Hier ook een baby die wakker werd van t spugen. HA stuurde me dor naar de kinderarts toen hij zag dat ik er bijna aan onder door ging van het slaaptekort en het huilen. In het ziekenhuis werd reflux geconstateerd. De eerste stap is iid voeding indikken, maar omdat ik borstvoeding geef, heb ik nu medicijnen gekregen. Dit duurt een aantal weken voordat het werkt en zal t zuur moeten verzachten. In de tussentijd laten we hem lekker veel op onze borst slapen snachts. Dan heeft hij het meeste last want dan leg je hem na de voeding eerder weg. Het is niet volgens het boekje en wij slapen minder goed, maar als het met je kindje goed gaat, dan gaat t ook goed (beter) met jou toch?! Voor overdag heb ik een draagdoek. Dan slaapt hij ook rechtop. Hij slaapt hier wel licht in, maar veel kindjes slapen hier wel diep in. Succes!! En blijf aankloppen bij de HA!
Heel herkenbaar dit verhaal. Bij de oudste hadden wij een vergelijkbaar drama. Je zou nexium kunnen vragen aan de huisarts. Dit is een maagzuurremmer. Daarmee voorkom je in ieder geval dat de voeding de slokdarm niet prikkelt of beschadigt als het omhoog komt. Verder zou ik je pure johannesbroodpitmeel aan willen raden. Er zitten veel hulpstoffen in nutriton waar je kindje ook weer op kan reageren. thijs had behalve reflux ook last van chronische verstopping. lactulose hielp helaas helemaal niks, pas toen we via de kinderarts forlax kregen ging hij elke dag poepen. Hij was eigenlijk nog veel te jong voor forlax maar er was gewoon geen andere oplossing meer. Bij ons heeft de forlax wonderen gedaan. Toen we dit gingen gebruiken gaf hij nog maar mondjes terug ipv een complete voeding. Ik hoop dat je uit de vele tips die je hier krijgt er een aantal kan kiezen waarvan je denkt dat ze je kindje kunnen helpen.
Het is heel moeilijk om erachter te komen wat 'het' is. Wat kun je je machteloos voelen, he? Deze periode hebben wij ook gehad en ondanks dat mijn zoon niet de typische symptomen van koemelkallergie had, zijn we er na een jaar pas achter gekomen dat dit wel de oorzaak was van zijn darmkrampen. Mijn zoon had ook geen eczeem of dunne/dikke ontlasting. Omdat de ha en het cb me niet serieus namen ben ik na verloop van tijd (en ook twijfelen aan mezelf), naar een therapeut gegaan die de oorzaak van darmproblemen kan 'meten'. De osteopaatachtige kant op zeg maar. Daar kreeg ik de bevestiging dat het wel degelijk aan de koemelk en nog meer andere stoffen lag. Toen we stopten met koemelk stopten de krampen eindelijk. En viel alles op zijn plek. Je hebt een topic vol met tips en herkenning. Volg je gevoel. En zorg dat je mensen om je heen hebt om je de zorg af en toe uit handen te nemen. Het is loodzwaar, dat weet ik. Je redt het alleen als je 'doet wat werkt'. Las ik hierboven ook al. Samen slapen, ergonomische draagdoek/zak, alle slaapjes boven op je... doe wat nodig is. Het wordt vanzelf beter ookal voelt het nu alsof je verdrinkt in vermoeidheid. Sterkte en succes.
Hey wat vervelend zeg. En klinkt heel herkenbaar. met mijn ventje precies dezelfde problemen gehad. En gaat nu net pas beter. spugen, zuur en krampjes. En van alles geprobeerd.. naar osteopaat geweest en na een paar behandelingen een totaal ander kind. Zijn nekwerveltjes zitten vast. En daardoor komen ook al die andere klachten. van de huisarts nexium gekregen voor het maagzuur/spugen en dit helpt goed. van nutriton kreeg hij ook meer krampen, een ramp. slapen overdag deed hij ook heel kort en weinig. Nu na de 4e behandeling bij osteopaat gaat het erg goed. Slaapt veel langer en huilt bijna niet meer. heel veel succes. Hoop dat het snel beter gaat want het is zo zielig en voor jezelf ook slopend.
Ik ga dit even volgen. Klinkt nl best heel herkenbaar. En wat TS ook schrijft Het zijn niet de mondjes melk waar ze last van heeft. Maar wat ik geregeld zie is slikken, hierbij een beetje naar lucht happen. En als ik haar plat leg, in de box bijv, geeft ze 'water' over. Dit kan gewoon de hele periode tussen 2 flessen in zijn. Het leek even minder. Wij geven h.a.1 omdat wij beiden astmatisch zijn en vl had kma. Krampjes heeft ze niet (meer) extreem veel last van. Wel van winderigheid. Zeker als ze zo idioot onrustig drinkt. Ze drinkt wel goed en komt goed aan. Boeren is lastig en geeft onrust. Ik ga meestal zitten veren op zo'n grote sportbal of blijf lopen. Zodra ik zit is het huilen. Stomme is dat ze het op kruidvat h.a.1 beter leek te doen dan op nutrilon! Maar die van t kruidvat is al een week of 3 niet verkrijgbaar. Dus testen lukt niet. Zou indikken überhaupt wel helpen hierbij? Aangezien ze niet direct na de fles spuugt maar juist steeds wat maagzuur er uit gooit?
Wij zijn na 2x huisarts naar de kinderarts gegaan. Die heeft ons gelijk op Hero Allergy Care gezet. Onze kleine man is 6 weken, verborgen reflux en nu aant kijken of kma de oorzaak is van zijn problemen. Weinig slaap overdag, onrustig na de ochtend, veeeeel windjes en krijsen daarbij, krampjes. Gelukkig is her spugen onder controle, nutriton en Zantac hebben daarbij geholpen. Ik zou eens kijken of de kinderarts iets kan. Mijn ervaring met het cb was het volgende: tja baby's huilen en tja baby's spugen. Ik was erg blij met de kinderarts die ons serieus nam en direct actie ondernam. We gaan morgen voor de derde keer naar de osteopaat. Naar mijn mening heeft die ook al wel voor meer rust in z'n lijfje gezorgd. Deze week wilde ik eens gaan kijken of overdag inbakeren wat is. Snachts gaat t namelijk prima...en bij papa of mams slapen gaat m ook goed af, alsof hij het beter kan handelen. Afijn. Onze jongen is een kanjer met pijn en huilt daarom dus zwaar is het maar over gaat het. Daar hou ik me aan vast.
Ik heb even niet gereageerd, maar wilde toch delen met jullie dat het inmiddels al een stukje beter gaat. De krampjes zijn uit zichzelf al minder geworden waardoor ik de stap naar Nutriton durfde te nemen. Na een aantal dagen aanrommelen en zoeken is het ons gelukt een goede verhouding te vinden. In het begin ging hij iets meer spugen, heb toen de flessen kleiner gemaakt maar wel nog ingedikt. Dit ging al stukken beter en nu zijn we langzaam aan het ophogen. Bij de huisarts heb ik bot gevangen, advies was wederom afwachten en zeker geen medicatie of verder kijken want er waren weinig/geen symptomen voor échte (verborgen) reflux Maar goed, ik ben heel erg dankbaar voor jullie tips en het delen van jullie ervaringen. Gelukkig ben ik idd mijn gevoel gaan volgen en zelf ermee aan de slag gegaan! Het slapen gaat ook vele malen beter, na élke fles (!!) slaapt hij minstens een uur of langer Helemaal geweldig dus! Hij ziet er zoveel beter uit, was ook in 1 week iets meer als 250 gram aangekomen. Hij is uitgeruster, slaapt makkelijker en beter, ik weet niet wat ik meemaak! Alsof ik hem voor het eerst ontmoet, zo voelt het.