Heehee. Ik ben meisje van 16 jaar en m'n meisje fleur is net 3 weekjes oud. Eigenlijk gaat alles best wel goed ook met de borst voeding. Volgensmij legt ze wel goed aan (zo heet dat toch?) en ze drinkt ook effectief. Maar heb 1 probleempje, als ik haar aan het voeden ben hoor ik wel eens dat ze zich bijna verslikt dan stopt ze ook even en zodra m'n tepel dan uit d'r mond is komt er soms een straal maar meestal gewoon een hele boel melk uit druppelen. Echt heel veel ik moet ook na elke voeding andere zoog compressen hebben. Maar ik heb wel genoeg voeding soms doet ze er 5 uur over voor dat ze weer wil. Kan ik hier iets aan doen zodat we niet telkens helemaal onder de melk zitten? ;D Greetz.
Hoi. Wat fijn dat de borstvoeding goed gaat. En goed van je dat je je vraag stelt. Bied je beide borsten aan, of 1 borst per voeding? Gezien je goede productie zou ik 1 borst per voeding aanbieden. De ene voeding links, de volgende voeding rechts en zo blijven omwisselen per voeding. Bied alleen de andere borst aan als je dochter aangeeft nog trek te hebben. Tegen het "lekken" van de melk is nu niet heel veel te doen. Je borstvoeding zal met der tijd stabiliseren en zal het "lekken" ook minder worden. Tot die tijd zal je zoogcompressen moeten gebruiken. (Je hormonen zorgen nu namelijk voor de melkaanmaak, strakjes gebeurt dat door wat je dochter vraagt) Als je dochter erg veel last heeft van de sterke "straal" melk, zou je kunnen overwegen om een tepelhoedje te gaan gebruiken. Dit is een plastic hulpstukje die je over je tepel legt tijdens het voeden. Hiermee houd je de "straal" melk tegen, zodat je kindje zich niet kan verslikken. Als je dit gaat gebruiken is het handig om een lactatiekundige bij jou in de buurt mee te laten kijken (dit kost wel geld, maar sommige zorgverzekeraars vergoeden een deel) of je vraagt het aan je huisarts of op het consultatiebureau. Succes met de borstvoeding en bij verdere vragen weet je ons te vinden. Groetjes Saskia