordt nu meestal om 4uur al wakker en krijgt dan nu nog de borst. En dan meestal rond 8uur het eerste flesje. Ze drinkt dan echt maximaal maar 100ml! De flesjes op de rest van de dag drinkt ze meestal tussen de 125 en de 165 ml. Ik geef haar rond 21.30uur de laatste fles, ik maak haar dan wakker en daarna slaapt ze gelijk weer. Meer per fles dan dit krijg ik er echt niet bij haar in, ze weigert gewoon echt. Ze is verder wel tevreden, groeit goed en heeft genoeg plasluiers, maar ik vind het zo gek dat ze ineens niet meer doorslaapt? Het gemiddelde ziet er dus ongeveer zo uit: 04.00-04.30u borstvoeding 07.30-08.30u. 100 ml 11.00-12.00u. 150 ml 14.30-15.30u. 165 ml 18.00-18.30u. 130 ml 21.30u. 140 ml totaal gemiddeld sowieso niet meer dan 700 ml. Mijn vragen zijn dus: Dit is toch veel te weinig??? Is dit ook de reden dat ze niet doorslaapt? En hoe kan ik zorgen dat ze toch meer gaat drinken en dan misschien ook weer doorslaapt? Ik vind het ook zo zonde om elke keer zoveel voeding weg te gooien, omdat ik niet weet hoeveel ze zal drinken! Als ik minder maak, om dan nog bij te maken als ze nog meer wil, dan hoef ik dat niet te doen want eenmaal fles uit de mond is fles uit de mond... En binnenkort gaat ze ook nog naar het kinderdagverblijf en hoe moet ik de meiden daar vertellen hoeveel en wanneer ze drinkt als ik dat zelf niet eens weet?! Het is echt een totale chaos en ik raak hier echt gestressed van... Help!
Hallo! Goed groeien is de leidraad, maar ze lijkt niet een tevreden kindje zo. Wat meer regelmaat en een beetje dezelfde hoeveelheid drinken per keer is gewoon heel fijn. Graag stel ik wat vragen om een beter advies te kunnen geven. Welke voeding krijgt ze (ha of standaard iets anders?) drinkt ze snel of langzaam? Kan je dat in tijd aangeven? Hoe gaat het met haar ontlasting? Kindjes moeten wel altijd 2 weken wennen aan een overgang, het kan best zo zijn dat dit tijdelijk is en dat ze regeldagen heeft, of dat dit nog gewenning is. Maar misschien dat een andere variant voeding beter gaat. groeten Femke
Ze krijgt hypo allergene voeding ivm vele allergieen in de familie. Ze doet ongeveer maximaal een kwartier over een fles van 145 ml. Ik heb een avent speen met 2 gaatjes, omdat ze de speen met 1 gaatje echt niet pikte. Dit ging haar veel te langzaam en ze werd erg driftig hiervan. Ontlasting... Ongeveer 3 a 4 poepluiers per dag! Ik zou graag willen dat ze steeds evenveel drinkt, maar hoe moet ik dat doen als ze soms 100ml en soms 165ml drinkt? Moet ik haar dan vaker gaan voeden ofzo? Gisteren dronk ze bijvoorbeeld zo om je een idee te geven: 04.00u borst 09.00u. 100 ml 12.00u. 130 ml 15.30u 190ml 19.30u 145 ml 22.30u. 110 ml Totaal 625 ml Lekker onvoorspelbaar dus....
Hoi, Je kindje drinkt ongeveer 15 mnuten over een flesje, dat is prima, het is heellastig om meer regelmaat te krijgen als een kindje wisselende hoeveelheden drinkt. Het ene kindje heeft meer voeding nodig dan het andere kindje. Wanneer je kindje goed groeit, is het geen probleem dat ze op 700 ml flesvoeding per 24 uur uitkomt, zeker niet als er daarnaast ook borstvoeding gegeven wordt. Komt je kindje een keertje eerder voor een fles, mag je gerust wat vaker voeding geven. Pas wanneer je kindje met gemak een flesje van 165 ml leeg kan drinken, kun je wat meer regelmaat krijgen. Groetjes Eveline