Hoi allemaal, Misschien hebben jullie nog tips,adviezen, het gaat om onze jongste zoon van 2,5 Pfffffft ik zit echt erg gespannen en ook wel erg boos beneden. We hebben werkelijk alles alles uit de kast getrokken om hem duidelijk te maken dat hij miet gaan slapen, ik zou eerst even de situatie uitleggen Hij huilt al twee weken als hij s'avonds naar bed moet,wanneer je bij hem komt lacht hij meteen en is hij stil!! Reden genoeg dus om te bedenken dat dit weer een fase is........ Maar ik en mijn man zijn het spuug en spuugzat!!!!!! Alles geprobeerd, lief doen,boos doen,laten huilen, eruit halen zeg het maar alles geprobeerd, nu ik dit typ huilt hij alweer 30 minuten met af en toe een minuutje stil tussendoor,ik ik zit dus helemaal gespannen en kan echt wel janken....... Ik wil gewoon dit patroon doorbreken en dus hem maar laten huilen, het is trouwens een zeurhuil, geen overstuur gehuil, Brand maar los met evt adviezen en tips!!
Herkenbaar! Gelukkig slaapt onze dochter nu prima. Ik snap je frustratie en dat je erom wilt huilen. Geeft hij ook aan waarom hij niet wilt slapen? Hier was het omdat ze bang was voor spoken (schaduwen van de lamp, kast, knuffels etc). Uitleg en een nachtlampje die ze zelf aan en uit kan doen was hier een uitkomst. Ik hoop dat jullie ook snel een oplossing hebben gevonden of dat de fase snel voorbij is.
Slaapt hij overdag nog? Want wat jij zegt herken ik in mijn middelste. En sinds we het middagslaapje overslaan slaapt ze in als een roosje. Misschien net in die overgangsfase tussen wel/niet slapen overdag.
Lange adem hebben. Je zegt dat je al van alles hebt geprobeerd, maar dat moet je volgens mij juist niet doen. Kies één aanpak en blijf daar bij. Kan best een week of misschien wel 2 zo duren. Maar dan weet je kind ook waar het aan toe is. Als je om de paar dagen een andere aanpak probeert, dan leert je kind ook niks.
Waarschijnlijk is dit niet wat je wilt horen maar laten huilen heeft bij ons het beste gewerkt! Echt het breekt je moederhart, maar bij ons was het na 3 nachten over.... Toen onze dochter dit 3 maanden geleden had, hebben we haar een paar in bed genomen. Om 11u vond ik het niet erg om naar haar toe te gaan, om 1u ook niet maar om 3u wel... Op een gegeven moment werd ze dus 3x wakker. We hadden gewoon de puf niet om snachts om 3u te zeggen: klaar nu! Tot ze dus zelf zei: I. mama slapen! Toen wisten we genoeg. De eerste avond heeft ze van 22.30 tot 1u gehuild. Daarna ben ik zelf in slaap gevallen. De tweede avond heeft ze een half uur gehuild, de derde avond 10 minuten. Daarna was het over... Geen idee of het voor jullie ook werkt, maar zoals je zelf al zegt: hij heeft niets... Misschien niet de meest leuke manier, maar als het werkt...? Succes!
Goh spuugzat.. Ik weet niet wat ik lees.. Eerlijk gezegd Of dat fase is of dat gewoon is of hij ziek is of what ever maar daar zo over stressen? Het is toch geen robot maar een kind die ook heeft eigen gevoelens en wensen. Beetje daar toegeven als hij dat nodig heeft en extra bijblijven of extra lange boekje lezen, naast zitten, laten huilen wat je maar wil/vind nodig zal alles goed zijn voor hem en jullie. Je wil niet steeds terugkomen dan kom niet of blijf juist wel. Wat je ook doet kies wat jullie bevalt en op 1 lijn zet. Blijft consequent en niet alles proberen maar gewoon iets 1 ding blijven doen. Hier soms zitten we uren lang tot ze slaapt soms maar 3 minuten. We laten niet huilen als ze ergens last van heeft maar wel als ze speels is gaan we weg. We bevinden dan zich vlak achter haar deur dus ze hoort/ziet ons huiltdan niet en gaat niet weg maar blijftin bed draken tot ze uitgeput is. Maar nee ik ben haar nooit spuugzat ook niet als ze 30x keer per nacht wordt wakker en dat is wel vaak. Ik accepteer dat en dat werkt goed hier. Voor alles is er ern reden
Als hij nog in de middag slaapt, dit inkorten en later afschaffen. Zo begon het bij ons ook een beetje op die leeftijd. Verder niet te veel aan irriteren , maar het voor lief nemen dat het zo is.
Je typt dit om 19.54 uur en je kan wel janken omdat hij nog niet slaapt? Ehhh het is toch nog geen 23.30 uur? En hij huilt al een half uur? Misschien is hij gewoon wakker, door de warmte en het licht, en gaat hij te vroeg naar bed. Mijn dochter is net drie en die slaapt nu (20.30 uur) ook nog niet hoor, ze ligt er net een kwartiertje in. Geeft niks, ik heb haar gezegd dat ze niet hoeft te slapen, als ze maar in bed blijft en uitrust. Dan slaapt ze geheid binnen 5 minuten. Laat het los, relax en maak je niet zo druk. Geef hem een boekje te lezen en zeg dat je over 5 minuutjes nog even komt kijken. Waarschijnlijk vindt hij het alleen maar leuk dat jij er zo gespannen op reageert. Ben jij elke dag meteen in slaap of heb je in de zomer ook wel eens avonden dat je té wakker bent om op de klok te gaan slapen? Je kind is geen robot...
Hier zingen ze met dit warme weer ook heel lang in hun bed. Geen huilen dus, maar niet snel gaan slapen is met warm weer niet zo spannend.
Nou dat klinkt wel heel perfect... Urenlang erbij zitten tot ze slaapt? Omg ik heb nog meer te doen hoor. En geen probleem 30x wakker worden per nacht? Damn ik wou dat ik kennelijk zo goed zonder slaap kan en overdag nog goed functioneer...
Tja, een afstandsbediening zou soms handig zijn. Ik begrijp dat je er moe van word, maar dat komt omdat je er dwars tegenin gaat. Dat kost energie. Probeer met je kindje mee te deinen. Laat niet huilen. Ga er heen en zeg 'och kun je nu weer niet slapen'. En al doet ie dat voor wat extra aandacht, het zij zo. Ik zeg altijd dat ik wel door heb dat ze de boel zit te rekken en doe dan altijd even gek met dochter en ik kietel haar een en noem haar een dikke boef. Daarna zeg ik op besliste toon dat het klaar is, geef nog een kus en klaar. Het heeft hier ook een tijd geduurd en we wisten het hier soms ook niet meer, maar we hebben vastgehouden aan een manier.
Voor ene werkt iets beter dan de andere. Als je ergens spuugzat bent of moe moet je dan het anders aanpakken en als beide partijen tevreden zijn hoeft je niets te veranderen. Voor de record: mijn dochter heeft soms aanvallen van eczeem waarbij ze komt snachts bij ons en tussen ons slaapr inderdaad met 30x wakker worden. Gelukkig is het zelden en de meeste tijd gaat ze 8 uur in bed slaapt binnen 5 minuten en komt pas 4-5 uur snachts wakker bij ons. Ik heb het over dat ts spuugzat is van kind die niet wil slapen. Als hier dat geval is dan ga ik volledig op af en ga niet posten op forum hele verhaal maar ga of steeds terug of zitten of niet. Kinderen voelen alle energy van ouder en daar spelen ze erg goed op. Ze heeft ook een man dus is zo verdeelt zonder gedoe lijk mij. En ik heb ook eigen tijd en leven en zoals we dat doen in 99% dagen zijn we om 20.30 lekker relaxend op de bank want het werkt hier goed. Ik zit soms bij haar uren als ze allang uren slaapt: ik lees ebook of werk mails doen, fb etc. Want overdag kom ik daar niet aan
Ieder z'n ding dan maar. Ik ga echt geen uren bij m'n kind op het kamertje zitten. Klinkt lullig, maar ik bied van 7 tot 20 vol vermaak en dan is het klaar. Wij willen dan graag ook nog even tijd samen. Maar om eerlijk te zijn ik heb ook nog nooit een huilend kind in bed gehad. Nou ja, zeker niet langer dan 5 minuten. Hier gaan ze gewoon hun bed in en stil (oké op heerlijk zingen na). Ze weten gewoon dat ik niet 20 keer heen en weer ga lopen.
Als wij weer eens een face hebben thuis wat betreft het slapen geef ik er meestal aan toe. Door s avonds bijv. Even naast hem te gaan liggen en dan valt hij zo in slaap. Ben dan dus binnen een kwartier weer benede en word hij s nachts wakker slaapt hij bij ons gewoon weer verder s achts. Dit is altijd een face en duurt dan ook maar een paar dagen en soms twee drie weken. Maar dan slaapt hij daarna gewoon weer zoals altijd in eigen bed, gaat alleen slapen en slaapt heel de nacht door. Dus geef er aan toe des te eerder is de face voor bij. Zal per kind ook wel kunnen verschillen. Succes
Hij is gewoon niet moe, of bang. Allebei redenen om niet te slapen. Probeer er eens op een rustige manier achter te komen wat er speelt. Hij doet dit niet jou aan, hij zit ergens mee en heeft jou nodig om het op te lossen. Laat hem niet in de steek. Half uur krijsen is gewoon zielig. Ga eens naast hem zitten tot hij slaapt.
Maar je begrijpt toch zeker wel wat ze bedoeld. Ik ben ook dol blij als mijn jongste slaapt dan is het echt pffff. Even doen waar ik zin in hebt de avond is vanmij. Ziek hangerig andere dingen tja dan ga je dat doen maar met lol nou nee in de avond verlang ik naar mijn tijd. Nu is het vakantie en is het al twee weken rond 21.30 voor ze op bed ligt dat mag nu het vakantie is maar ben echt dol blij als ze slaapt. Deze week ook niet veel gedaan met haar dus ze is gewoon weg nog niet zo moe dus mag al later naar bed.. T.s ik snap het hoor je mag het soms spuug zat zijn en er zijn nuttige tip.s gegeven. Middagslaapje ( weg halen) Wat langer voorlezen en je er een beetje bij neer leggen. Gillende kinderen en huildende kinderen maken mij ook week zwak en soms wanhopig haha zeker met 2.5 die vreten soms energie. Doe het om en om met je man. Doe iets later naar bed.?? Een uit laat uurtje wil ook nog wel eens werken ( ga een rondje lopen fietsen ) juist in avond lekker afkoelen even uit razen. En van mij mag je je kind spuugzat zijn. Houden doen we toch wel van ze