Hallo allen, Ik merk dat de kleine zo nu en dan diaree heeft, tenminste als het die dunne gele poep is, is dit erg voor een baby?
Hoi Beertje, je geeft BV, dus is dunne poep normaal. Je merkt dat het diarree is als het echt (bijna) zo dun is als urine en er weinig tot geen stukjes inzitten. Als dat zo is, is het belangrijk om je kleintje in de gaten te houden op uitdroging: voldoende plasluiers moet ie dan hebben. Twijfel je, dan moet je gewoon je huisarts even bellen, die kan namelijk ook aan het huidje zien en voelen of je baby nog voldoende vocht heeft. Ik ben laatst met Thirza geweest omdat ze overdag niks binnen had gehouden en bij de avondvoeding alles er zo weer uitgooide... toen ik tegen de arts zei dat je het toch ook aan het huidje kon voelen, (blijft dan wat rechtop staan als je het samenknijpt) zei die arts dat je dan al veel te laat bent, dus dat ze liever hebben dat je even langs komt als je twijfelt. Maar bij BV heb je dus sowieso dunnen poep: mosterdgeel zeg maar, of iets bruiner. En bij krampjes is het vaak groen.
Vergeten erbij te vermelden, ja hij krijgt enkel BV. Is het dan normaal dat gele? Soms is het namelijk groenachtig en dan zitten er stukjes bij wat is dat dan?
Ik heb inderdaad gemerkt dat als het wat groenig is dat hij dan krampjes heeft gehadd. Het is meestal geel soms dik en soms dun, maar nooit waterdun of iets dergelijks. Hij heeft ook genoeg plasluiers dat controleer ik altijd. Dus je kan het ook aan het huidje voelen, bedankt voor de tip. Lijkt me zoo eng uitdroging bij die kleintjes, ik ga er extra op letten je weet maar nooit. Voor de rest drinkt hij genoeg en plast hij lekker (soms op mama héhé).
Hihi, tja, hier heb ik ook wel eens nog net een straal kunnen vermijden. Papa is er wat minder handig mee, die vergeet even de luier ervoor te houden als ie in de kou moet verschonen.... geheid dat ze dan dus gaat plassen, Maar met dat huidje, als dat dus rechtop blijft staan als je het samenknijpt, moet je dus niet eens meer de huisarts bellen, maar rechtstreeks naar de eerste hulp van het ziekenhuis! Dan ben je namelijk al erg ver heen. Wat je kunt doen om dat te voorkomen is idd die plasluiers in de gaten houden: dat moeten er bij mijn weten zo'n 4-6 flinke per dag zijn. Wordt het minder dan dat, dan is dat voor even niet zo'n ramp, maar wel een signaal dat je het even in de gaten moet houden. Als er uitdroging dreigt, kun je ORS gebruiken, schijnt te krijgen te zijn bij de apotheek.