Handen in het eten!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door vrouwpoohbeer, 30 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. wendyp

wendyp Niet meer actief

Whahahahhahaahhahahhahaa heb echt 10 minuten in een deuk gelegen! (sorry, heb nogal een inlevingsvermogen hahahaha)

Sasha ook hier, ze wilt alles zelluf doen! Vaak geven we a la rapley, maar ook dikwijls een potje. Wat ik dan doe, ik geef haar ook een lepel, kan ze daarmee klooien. Ondertussen geef ik dr met mijn eigen lepel eten.

Wel grappig, dan geef ik dr een hapje, daarna gaat ze meteen met dr eigen lepel erachteraan. Alsof ze het zelf gedaan heeft, hihi.

2. wendyp

wendyp Niet meer actief

3. Xociquetzal

Xociquetzal Actief lid

15 jul 2007
    438
    0
    0
    Huisvrouw
    uithoorn

heerlijk toch zo kliederen...:)

4. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

O geweldig die foto`s, ik kan niet wachten tot die van mij dat gaat doen (vanaf welke leeftijd?)

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

geef anne maar een lepel...

ligt er naturlijk aan wanneer je gaat beginnen met vast voedsel :) leuke naam trouwens.. dat anne :D

6. Mili

Mili VIP lid

23 feb 2007
    6.199
    0
    0
    Is belangrijk om ze zelf te laten ontdekken dus ook met eten.

Wanneer je als ouder de hele tijd alles direct schoon gaat poetsen of wil proberen dat ze niet ies worden in gezichtje of handjes etc is er de kans dat de kindje later erg spastisch met eten om zullen gaan. Ze willen dan dus geen vieze handen krijgen, willen bepaalde producten soms niet eten of vastpakken etc.

Kinderen kopieren van hun ouders....dus probeer daar aan te denken en laat dr lekker kliederen.

Hihi en inderdaad een zeil onder de kinderstoel is een goed alternatief..enneh 3x per dag in bad hoeft niet lang leve de snoetenpoetsers! :) ;)

7. augustus

augustus Niet meer actief

Ik geef Rosalie vanaf het begin al een eigen vork.
    En tussendoor gaf ik haar hapjes snel zelf met een tweede vork. Zo was ze afgeleid en at ze toch. Tussendoor prikte we samen op haar vork ook een beetje eten.
    Vandaag heeft ze voor het eerst keruig zelf met haar vork gegeten...Toen haar bord bijna leeg was, ging ze met haar handen eten. Ach daarna ging ze toch in bad..Geen probleem dus..
    In het begin deed ik ook een extra trui aan die vies mocht worden.
    Overigens alles wat erg vloeibaar is geef ik zelf...Daar moeten we nog even op oefenen.. :)

8. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

ja leuk he hahaha

maare anne is 11 week en krijgt nog alleen maar de fles (niet dat ze daar niet mee kan knoeien hahah) ze heeft vanavond na het bad de hele tijd een hydrofiele luir vast gehouden, handig hoefde ik geen spuugdoekje vast te houden met de fles hahahaha

9. aukie

aukie Actief lid

6 apr 2008
    343
    0
    0
    Hoi, die van mij is bijna 1 en krijgt meestal een eigen lepel in zijn handen, maar zelf eten laat ik hem eigenlijk nog niet echt doen. Ik dacht dat hij daar te klein voor was nog maar ik zie dat jullie daar veel eerder mee zijn begonnen.
    Hij eet wel zelf al dingen die hij zelf kan vasthouden.

Een keertje had ik per ongeluk zijn fruithapje op het blad van de stoel laten staan met de lepel erin en toen was het ook feest :)

Ik snap dat hij het moet leren, maar moet eerlijk zeggen dat ik moeite heb gehad met de troep. Ik heb het een beetje losgelaten, maar dat mag nog wel meer denk ik :)

10. joyce1980

joyce1980 Fanatiek lid

21 okt 2006
    2.308
    0
    0
    echt dat kliederen moet je loslaten, scheelt je zelf een hoop ergernis en het eetmoment blijft voor iedereen leuk.
    anders krijg je zo een strijd aan tafel en dat werkt averechts.

onze boef vind het momenteel erg leuk om eten op zijn hoofd te leggen, als het dan blijft plakken dan is hij helemaal trots!
    ook vind hij het leuk om eten onder zijn blote voetjes te plakken en dan het hapje van zijn voet af te happen.
    ach tja, niet ideaal maar ja hij heeft lol en het zal ooit wel anders worden.
    vanavond heeft hij zelfs met vork en lepel tegelijk gegeten, vond ik ook wel weer knap!

joyce

11. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

@aukie: anne "zei" gewoon zelf dat ze zelf wilde eten... en dat merk je vanzelf
    jouw mannetje doet dat ook gewoon als hij er ana toe is :)
    en eerste tijd dat ze zelf wilde eten.. heb ik het dr ook bijna niet laten doen omdat het zo'n knoeiboel werd
    maar dan mocht het bijv. alleen in het weekend.. als ik tijd had om langdurig te eten en daarna om de vloer te dweilen :)

@joyce: :) :)
    creatief met eten.. dat moet ergens goed voor zijn toch?
    misschien word ie later chefkok :)

12. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    HIHi leuk hoor al die smeerkeesjes .
    Hier ook altijd zo'n kliederboel. Wij gaven de oudste toen hij zelf wilde eten een bordje met een schepje en lieten hem kliederen en de rest gaven wij dan tussendoor.Inmiddels is hij bijna 4 en nog steeds een kliederaar ik stoor me er niet aan maar mijn mannetje wel.
    Mijn dochter mocht hetzelfde traject doen maar eet inmiddels keurig.

13. Pip

Pip Actief lid

15 jun 2006
    141
    0
    0
    Ik laat onze dochter ook lekker zelf meelepelen! Yoghurt kan ze nu al aardig zelf oplepelen, en ze heeft er de grootste lol in. Ze eet ook een stuk beter wanneer ze zelf mag meedoen. En ja, het is altijd een enorme puinzooi. Mouwen besmeurd, snoet vies tot achter haar oren, stoel ondergesmeerd, stukjes op de vloer, spatten op de muur, en als uitsmijter zet madame - als ik even niet oplet - het (half)lege bord op haar hoofd. Als het me te gortig wordt en het meer knoeien wordt dan eten, zet ik alles weg. Maar zolang ze bezig is met eten naar haar mond te brengen, laat ik haar heerlijk aanmodderen. Het resultaat: eten is altijd een feestje en ik hoop dat dat zo blijft.

14. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    Oeehh dat zou ik dus niet kunnen he... eten is voor ons geen speelgoed. mensen zat die vechten om zo'n hapje dus ik vind het best dat ze "leert" eten en daarbij een hoop kliedert maar zodra ze het als speelgoed gaat zien is het klaar. :oops:

Ik heb jullie advies opgevolg en haar een lepel gegeven. het zat zelfs in haar haren haha en uiteindelijk gooide ze de lepel kapot! haha achja... zo kan ik het wel handelen alleen t is toch wel een kunst om precies door haar lepel heen een hap te geven haha. vaak pakt ze dan toch met een hand mijn lepel vast en dan recht in het eten natuurlijk! Foto's komen nog... die zijn uiteraard ook gemaakt haha (vond het stiekem wel grappig!) :)

15. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
  16. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    ik begrijp dat je kindje bij jou op schoot zit met het eten? dan kliedert het lijkt me ook heel snel, je hebt zelf je handen niet vrij.

sven zat in het begin in de wipstoel, later in de kinderstoel. potje deed ik in een bakje, kun je uit lepelen met 1 hand en de andere hand gebruiken om grijpgrage handjes te weerhouden. sven leest graag een boekje tijdens het eten. als het eten (bijna) op is, krijgt hij het bakje en de lepel en mag hij oefenen.

17. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    daar op de foto's zat ze in een kinderstoeltje. maar op schoot kliedert het minder dan in de wipper of in een kinderstoeltje hoor! :)

18. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Ik kan me niet zo druk maken om die rotzooi en dat geklieder.
    Wij geven stukjes, dat scheelt denk ik wel, en ze eet zelf,( al helpen wij wel want anders beland alles overal, behalve waar het moet :) )
    En ja hier vliegen de stukjes ook om mijn oren. Ik heb standaard een vuilniszak op de grond liggen, en alles wat ernaast ligt is zo opgeruimd met een doekje. En haar kleren zitten ook onder, maar daar heb ik een wasmachine voor ;)

19. Claartje79

Claartje79 Fanatiek lid

17 aug 2006
    4.862
    1
    0
    huismuts
    Groningen
    wat hebben veel mensen vuilniszakken oid op de grond, wij hebben een hele handige oplossing hoor, een hond! ook heel sociaal tijdens het eten, hapje voor sven, hapje voor de hond..... :( ;)

20. vrouwpoohbeer

vrouwpoohbeer Actief lid

15 jan 2009
    458
    0
    0
    Overberg
    @ marijke: Nee das geen doen hoor die kleren. moet je nagaan

fruithap
    groente
    tussendoor vaak een koekje of iets

plus de kleren die ze al aanhad is per dag 4 setjes kleding?!

Nou ik ben niet arm maar als ik zo nonchalant ga leven verspil ik toch aardig wat was. nee dan liever gewoon in de romper! die heb ik in overvloed. plus dat de zomer eraan komt!

@ Claartje: Heele handige keuze! haha alleen ik ben niet zo'n thuis-mens. ben vaak een dagje weg ofzo dus tot ik een huismuts wordt wil ik wel graag een kat hihi

Deel Deze Pagina