Voeding zoontje 13 dagen oud

Discussie in 'Voeding' gestart door Nikki23, 12 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Ik heb ff een vraagje over de fv van mijn zoontje. Op advies van het cb moest ik hem 7-8x 65cc geven.(60 cc+2 schepjes). Nu geeft hij aan meer te willen drinken, dus ik dacht ik bied hem 100 cc aan (90cc+3 schepjes) en doe dit om de 4 uur. Dus 6 voedingen per 24 uur. Mijn probleem is nu dat hij de 100cc helemaal op drinkt zonder moeite, maar toch na 3 uur alweer begint te huilen en honger heeft.
    Herkent iemand dit? Tips zijn erg welkom!

Ps: hij weegt nu 3560 gram.

2. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Op deze leeftijd moet je uitgaan van 6-8 flessen op een dag.
    Bij zijn gewicht mag je het volgende geven:
    115 (max 150) x gewicht: aantal voedingen

dus kom je uit op:
    115 (max 150) x 3560: aantal voedingen
    = 8 flessen van 50-70 cc of 6 flessen van 70-90 cc

Je kunt de fles ook gewoon op verzoek geven.

Je maakt dan een fles en laat je kind drinken tot hij stopt (dus geen restjes er nog in stoppen). De volgende fles geef je dan wanneer hij zich weer meldt.
    Noteer van elke voeding hoeveel hij drinkt en let op het totaal per dag. Dat moet neerkomen op ongeveer 150xlichaamsgewicht, met een maximum van 1 liter per dag.

3. Dushi

Dushi Niet meer actief

Onze meid zit nu op 120ml per fles en hoort om de drie uur een fles te krijgen met 's nachts 1x een tijd van max 5 uur ertussen.

Op dit moment komt ze om de 2,5 uur en geven we haar 90-100ml per keer. Wij zitten aan de Friso 1 Comfort en sinds een paar dagen slaapt ze die 1x 5 uur helaas niet door... groeispurt denken we...

Succes.

Groetjes,
    Danielle

4. Nikki23

Nikki23 Fanatiek lid

26 mei 2007
    1.922
    1.906
    113
    Maar als ik hem op verzoek zou geven kom ik nu op 7-8 voedingen van 100cc...is dat niet te veel?

5. sjorsje

sjorsje VIP lid

17 aug 2007
    11.361
    266
    83
    Noord-Brabant
    Mijn meisje woog ong. 3 kilo toen ze 2 weken oud was. Ze dronk toen ong. 80 a 90 ml per voeding, 6 keer per dag. En ze wilde ook meer. Ik ben toen overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Sinds 1,5 week zit ze op 5 voedingen van 165ml (ze weegt nu net 4 kilo).

6. wannie

wannie Niet meer actief

Destin is nu 9 dagen oud en weegt 3080 gram.

Mijn kraamhulp vertelde het me zo:

Het rekensommetje gedeeld door 6 voedingen.
    Komt je kindje snachts ook nog dan moet je die zien als extra. 6 voedingen moeten ze op een dag binnen hebben. Wanneer je het zou delen 7 voedingen(dus incl nachtvoeding) en je kindje komt snachts ineens niet dan komt hij dus een voeding te kort.

Destin krijgt nu 90 cc per voeding en komt dus op 630 cc per dag incl nacht omdat hij aan de voorgeschreven 80 ook niet genoeg heeft.
    Dit is sinds vandaag, als hij daar nog niet genoeg aan heeft voer ik het op naar de 100 cc

Ik zal niet te snel te veel verhogen maar gewoon met stapjes.
    Wanneer je kindje meer dan gewoon gaat spugen dan mischien een stapje terug nemen

Kijk vooral naar je kindje!
    Twijfel je nog zou je altijd het csb kunnen bellen voor advies :)

Suc6

Wannie

7. Sem dronk op die leeftijd 7 keer 120 cc.

8. nikster

nikster Fanatiek lid

26 sep 2006
    1.434
    0
    0
    Studente, bijnbaan: caissiere
    Enschede
    kya krijgt hier 120 cc en 4 schepjes..(2 friso gewoon en 2 friso comfrt) om de drie uur behalve de laatste en een nachtfles als ze wakker word!

Deel Deze Pagina