Handen in het haar

Discussie in 'Ik ben zwanger' gestart door Zwangeremuis, 25 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. julia80

    julia80 Fanatiek lid

    11 jan 2014
    4.463
    2.294
    113
    Vanuit gaande dat jullie uit elkaar gaan. Is het haalbaar voor je om financieel en emotioneel, parttime voor twee kinderen te zorgen en volledig voor een baby?
     
  2. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Hoezo volledig? Als baby wordt geboren tijdens hun huwelijk of GP, is haar man gewoon de wettelijke vader en heeft hij het gezag erover. Dus bij scheiding gelden dezelfde regels als voor de andere 2 kids. Kindje zal ook dezelfde achternaam hebben als de andere kinderen
     
  3. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Ik denk (maar dat is vanuit mijn ogen en berichten van ts zeg maar) dat haar man niet voor het kindje wilt zorgen omdat het niet van hem is.

    Gok dat ze dus bedoeld dat de zorg van de baby dus volledig op TS komt en niet zoals met de andere twee kindjes co ouderschap of een andere omgangsregeling.
     
  4. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.536
    26.111
    113
    Vrouw
    Financieel zal hij wel moeten bijdragen als zij minder verdiend, helemaal als dat kindje 100 procent van de tijd bij haar woont
     
  5. Vaasje

    Vaasje Niet meer actief


    Als hij een vaderschapstest laat doen en zo kan aantonen dat het kindje niet van hem is niet.

    (mijn stiefbroer heeft in dezelfde situatie gezeten en hoeft sinds bewezen is dat het niet zijn kind is niks te betalen)

    Edit: mijn stiefbroer heeft overigens wel een verzoek bij de rechtbank ingediend na de test om het door huwelijk ontstane vaderschap te ontkennen. En dat verzoek is dus dmv die vaderschapstest toegewezen.
     
  6. Line922

    Line922 Actief lid

    11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Dit klopt volledig! Mijn vriendin heeft afgelopen jaar dezelfde situatie meegemaakt.
    Man bedrogen met collega en zwanger geraakt van die collega. Alleen wilde haar man (nu ondertussen ex man) haar niet loslaten en was hij bereid voor het kindje te zorgen.
    Mijn vriendin wilde dit echter niet en heeft hem niet veel later verlaten. Haar ex bleef haar stalken en dreigde het hoederecht op te eisen van het ongeboren kindje (dat niet van hem is maar wettelijk gezien dus wel). Enkel scheiden volstaat niet om dit teniet te doen.
    De enige oplossing was scheiden met haar 1ste man en dan een week later opnieuw hertrouwd met de vader van het kindje en 3 weken later is het kindje geboren in het nieuwe huwelijk.
    Dus tenzij TS scheidt met haar huidge man en dan met de tinderdate hertrouwt voor het kindje geboren is zal haar huidige man wettelijk gezien de vader blijven.
    Ik vrees dus dat haar huidige man sowieso zal opdraaien voor dit kindje..
     
  7. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Ik weet niet hoe zo iets gaat, maar is het kindje ter adoptie stellen niet een optie? Een abortus waar je eigenlijk zelf niet achterstaat legt naast de problemen die er zijn een enorme bom onder je huwelijk. In de meeste gevallen gaat dit fout, want zoiets neem je je man onbewust kwalijk.

    Je kunt je dan samen met je man focussen op de problemen die er verder zijn, en kijken hoe dat gaat. Zoek daar wel hulp bij...want dit lijkt me heel moeilijk om zelf op te lossen.
     
    Papaver vindt dit leuk.
  8. Mila1988

    Mila1988 Bekend lid

    19 feb 2020
    989
    586
    93
    Vrouw
    Wat sneu, het kind vraagt nergens om. Adoptie is ook niet altijd de oplossing, moet je ook maar net in een liefdevol gezin terecht komen.

    Ben benieuwd wat ts gaat besluiten te doen. Weet de vader van het kind het inmiddels ?
     
  9. jajay

    jajay Lid

    26 okt 2014
    78
    93
    18
    Vrouw
    ik dacht dat dit iets was uit films.
    veel wijsheid gewenst.
     
    Esila vindt dit leuk.
  10. Theezeefje

    Theezeefje Fanatiek lid

    13 okt 2014
    3.544
    3.780
    113
    Overijssel
    Gaat ts nog reageren? Als dit waar is dan veel succes met je beslissing.
    Denk in ieder geval dat je nooit meer vreemd zal gaan.
     
  11. MinnieMouse94

    MinnieMouse94 Niet meer actief

    Nou wel vreemd dat er niet meer gereageerd is en dat ze niet meer online is geweest inderdaad...
     
  12. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Nee dat is zo, maar tegelijk er zijn zo veel stellen die graag een kindje willen maar dat uit het buitenland moeten halen omdat er hier in Nederland eigenlijk geen adoptiekinderen zijn. Buiten de kinderen via jeugdzorg om dan. Die kinderen uit het buitenland vragen daar ook niet om, maar komen toch vaak goed terecht.

    Het is geen makkelijke weg, maar als een kindje vanaf de geboorte in een gezin komt... draagmoederschap zien veel mensen wel als optie. Dat is natuurlijk net even anders, maar goed er zijn ook koppels waarbij dat ook niet echt kan. Ik begrijp in sommige gevallen niet altijd waarom er voor een abortus wordt gekozen als de vrouw er eigenlijk diep van binnen heel veel moeite mee heeft.
     
  13. Ongeduldig90

    Ongeduldig90 Bekend lid

    25 okt 2019
    727
    751
    93
    Vrouw
    Ik kan me ook best voorstellen dat ze wat anders aan haar hoofd heeft dan continue het forum checken, misschien heeft ze wel een goed gesprek met haar man!
     
    Line922 vindt dit leuk.
  14. JupitR

    JupitR VIP lid

    13 mei 2020
    6.179
    6.706
    113
    Vrouw
    Het zal mij ook niets verbazen als dit verhaal niet waar is.
     
    mxm, Lies1611, Celika en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. Elisa199

    Elisa199 Actief lid

    15 aug 2020
    237
    153
    43
    Maar het kan ook zomaar waar zijn. Zijn zoveel mensen die vreemdgaan. Dat daar een zwangerschap uit voort kan komen is ook niet onmogelijk. Heel vervelend dat dat dan gebeurt, maar zodra je het bed deelt met iemand wel een eventueel gevolg.
     
  16. Line922

    Line922 Actief lid

    11 jul 2020
    437
    333
    63
    Vrouw
    Mijn vriendin heeft zoiets toch echt wel meegemaakt dus het zou wel zomaar kunnen... Maar het klinkt natuurlijk echt wel verzonnen, dat geef ik toe! Als ik het zelf niet van dichtbij al eens had meegemaakt zou ik er waarschijnlijk ook aan twijfelen
     
  17. Gl0ria

    Gl0ria Niet meer actief

    Ik ben absoluut geen voorstander van abortus, dit kindje heeft er niet om gevraagd. Maar je twee andere kinderen ook niet, alles gaat op z'n kop en wordt ontwricht..en dat had je je uiteraard eerder moeten bedenken, dat beseft je vast als geen ander momenteel.

    Ik wens je veel succes en sterkte!
     
    Elisa199 vindt dit leuk.
  18. roever

    roever Niet meer actief

    laat kindje hier maar komen.... liefde in overvloed...:|
     
  19. paula1984

    paula1984 Niet meer actief

    B3staat dit serieus echt :|
     
  20. Dubbeltje82

    Dubbeltje82 VIP lid

    7 jan 2011
    11.704
    3.815
    113
    Vrouw
    Als ik haar man was zou ik eerst een soa-test eisen.
     

Deel Deze Pagina